czy potrzebny jest odbój amortyzatora ? golf 2.0 8v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czy potrzebny jest odbój amortyzatora ? golf 2.0 8v
otóz w amorkach nie mam odbojników z tylu i osłon czy muszą one byc co sie dzieeje jak ich nie ma,jakie mają zadanie .bo nie wiem czy kupowac czy olac sprawe ?
odbojniki sa po to,zeby przy maksymalnym ugięciu zawieszenia zamortyzować uderzenie amortyzatora o mocowanie. W praktyce spełniaja swoje zadanie jedynie jesli jedziesz w pełni obciazonym autem i wpadasz na poprzeczne nierówności. Mowi się,ze zawieszenie wtedy czasem "dobija"do końca. Natomist osłony chronia tłoczysko amora przed sola i piaskiem których zima w błotniku nie bakuje. A jak wiadomo ono musi by cgładkie.Podsumowując taniej Cie wyjdzie zakup i założenie odbojów niz przyspieszona wymiana amorów.
Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej
a co może pukac w okolicy amora na nierónościach z nieobciążonym tyłem? mocowani amorka? odbój?a może sam zurzyty amor (30% latem na przegladzie, czyli teraz juz pewnie mniej)?
nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
choć wydaje sie to niewiarygodne, to amor może pukac sam w sobie. Częstym źródłem hałasu z tyłu jest poluzowana linka ręcznego-obija sie o wahacz. Jesli masz wyrobione te gumki w mocowaniu tylnego amora to też może byc przyczyna stuków. Jesli masz tylko 30% amory to i tak czeka Cie wymiana, wtedy przy okazji wymień te gumki(kosztuja pare groszy) i powinno pomóc A swoja drogą, czy tak zużyty amor nie zamarza Ci?
Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej
zamarazał chyba. jak było zimno to hałas był większy. jak jest cieplej to ciszej. amortyzatory już zamówiłem kayaba i odboje tez. a te gumki mocowania to chyba w każdym sklepie motoryzacyjnym dostane co?
nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
dzięki za wyjasnienie punkcik dla ciebieflinstone pisze:odbojniki sa po to,zeby przy maksymalnym ugięciu zawieszenia zamortyzować uderzenie amortyzatora o mocowanie. W praktyce spełniaja swoje zadanie jedynie jesli jedziesz w pełni obciazonym autem i wpadasz na poprzeczne nierówności. Mowi się,ze zawieszenie wtedy czasem "dobija"do końca. Natomist osłony chronia tłoczysko amora przed sola i piaskiem których zima w błotniku nie bakuje. A jak wiadomo ono musi by cgładkie.Podsumowując taniej Cie wyjdzie zakup i założenie odbojów niz przyspieszona wymiana amorów.
Panowie a ten hałas wydobywający się z amortyzatora to to jest takie delikatne pukanie czy głośne trzaski ? Bo u mnie w golfie coś z prawego przedniego koła się tłucze tylko na nierównościach czy to może być amortyzator czy jakaś inna część ?
"Często na drodze widzę prawdziwych szaleńców....
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami na prawdę aż ciężko ich wyprzedzić"
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasami na prawdę aż ciężko ich wyprzedzić"
zalezy czy o przednim kole mówisz czy tylnym. jak tylne to bardzo możliwe że amor. a jak przednie to już może byc wiele przyczyn- tuleje wahacza, przeguby, łaczniki stabilizatora...
nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
bartek92 niestety z przodu to tłuc sie może cała długa lista różnych elementów. Skoro stawiasz na amortyzator, to zakładam,ze punkty mocowania wahacza, koncówki drążków kierowniczych i łaczniki stabilizatora masz sprawdzone. Wówczas rzeczywiście może sie tłuc amortyzator, choc to nieczęste przypadki. Nie wierzyłem w hałasowanie amora dopóki nie zobaczyłem na własne oczy-SPRAWNY amor w polówce tłukł sie niemiłosiernie. Natomiast u Ciebie mogą sie jeszcze tłuc górne mocowania amortyzatorów (te ich łożyska w miejscu gdzie amor łączy się z kielichem) lub, jesli to hałas o dośc dużej częstotliwości i wystepujacy raczej na krótkich nieównościach, to mogą byc te tzw teflony w zaciskach hamulcowych. Jesli sa wyrobione to zacisk sie tłucze. Jak to sprawdzić? Zdejmij koło i poruszaj zaciskiem-jesli ta częśc przykręcona do zwortnicy siedzi nieruchomo, a ta druga ma luz, to masz odpowiedź co sie tłucze. Do mk2 te tulejki na obydwie strony dobrej firmy (ATE) kosztują około 60pln, do mk3 nie powinny byc duzo droższe.
Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej
w tyle probem z zaciekim może byc analogiczny? kiedys mi sie cos tam tłukło ale to przez brak taki blaszek prowadnic. dałem te blaszki i jest git. teraz cos hałasi i dziś pewnie wyeliminuje amortyzator bo jade w końcu na zmiane.
nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 301 gości