MK4 TDI HID 6000K

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pt lut 01, 2008 00:09

sokolnh: no nareszcie ktos kumaty i wie o co chodzi :pub:

DJ: sluchaj patrzac na nasze przepisy mozna sie zalamac, byly pewnie ona pisane przed momentem wprowadzenia xenonow

powtarzam raz jeszcze:
dla zwyklych swiatel i soczewek ___/
dla xenonow: __/--
to ze wiekszosc soczewek u nas w polsce ma ___/ wynika z tego ze sa beznadziejnej jakosci
zwroc uwage na zdjecia lamp u nas na forum, jak ktos ma soczewke IN-PRO badz HELLA (ja akurat takie mam) to mamy wlasnie __/--
reszta tymu depo, fk, solar itd maja jak dla zwyklych swiatel, bo nie maja wlozonej przeslony w soczewke o ksztalcie __/-- tylko przesłone __/

tak jak mowilem: wkladanie xenonu w seryjna lampe to nieporozumienie, ze wzgledu na oslepianie innych

p.s.
przed chwila wracalem do domu i koles w nissanie primerza model do 96 roku w seryjnym reflektorze nadodatek ryflowanym mial wlozene hidy i chyba cos pod 8000K, jadac za mna myslalem ze kolesia zabije tak walil mi po lusterkach...



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt lut 01, 2008 00:18

Ja mam soczewski FK i mam przeslone __/-- tak naprawde to Depo, ktory produkuje dla FK. Na dowod fotki samej przeslony wewnatrz projektora. Lampa ma dzwigienke, ktora po przekrecaniu zmienia sie przeslone z ruchu prawostronnego na lewostronny ;)

Obrazek Obrazek



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pt lut 01, 2008 00:20

tak na szybko znalezione na forum:
zdjecie z topiku nasze auta od kolegi kuła
soczewki IN_PRO
Obrazek

a seryjna lampe masz na pierwszej stronie

mysle ze roznice widac golym okiem

i teraz wystarczy wziasc ta roznice w wysokosci swiatla, nie wiem ile tam jest 2-5 cm przemnozyc przez 30m i latwo mozna wyliczyc o ile wyzej bedzie wiazka swiatla i stad mamy oslepianie innych mimo dobrze ustawionych swiatel



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt lut 01, 2008 00:21

UcHO pisze:przed chwila wracalem do domu i koles w nissanie primerza model do 96 roku w seryjnym reflektorze nadodatek ryflowanym mial wlozene hidy i chyba cos pod 8000K, jadac za mna myslalem ze kolesia zabije tak walil mi po lusterkach...
Wlasnie wrocilem z Gdanska, masa ludzi wali po oczach zle ustawionymi lampami, jeszcze inni wkladaja HIDy co naprawde widac, czasem 8000K, czasem 6000K po czym mozna wnioskowac, ze to nie seria a przerobka :bajer:



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pt lut 01, 2008 01:02

Goofi: wcale nie twierdz ze wszystkie fk tak maja, po prostu wiekszosc moich znajomych co maja fk badz depo waja wlasnie przeslone jak w seryjnej lampie :)

a co do kolorow, dlatego ja jezdze na 4300K, moze nie jest to super niebieskie, ale soczeka sama z siebie delikatnie zalamuje swiatlo i sprawia ze swiatlo jest delikatnie niebieskie, no i problem z policja mi odpada, gdyz nie rzuca sie tak w oczy jak przerobka
pozdrawiam

p.s.
a co do warszawy, to zauwazylem ze teraz wiecej widac auta na xenonie niz na serii w niektorych momentach



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt lut 01, 2008 01:47

UcHO pisze:a co do kolorow, dlatego ja jezdze na 4300K, moze nie jest to super niebieskie, ale soczeka sama z siebie delikatnie zalamuje swiatlo i sprawia ze swiatlo jest delikatnie niebieskie, no i problem z policja mi odpada, gdyz nie rzuca sie tak w oczy jak przerobka
pozdrawiam
I tu sie z Toba zgadzam i popieram Ciebie w 100% sam bede chcial wrzucic do swoich soczewek HID (hmm) 4300K i zaden inny, nie rzuca sie w oczy i jest najefektywniejszy jesli chodzi o jasnosc, szpan wysokimi temperaturami mnie nie rajcuje a wrecz odrzuca ;)



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt lut 01, 2008 18:39

DJ: sluchaj patrzac na nasze przepisy mozna sie zalamac, byly pewnie ona pisane przed momentem wprowadzenia xenonow
wg mnie nie ważne kiedy były pisane , tylko jest ważne że sa teraz takie ,a nie inne .

Soczewka czy nie tak samo razi po oczach jak jest źle ustawiona , nawet ze zwykłymi żarówkami

PL jest zawsze 100 lat za murzynami , pamiętam czasy trzeciego światła stopu jak policja ścigała i mandaty sypała ,a w DE to był już standard trzecie światło stop :)

Sprawdziłem u siebie w soczewkach i mam __/--- :grin:

POzdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kwitecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: kwitecki » ndz lut 03, 2008 01:23

Z tego co ja wiem to w PL sa stosowane lampy symetryczne czyli takie _/--_/-- nie wazne czy sa oblysnikowe czy soczewkowe. Jesli chodzi o xenon to tutaj mamy tez 2 rodzaje zarowek D2S i D2R. D2S -do lamp soczewkowych (np odpowiednik HID H7) D2R - do lamp odblysnikowych (odpowiednik HID H7R) . W D2R zarowka jest odpowiednio przyslonieta aby wiazka swiatla byla skierowana tam gdzie powinna bez rozblyskow i aby linia swiatlo-cien byla wyraznie odcieta. Dlatgo jesli juz ktos chce sobie wstawic w zwykle lampy bez soczewki zestaw HID to musi zakupic wersje H7R (jesli oczywiscie posiada gniazdo H7) by nie oslepiac innych rozblyskami w lampie.


Mój golfik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e

emstar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 09, 2007 21:06
Lokalizacja: M-ice
Kontakt:

Post autor: emstar » ndz lut 03, 2008 19:15

Tak. Zgadzam się z poprzednim postem. Co prawda nawet jeśli do zwyklej lampy (standardowo h7) włożymy HID H7R nie będzie tak "odciętego" światła jak w oryginalnych Xenonach (jak np. w Cytrynie C5 albo 607) ale ale największym błędem jest wkładanie HID H7 do zwykłego odbłyśnika.

Na allegro nawet jeśli masowo chcą sprzedać xenon do "samo założenia" powinni napisać o różnicy pomiędzy HID H7 i HID H7R - na pewno w jakimś stopniu zmniejszyło by to rażenie. Ja tez na początku popełniłem ten błąd. Kolega który założył temat niestety do teraz nieświadomie jeździ rażąc innych, i nie razisz wiązką padającą na drogę, lecz światłem które z powodu braku przesłony odbija się tu gdzie nie trzeba i leci prosto w oczka jadącego z naprzeciwka (a tak właściwie to wszędzie oprócz na drogę). Przy żarówkach halogen jest to samo, ale jako że intensywność światła jest niższa nie jest to tak odczuwalne.

Jak na mój chłopski rozum, upraszczając w największym możliwym stopniu , aby nasz drogi forumowicz poją dlaczego jego lampy rażą wygląda to tak:

Obrazek

Niebieskie światełko jest mniej więcej ok po pada na drogę. Ale jako że odbłysk nie jest przygotowany do skierowania tak intensywnego światła we właściwym kierunku, pewna jego ilość odbija sie jak CZERWONE linie i świeci byle gdzie rażąc. W żarówkach H7R istnieje przysłona która ma za zadanie obniżyć emisję tych CZERWOnych promyków światła :jezor:

U siebie w mkv początkowo tez założyłem właśnie HID H7: brat śmigał golfem a ja drugim wozem i nawet mijając się na totalnie prostej i plaskiej drodze już z daleka widziałem mocne rażące światło a lampy ustawione były baaaardzo nisko, wyjąłem xenon i wróciłem do H7 :crazy:

Teraz nabyłem lampy firmy hella na soczewce i daje to taki efekt . Zdjęcie przedstawia tylko jedna lampę podłączona bezpośrednio pod akumulator, świeci pod kątem na mur ale mniej więcej daje coś takiego jak koledzy wyżej pisali czyli ____/---

Obrazek

Jak widać, nawet jeśli nie jest to 100% oryginalny xenon soczewka robi swoje. Ta biała plama po środku jest mniej intensywna, a i trochę światła się po ścianach odbiło bo fotka robiona w garazu. Wcześniej jeździłem na dość nisko ustawionym HID i mi migano, teraz jeszcze dość krótko na soczewce ale jeszcze nikt mi nie mrugnął :smoke: Musze zobaczyć jak wygląda to kiedy ja jadę z naprzeciwka

Tak czy innaczej jak już przeróbka to tylko na soczewce.

Smutne jest to że nie raz widzę z naprzeciwka nadjeżdżający xenon i wali po oczach że masakra a tu okazuje się że jedzie najnowszy AVENSIS albo jakaś Beta na oryginalnym xenonie...
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 19:23 przez emstar, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » ndz lut 03, 2008 20:12

emstar pisze:Kolega który założył temat niestety do teraz nieświadomie jeździ rażąc innych, i nie razisz wiązką padającą na drogę, lecz światłem które z powodu braku przesłony odbija się tu gdzie nie trzeba i leci prosto w oczka jadącego z naprzeciwka (a tak właściwie to wszędzie oprócz na drogę). Przy żarówkach halogen jest to samo, ale jako że intensywność światła jest niższa nie jest to tak odczuwalne.
Miałem się nie wypowiadać ale jak widać muszę :)
NIE, nie razi! Sprawdziłem to już nawet kilka razy i na różnych drogach. Brat jechał moim autem a ja jego i nie odczułem ani razu OŚLEPIENIA!! Później brat jechał jeszcze za mną i w lusterkach nie było mowy o żadnym rażeniu.
Tak więc nie wiem jak mam Was przekonać skoro mówię, że mnie nie oślepiało?
Oczywiście nie neguję tego, że wiązka nie jest taka jak być powinna tylko stwierdzam że o jakimkolwiek oślepianiu nie ma mowy.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 20:13 przez rnav_piwi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwitecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: kwitecki » ndz lut 03, 2008 23:24

rnav_piwi, jak bedziesz mial mozlowosc to zrob fotke jak bedziesz stal przed jakas sciana najlepiej rowna i bialego koloru z zapalonymi swiatlami , wtedy bedzie dokladnie widac jak swieca Twoje lampy.


Mój golfik:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=18947&postdays=0&postorder=asc&start=1140&sid=3125aafe34a6e4ea9a51c6a94b07628e

Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn lut 04, 2008 00:45

Ok, jak zrobie to wrzucę. Swoją drogą, to zdjęcie z pierwszej strony gdzie pada światło na bramę garażową robiłem z auta podczas gdy stało one na wzniesieniu, dlatego wydaje się też że światła walą tak wysoko.
Spróbuje to sprawdzić na dniach na płasko oczywiście i na białą ścianę.



emstar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob cze 09, 2007 21:06
Lokalizacja: M-ice
Kontakt:

Post autor: emstar » pn lut 04, 2008 01:11

hej :helm:

Może i tak jest, nie mówię nie. W moim poscie chodziło mi tylko o to że warto jest zwrócić uwagę kupując palniki aby były to odpowiednio H7R do odbłysku i H7 do soczewki :bigok:

BTW: pomyśl o przykręceniu gdzieś przetwornicy. Nie musisz kręcić jej na śrubach ale chociażby plastikowe paski były by mile widziane. Szkoda by było jakby sie taśma nagrzała, straciła swoje właściwości i nagle sie wszystko odkleiło :P Ja miałem fuksa bo lampy które kupiłem sa identyczne do tych do oryginałów xenon do golfa V tylko ze halogen, za to mam miejsce na przetwornice :bigok: I tam wlasnie je zamontowalem :okej:

lampka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości