wysoka temperatura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » czw sie 25, 2005 18:34

u mnie wentyl sie zalacza dopiero jak wskazowka jest przed pierwsza kropka za dioda :) troche se polazi ale wskazowka i tak mi nie schodzi idealnie do pionu. ale zauwazylem, ze jak jade szybko to sie grzeje mniej. to chyba jednak chlodnica jet zapchana w takim wypadku.


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » czw sie 25, 2005 19:03

jak sie jedzie na trasie to grzeje sie mniej bo go pęd powietrza chłodzi...


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
andrew6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt paź 19, 2004 13:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: andrew6 » czw sie 25, 2005 22:05

Deacon pisze: mam takie wrazenie jakby termostat sie za pozno otwieral ale przeciez jest nowy.
zdaza sie ze nawet 3 z koleji termostat niedziala prawidlowo teraz robia takie szajstwa :grrr:
ja mam podobnie jak kolega trasa temeratura ok, korki pierwsza kropka za srodkiem po wlaczeniu wentylatora temperatura sie normuje za jakas chwile, ale plyn jescze ani razu mi sie nie zagotowal (10 godz jazdy z Władysławowa do Warszawy w korkach ) moze to porostu cos normalnego na LPU i troche przesadzam ?
a co zrobic z chlodnica jesli nie cieknie a moze byc zpchna czyszczenie roznym specyfikami robi z wielkowej chlodnicy sito :jezor:



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » czw sie 25, 2005 22:29

no mi tez sie plyn nie gotuje. heh a moze to czujnik od pomairu temp padl i wariuje?? gdzie on wogole ejst w silniku 1.8 na gazniku?? da sie go jakos sprawdzic??


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » czw sie 25, 2005 23:06

Dokładnie sprawdz czyjnik w chlodnicy jezeli zalancza dmuchawe normalnie to wina termostatu, lubią sie psuc



Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » czw sie 25, 2005 23:13

Dzisiaj ktoś mi powiedział że tak robiło mu sie w citroenie-okazało sie ze był zapowietrzony układ chłodniczy!Czy w vw moze być tak samo??-czy citroen to już inna bajka??



wrona

Mojje doswiadczenia

Post autor: wrona » czw sie 25, 2005 23:37

Witam,

ja mam jette 1,6 td i mialem problemy z temperatura. Po pierwsze okazalo sie ze chlodnica byla za mala bo byla od zwyklego 1.6d wiec mozna sie zorientowac czy u ciebie jest ok. Skoro grzeje sie na postoju czy w miescie oznaczac to moze ze nie wlacza sie wentylator. Czy jestes pewien ze chodzi? Wentylator wlacza sie dopiero kolo 98 st jak juz pisano czyli kolo pierwszej kropki. Jezleli mowisz ze weze sa cieple to termostat sie otwiera, w golfach dosc wysoko bo 88st. Jezeli mowisz ze uszczelka puszcza to mialbys albo olej w zbiorniczku jak juz ktos napisal albo duze cisnienie w ukladzie. Zapowietrzony byc nie moze bo sam by sie odpowietrzyl. Chlodnica w golfi ma dosc grube poziome rurki, a nie cienkie kanaly jak w niekturych chlodnicach, wiec ciezko zeby sie az tak zapychala. Mozesz sprubowac ja wymontowac, zalac np nitro na noc i wyplukac ale watpie, zeby to byl powod.

Konkluzja - sprawdz na sto procet czy wentylator sie zalacza - zostaw go po jezdzie odpalonego, otworz maske i patrz czy sie uruchamia. Puki jest lato mozesz wymontowac termostat calkowicie, dac tylko jakas uszczelke w jego miejscu, zeby plyn nie uciekal i moze to cos da co oznacza ze jest padniety. Uszczelka, jezeli puszcza na zewnatrz tylko to plyn bedzie uciekla ale nie powinno to powodowac takiego grzania

pozdro



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » pt sie 26, 2005 00:12

z madrej ksiazki servisowej Haynes'a dowiedzialem sie, ze:
w silnikach 1.3 sa dwa rodzaje termostatow i jeden otwiera sie przy 87 st. a drugi przy 92 st., wiec bez paniki ze cos nie tak.
w silnikach 1.6 i 1.8 otwarcie nastepuje przy 85 st.

nastepna pozycja to pelne otwarcie termostatu i nastepuje odpowiednio przy 102 i 108 st. w przypadku silnikow 1.3 oraz 105 st. dla 1.6 i 1.8.


wlaczanie sie wentylatora (i tutaj inny podzial - na gaznikowe i wtryskowe):
gaznikowe:
-wlaczenie w przedziale 93-98 st.
-wylaczenie w przedziale 88-93 st.
wtryskowe:
-wlaczenie pierwszego biegu w przedziale 92-97 st.
-wlaczenie drugiego biegu w przedziale 99-105 st.
-wylaczenie drugiego biegu w przedziale 91-98 st.
-wylaczenie pierwszego biegu (calkowite) w przedziale 84-91 st.

konkluzja moja jest taka, ze jesli przyjac, ze pozycja wskazowki "w pionie" to ok. 90 st., czyli optymalna temperatura pracy silnika, to dojscie wskazowki do nastepnej kreski i wlaczenie wentylatora wtedy jest jak najbardziej w normie.


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pt sie 26, 2005 01:12

hmm no wlasnie wentyl mi sie zalacza jak przejdzie za diode i wskazowka wraca ale nidgy nie jest w pionie. dodam, ze wczesniej wszystko bylo ok czyli wskazowka caly czas stala w pionie. czyjknik przy chlodnicy tez jest nowy. a pytalem o czujnik tem przy glowicy, gdzie on jest i jak sie go sprawdza.


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » pt sie 26, 2005 13:51




Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pt sie 26, 2005 16:48

hehe dzieki bardzo... chociaz mam ta ksiazke :) sek w tym, ze czujniki na tym rysunki nijak sie maja do tych moich. ja mam tak, ze z przody glowicy dochodzi rura i jest taki trojnik, w ktorym na gorze i nadole wychodza po dwa kabelki. przy czym jeden kabelek z gornego idzie do dolnego. i teraz ktory to jest czujnik temp?? :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » śr sie 31, 2005 10:31

Czujnik temperatury plynu jest przy wylocie plynu z głowicy, na króćcu rury (grubej) idącej do chłodnicy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości