Bardzo długo się nagrzewa. Przy nawiewie wskazówka spada do

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Bardzo długo się nagrzewa. Przy nawiewie wskazówka spada do

Post autor: kiss » śr sty 09, 2008 21:54

Problem dotyczy auta kolegi. Jest to mk4 1.9 SDI.
Podstawowa sprawa to taka że silnik na postoju bardzo długo się nagrzewa. Można by pewnie i godzinę czekać żeby doszło do 90 st.
Podczas jazdy trwa to ok. 10 min. Zanim uzyskamy właściwą temperaturę.
Kiedy jedziemy i silnik uzyska już te 90 st. i włączymy nadmuch ciepłego powietrza na 3-4 stopień, wskazówka zaczyna powoli opadać praktycznie nawet do zera a z kratek dmucha zaledwie letnie powietrze.
Wymieniony został termostat, układ odpowietrzony. Ma zamiar jeszcze wymienić korek zbiorniczka bo ktoś mu zasugerował że może nie trzymać ciśnienia.
Komputer nie pokazuje żadnych błedów
Co ciekawe w ASO powiedzieli mu że w tych silnikach to normalne.

Co może być przyczyną takiego zjawiska, czy ktoś przechodził przez to??
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 21:55 przez kiss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » śr sty 09, 2008 22:11

Moze czujnik temperatury silnika szwankuje.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 09, 2008 22:19

kiss pisze:Co ciekawe w ASO powiedzieli mu że w tych silnikach to normalne.
proponuję uwierzyć, diesle jest sprawny, mało ciepła tworzy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » śr sty 09, 2008 22:20

ja tez obstawiam na czujnik temeparatury. a spalanie nie wzroslo?


chętnie służe pomocą

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » śr sty 09, 2008 23:11

Porównaj za pomocą VAGa temperaurę z deski i tą co podawana jest do ECU.



srebros1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 04, 2007 18:51
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: srebros1 » czw sty 10, 2008 17:05

ja mialem taki sam problem.....i co sie okazalo.....otoz mialem walnieta chlodnice!!Trzeba bylo wymienic. Byla dziura, plynu ubywal a uklad sie zapowietrzal przez co temp skakala a i ogrzewanie nie dzialalo prawidlowo(zapowietrzony uklad)



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pt sty 11, 2008 13:29

kiss pisze:długo się nagrzewa
Jesli to nie ten czujnik to jeszcze można sprawdzić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony.
Nie wiem jak w Twoim przypadku ale u mnie osobno odpowietrza sie nagrzewnicę powietrza do przedziału pasażerskiego.


majki

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob lut 02, 2008 19:39

Paweł Marek pisze:
kiss pisze:Co ciekawe w ASO powiedzieli mu że w tych silnikach to normalne.
proponuję uwierzyć, diesle jest sprawny, mało ciepła tworzy
… i chyba wszystko na to wskazuje :bigok:
chłopak tylko niepotrzebnie powymieniał co było możliwe.



Awatar użytkownika
rafalvfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafalvfr » ndz lut 03, 2008 11:42

Panowie mamy XXI wiek i opowiesci snute przez ASO, ze PODCZAS JAZDY nie mozna wlaczyc ogrzewania bo zaraz sie wszystko wystudzi to jak z mchu i paproci. ASO ma prawo tak mowic bo - mam nadzieje nikogo nie obraze, ich zaangazowanie w naprawy auta jest jak aktorek filmow porno w dialogi.
Ja mam motor TDI 12 letni i jakos mam cieplo czy to zima czy to lato. Malo tego w lecie mam tez chlodno no ale to inna sprawa. O wiekszosci przypadkow pisali juz poprzednicy wiec sie nie powtorze. Dobrym pomyslem jest korekcja temperatur tych z vaga i tego co na desce.
W TDI termostat jest jak korek, wiec chodnica do uzyskania 90C powinna byc chlodna. Jedyne z czym sie zgodze, to jesli juz mam te 90 C i jesli na postoju wlaczyc cieplo na full i dmuchawe na 3 i 4 to ze temperatura spadnie. Ale na pewnie nie podczas normalnej jazdy czy to w miescie czy na trasie. Cieplo musi byc. A i na postoju auto sie nagrzeje.


Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lut 03, 2008 11:53

rafalvfr pisze:A i na postoju auto sie nagrzeje.
nagrzeje się lecz będzie to długo trwało ... na szczęście jest coś takiego jak dodatkowe ogrzewanie cieczy :D ( w silnikach TDI )
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 11:54 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz lut 03, 2008 11:55

Cytat z „autoswiat”:
„…To normalne, szczególnie na krótkich dystansach. Te oszczędne silniki produkuja tak mało nadwyżek ciepła, że nie ma z czego ogrzać wnętrza…”



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » ndz lut 03, 2008 13:05

Szczegolnie w silnikach na pompowtryskiwaczach i common rail moze byc problem z nagrzaniem samochodu. Np ford mondeo tdci jesli go odpalisz i nie bedziesz jezdzil to nie nagrzeje sie na tyle zeby moc jeszcze sobie dogrzewac kabine.
Moze starsze diesle nie maja takiej sprawnosci i moga sie nagrzac, ale nowe moga miec z tym problem.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 13:39

Jasna sprawa, w stosunku do ilości ciepła wytwarzanego przez sprawnego diesla ogrzewanie kabiny pochłania go dużo. Zresztą włączenie grzania na maksa to dość prosty sposób na chociaż częściowe schłodzenie przegrzanego silnika, np po zepsuciu wentylatora chłodnicy, czy przegrzewającego się z "natury (znana sprawa ze starszych Mazd na silniku Wankla)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 78 gości