Uciekł płyn do wspomagania.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Uciekł płyn do wspomagania.

Post autor: Niemiec » ndz lut 03, 2008 14:21

Witam. Ostatnio zauważyłem że przy skręcaniu wyje mi pompa od wspomagania. Zajrzałem pod maskę, a tu płyj noniżej minimum!! A jeszcze jakieś miesiąc temu sprawdzałem i wszystko było ok.
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?

Dzięki
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 17:15 przez Niemiec, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lut 03, 2008 14:29

W moim autku jakiś czas temu poluzowała się opaska na węży odpływowym ze zbiorniczka wyrównawczego i właśnie tam był nieznaczny wyciek - warto sprawdzić wszystkie połączenia weży. Niekoniecznie musi być wyciek przez listwę.
Nie powinno się raczej mieszać płynów rożnych producentów i typów a nie wiesz, co masz obecnie zalane. Najlepiej wymienić cały płyn(niecały litr, wystraczy 1 opakowanie), koszt niewielki a głowa spokojna. Osobiście polecam ogrinalny ZIELONY G00200 płyn WV/AUDI lub zamiennik FEBI M6162,(także zielony) oba dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych. Nie ma poco kombinować? Po zlikwidowaniu wycieku i zalaniu nowym, będziesz jeździł i jeździł... :bigok:
A co do wymiany, zdejmujesz węże z pompy wspomagania, spuszczasz stary płyn. Można i nawet lepiej odkręcić także wąż z listwy przekładni. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicą w lewo i prawo aby opróżnić maglownicę. Po wszystkim wszystko skręcić i zalać nowy płyn do zbiorniczka wyrównaczego do poziomu MAX. Odpalić silnik i poczekac chwilke aby płyn poszedł w układ. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicę w prawo i lewo do oporu na kilka sekund, powrócić do ustawienia na wprost. Zgasić silnik i dolać ponownie płyn do poziomu pomiedzy środkiem a max. Po tym pozostaje oczywiście okresowa kontrola poziomu w zbiorniczku. Nie zaszkodziłoby takze całą operację powtorzyć po kilku dniach, w cewlu przepłukania układu.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 14:41 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz lut 03, 2008 14:42

GRIZLI :bigok:
A może wiesz ile tego tam wejdzie??
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 14:45 przez Niemiec, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lut 03, 2008 14:49

Pisałem - niecały litr :bigok: . Kupisz orginalną puszke VW/AUDI i wystarczy na wymianę.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 14:52

Niemiec, raczej nie miej złudzeń, skoro wyje ale wogóle jakiś płyn w zbiorniczlku jeszcze był to najpewniej siadło łożysko i simering na pompie. Można regenerować są porady i firmy od tego. Koło mnie 120 zeta. Płynu wejdzie 770 ml.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz lut 03, 2008 14:59

no po odpaleniu silnika troche wyje przy skręcaniu, ale jak się zagrzeje to mu przechodzi....


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
grubasmkIV
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: śr lut 22, 2006 23:56
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: grubasmkIV » ndz lut 03, 2008 16:02

moj kolega mial taki przypadek w pasacie plyn uciekal jak dolal to nic nie wylo jak plyn znikl to wyl strasznie okazalo sie ze to maglownica byla
A płynu od wspomagania wchodzi dokladnie albo 0,7 L albo 0,8 L


[img]http://images46.fotosik.pl/113/caa69986529815cc.jpg[/img]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lut 03, 2008 16:08

Paweł Marek
..niby dlaczego nie można mieć złudzeń? Coś ściemniasz koledze...U mnie tak właśnie było jak w temacie. pompa wyje, gdy jest za mało płynu a nie tylko przy uszkodzeniu. Po dolewce płynu, wycie zanikło. najpierw jednak trzeba znaleźć przyczynę ubytku a może być ich kilka. Uszkodzenie pompy -wyciek, uszkodzone węże metalowe lub gumowe, simeringi na przekładni, poluzowane opaski na wężach.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 16:11 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 16:13

OK. W porządku. Kolega napisał że olej jest poniżej minimum, znaczy że jeszcze jest więc powietrza pompa nie zaciągnie. Zobaczymy jak zmieni.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 03, 2008 16:17

a co powiecie na to?umnie bylo ponizej glupi bylem i dolalem do zielonego czerwony.po kilku minutach pomp awyc zaczela.oczywiscie spuscilem wsio i na nowo zalalem tylko czerwonym.i dalej wyje.wymienilem jeszcze raz caly plyn i dalej wyje.czy pompa do wymiany czy regeneracji?co w niej wyje?lozysko czy lopatki bo lopatek sie nieregeneruje..?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 16:24

piotr2 pisze:co w niej wyje?lozysko czy lopatki bo lopatek sie nieregeneruje..?
jak wspomaganie działa to łopatki dobre, można je od biedy odwrócić odwrotną stroną (niezużytą), opis gdzieś jest chyba w FAQ. A co do płynu to czemu nie zalałeś takiego jak mam być w golfie, czyli zielony np Febi? Nie wiem czy mieszalne sa te płyny ale takich doświadczeń się nie robi. Z kolei stan łożyska łatwo sprawdzić. Wystarczy zdjąć pasek i ręką sprawdzić czy koło pompy ma luz i nie chroboce jak zakręcisz. U mnie taki luz był, ale zwlekałem. Skonczyło się na zatarciu łożyska i spaleniu paska. Na szczęście wystarczyło zmienić łożysko z simeringiem, nie robiłem tego sam, zapłaciłem 120 zeta w specjalistycznej firmie od pomp. Sam materiał to może 20 zeta. Demontowałem i montowałem pompę po naprawie sam bo auto potrzebne na codzień.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 03, 2008 16:28

dolalem innego plynu za namowa kolegi choc inny odradzal poprostu glupi bylem,musialem jechac do innego miasta byla 23 w nocy i tylko czerwony plyn a stan ponizej min.plynu mi nieubywa ale balem sie aby niezatrzec :crazy:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 16:34

Ale mogłeś zmienić zaraz nazad na zielony. Ludzie jeżdżą na czerwonym ale przypuszczam choć szczegółów nie znam, że zielony mająć odpowiednie właściwości lepkościowe może tą pompę akurat trochę wyciszyć. Sprawdź tylko łożysko, jeśli niema luzu wlej zielony i śmigaj póki wspoma nie przestanie działać. Stara zużyta pompa musi trochę odgłosów wydawać ale może będzie ciszej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

felga12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr sty 09, 2008 00:09
Lokalizacja: islandia
Kontakt:

Re: Uciekł płyn do wspomagania.

Post autor: felga12 » ndz lut 03, 2008 17:01

Niemiec pisze:Witam. Ostatnio zauważyłem że przy skręcaniu wyje mi pompa od wspomagania. Zajrzałem pod maskę, a tu płyj noniżej minimum!! A jeszcze jakieś miesiąc temu sprawdzałem i wszystko było ok.
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?

Dzięki
może maglownica ??? zobacz czy tam niema wycieku i czy nie poci sie...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 426 gości