1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE

Post autor: RALFI » sob sie 27, 2005 08:55

WITAM !!!

MAM PYTANIE ZAUWAŻYŁEM ZE PRZY 3 TYS OBRTÓW SILNIK ZAKOPCIŁ NA CZARNO A POTEM PRÓBOWAŁEM POWTÓRZYĆ TO JESZCZE RAZ I NIC SIE NIE DZIAŁO, CO TO MOGŁO BYĆ (NADMIENIAM ŻE SILNIK BYŁ ROZGRZANY), POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: 1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE

Post autor: briano » sob sie 27, 2005 15:09

RALFI pisze:WITAM !!!

MAM PYTANIE ZAUWAŻYŁEM ZE PRZY 3 TYS OBRTÓW SILNIK ZAKOPCIŁ NA CZARNO A POTEM PRÓBOWAŁEM POWTÓRZYĆ TO JESZCZE RAZ I NIC SIE NIE DZIAŁO, CO TO MOGŁO BYĆ (NADMIENIAM ŻE SILNIK BYŁ ROZGRZANY), POZDRAWIAM
Wg. mnie nie ma co za mocno brać do głowy nie pierwszy i nie ostatni raz :grin: Takie dymienie z wydechu tdi to normalna rzecz



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » sob sie 27, 2005 15:54

u mnie po odpaleniu jak autko stało pare dni i zapliłem tro przy przegazówce gdzies do ok 5 tys obrotów kopci troche..jak sie rozgrzeje nie puszcza nic dymku...ale moi kumple maja tdi-iki i takie kopcenie podobno to norma ...ten typ tak ma:)


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Ja miałem podobny problem :hmm: z kopceniem...

Post autor: Razal » ndz sie 28, 2005 09:17

Zauważałem kopcenie na czarno z wydechu (pod obciążeniem, między 2,5 a 3 ys obrotów) tylko podczas przyśpieszania - nie dawało mi to spokoju, czułem że coś jest nie tak :panna: . Wkońcu po bliższym obeznaniu możliwych przyczyn kopcenia zabrałem się do roboty. Zacząłem oczywiście od sprawdzenia INTERCOOLERA i co się okazało - BYŁ NIESZCZELNY i łapał lewe powietrze, albo wypuszczał szczeliną zamiast podawać do cylindra w efekcie silnik dostawał mniejszą dawkę powietrza i lubiał przykapcać na czarno. Kupiłem też oryginalną kierownicę powietrza chłodzącego intercooler (ta łącząca wlot powietrza na zderzaku z IC 80zł w ASO), Intercooler oczywiście naprawiony, a powietrze jest jeszcze lepiej chłodzone, a więc chłodniejsze powietrze = lepsze właściwości rozprężania w cylindrze :bigok: Po tej operacji nie wiem co to jest czarny dym :).

Oczywiście zgadzam się też z opinią, że nie ma diesla który by nie zakopcił, wszystko zależy od tego jak się go eksploatuje, jak się korzysta z momentu obrotowego itd. , ale jeśli kopcenie jest wyraźnie zauważalne i np. tylko w określonych warunkach jak w moim przypadku to coś raczej jest nie tak :hmm:

POZDRAWIAM


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości