WITAM !!!
MAM PYTANIE ZAUWAŻYŁEM ZE PRZY 3 TYS OBRTÓW SILNIK ZAKOPCIŁ NA CZARNO A POTEM PRÓBOWAŁEM POWTÓRZYĆ TO JESZCZE RAZ I NIC SIE NIE DZIAŁO, CO TO MOGŁO BYĆ (NADMIENIAM ŻE SILNIK BYŁ ROZGRZANY), POZDRAWIAM
1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: 1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE
Wg. mnie nie ma co za mocno brać do głowy nie pierwszy i nie ostatni raz Takie dymienie z wydechu tdi to normalna rzeczRALFI pisze:WITAM !!!
MAM PYTANIE ZAUWAŻYŁEM ZE PRZY 3 TYS OBRTÓW SILNIK ZAKOPCIŁ NA CZARNO A POTEM PRÓBOWAŁEM POWTÓRZYĆ TO JESZCZE RAZ I NIC SIE NIE DZIAŁO, CO TO MOGŁO BYĆ (NADMIENIAM ŻE SILNIK BYŁ ROZGRZANY), POZDRAWIAM
u mnie po odpaleniu jak autko stało pare dni i zapliłem tro przy przegazówce gdzies do ok 5 tys obrotów kopci troche..jak sie rozgrzeje nie puszcza nic dymku...ale moi kumple maja tdi-iki i takie kopcenie podobno to norma ...ten typ tak ma:)
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Ja miałem podobny problem :hmm: z kopceniem...
Zauważałem kopcenie na czarno z wydechu (pod obciążeniem, między 2,5 a 3 ys obrotów) tylko podczas przyśpieszania - nie dawało mi to spokoju, czułem że coś jest nie tak . Wkońcu po bliższym obeznaniu możliwych przyczyn kopcenia zabrałem się do roboty. Zacząłem oczywiście od sprawdzenia INTERCOOLERA i co się okazało - BYŁ NIESZCZELNY i łapał lewe powietrze, albo wypuszczał szczeliną zamiast podawać do cylindra w efekcie silnik dostawał mniejszą dawkę powietrza i lubiał przykapcać na czarno. Kupiłem też oryginalną kierownicę powietrza chłodzącego intercooler (ta łącząca wlot powietrza na zderzaku z IC 80zł w ASO), Intercooler oczywiście naprawiony, a powietrze jest jeszcze lepiej chłodzone, a więc chłodniejsze powietrze = lepsze właściwości rozprężania w cylindrze Po tej operacji nie wiem co to jest czarny dym .
Oczywiście zgadzam się też z opinią, że nie ma diesla który by nie zakopcił, wszystko zależy od tego jak się go eksploatuje, jak się korzysta z momentu obrotowego itd. , ale jeśli kopcenie jest wyraźnie zauważalne i np. tylko w określonych warunkach jak w moim przypadku to coś raczej jest nie tak
POZDRAWIAM
Oczywiście zgadzam się też z opinią, że nie ma diesla który by nie zakopcił, wszystko zależy od tego jak się go eksploatuje, jak się korzysta z momentu obrotowego itd. , ale jeśli kopcenie jest wyraźnie zauważalne i np. tylko w określonych warunkach jak w moim przypadku to coś raczej jest nie tak
POZDRAWIAM
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 266 gości