wysoka temperatura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
u mnie wentyl sie zalacza dopiero jak wskazowka jest przed pierwsza kropka za dioda troche se polazi ale wskazowka i tak mi nie schodzi idealnie do pionu. ale zauwazylem, ze jak jade szybko to sie grzeje mniej. to chyba jednak chlodnica jet zapchana w takim wypadku.
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
zdaza sie ze nawet 3 z koleji termostat niedziala prawidlowo teraz robia takie szajstwaDeacon pisze: mam takie wrazenie jakby termostat sie za pozno otwieral ale przeciez jest nowy.
ja mam podobnie jak kolega trasa temeratura ok, korki pierwsza kropka za srodkiem po wlaczeniu wentylatora temperatura sie normuje za jakas chwile, ale plyn jescze ani razu mi sie nie zagotowal (10 godz jazdy z Władysławowa do Warszawy w korkach ) moze to porostu cos normalnego na LPU i troche przesadzam ?
a co zrobic z chlodnica jesli nie cieknie a moze byc zpchna czyszczenie roznym specyfikami robi z wielkowej chlodnicy sito
- MichalMys1
- Mały gagatek
- Posty: 128
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
- Lokalizacja: Świdnik
Mojje doswiadczenia
Witam,
ja mam jette 1,6 td i mialem problemy z temperatura. Po pierwsze okazalo sie ze chlodnica byla za mala bo byla od zwyklego 1.6d wiec mozna sie zorientowac czy u ciebie jest ok. Skoro grzeje sie na postoju czy w miescie oznaczac to moze ze nie wlacza sie wentylator. Czy jestes pewien ze chodzi? Wentylator wlacza sie dopiero kolo 98 st jak juz pisano czyli kolo pierwszej kropki. Jezleli mowisz ze weze sa cieple to termostat sie otwiera, w golfach dosc wysoko bo 88st. Jezeli mowisz ze uszczelka puszcza to mialbys albo olej w zbiorniczku jak juz ktos napisal albo duze cisnienie w ukladzie. Zapowietrzony byc nie moze bo sam by sie odpowietrzyl. Chlodnica w golfi ma dosc grube poziome rurki, a nie cienkie kanaly jak w niekturych chlodnicach, wiec ciezko zeby sie az tak zapychala. Mozesz sprubowac ja wymontowac, zalac np nitro na noc i wyplukac ale watpie, zeby to byl powod.
Konkluzja - sprawdz na sto procet czy wentylator sie zalacza - zostaw go po jezdzie odpalonego, otworz maske i patrz czy sie uruchamia. Puki jest lato mozesz wymontowac termostat calkowicie, dac tylko jakas uszczelke w jego miejscu, zeby plyn nie uciekal i moze to cos da co oznacza ze jest padniety. Uszczelka, jezeli puszcza na zewnatrz tylko to plyn bedzie uciekla ale nie powinno to powodowac takiego grzania
pozdro
ja mam jette 1,6 td i mialem problemy z temperatura. Po pierwsze okazalo sie ze chlodnica byla za mala bo byla od zwyklego 1.6d wiec mozna sie zorientowac czy u ciebie jest ok. Skoro grzeje sie na postoju czy w miescie oznaczac to moze ze nie wlacza sie wentylator. Czy jestes pewien ze chodzi? Wentylator wlacza sie dopiero kolo 98 st jak juz pisano czyli kolo pierwszej kropki. Jezleli mowisz ze weze sa cieple to termostat sie otwiera, w golfach dosc wysoko bo 88st. Jezeli mowisz ze uszczelka puszcza to mialbys albo olej w zbiorniczku jak juz ktos napisal albo duze cisnienie w ukladzie. Zapowietrzony byc nie moze bo sam by sie odpowietrzyl. Chlodnica w golfi ma dosc grube poziome rurki, a nie cienkie kanaly jak w niekturych chlodnicach, wiec ciezko zeby sie az tak zapychala. Mozesz sprubowac ja wymontowac, zalac np nitro na noc i wyplukac ale watpie, zeby to byl powod.
Konkluzja - sprawdz na sto procet czy wentylator sie zalacza - zostaw go po jezdzie odpalonego, otworz maske i patrz czy sie uruchamia. Puki jest lato mozesz wymontowac termostat calkowicie, dac tylko jakas uszczelke w jego miejscu, zeby plyn nie uciekal i moze to cos da co oznacza ze jest padniety. Uszczelka, jezeli puszcza na zewnatrz tylko to plyn bedzie uciekla ale nie powinno to powodowac takiego grzania
pozdro
z madrej ksiazki servisowej Haynes'a dowiedzialem sie, ze:
w silnikach 1.3 sa dwa rodzaje termostatow i jeden otwiera sie przy 87 st. a drugi przy 92 st., wiec bez paniki ze cos nie tak.
w silnikach 1.6 i 1.8 otwarcie nastepuje przy 85 st.
nastepna pozycja to pelne otwarcie termostatu i nastepuje odpowiednio przy 102 i 108 st. w przypadku silnikow 1.3 oraz 105 st. dla 1.6 i 1.8.
wlaczanie sie wentylatora (i tutaj inny podzial - na gaznikowe i wtryskowe):
gaznikowe:
-wlaczenie w przedziale 93-98 st.
-wylaczenie w przedziale 88-93 st.
wtryskowe:
-wlaczenie pierwszego biegu w przedziale 92-97 st.
-wlaczenie drugiego biegu w przedziale 99-105 st.
-wylaczenie drugiego biegu w przedziale 91-98 st.
-wylaczenie pierwszego biegu (calkowite) w przedziale 84-91 st.
konkluzja moja jest taka, ze jesli przyjac, ze pozycja wskazowki "w pionie" to ok. 90 st., czyli optymalna temperatura pracy silnika, to dojscie wskazowki do nastepnej kreski i wlaczenie wentylatora wtedy jest jak najbardziej w normie.
w silnikach 1.3 sa dwa rodzaje termostatow i jeden otwiera sie przy 87 st. a drugi przy 92 st., wiec bez paniki ze cos nie tak.
w silnikach 1.6 i 1.8 otwarcie nastepuje przy 85 st.
nastepna pozycja to pelne otwarcie termostatu i nastepuje odpowiednio przy 102 i 108 st. w przypadku silnikow 1.3 oraz 105 st. dla 1.6 i 1.8.
wlaczanie sie wentylatora (i tutaj inny podzial - na gaznikowe i wtryskowe):
gaznikowe:
-wlaczenie w przedziale 93-98 st.
-wylaczenie w przedziale 88-93 st.
wtryskowe:
-wlaczenie pierwszego biegu w przedziale 92-97 st.
-wlaczenie drugiego biegu w przedziale 99-105 st.
-wylaczenie drugiego biegu w przedziale 91-98 st.
-wylaczenie pierwszego biegu (calkowite) w przedziale 84-91 st.
konkluzja moja jest taka, ze jesli przyjac, ze pozycja wskazowki "w pionie" to ok. 90 st., czyli optymalna temperatura pracy silnika, to dojscie wskazowki do nastepnej kreski i wlaczenie wentylatora wtedy jest jak najbardziej w normie.
Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl
www.scirocco.pl
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
hmm no wlasnie wentyl mi sie zalacza jak przejdzie za diode i wskazowka wraca ale nidgy nie jest w pionie. dodam, ze wczesniej wszystko bylo ok czyli wskazowka caly czas stala w pionie. czyjknik przy chlodnicy tez jest nowy. a pytalem o czujnik tem przy glowicy, gdzie on jest i jak sie go sprawdza.
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
nie wiem na ile ci to pomoze ale to znalazlem w ksiazce serwisowej.
http://img389.imageshack.us/my.php?image=czujnik9az.jpg
http://img389.imageshack.us/my.php?imag ... awa8sl.jpg
http://img389.imageshack.us/my.php?image=czujnik9az.jpg
http://img389.imageshack.us/my.php?imag ... awa8sl.jpg
-
- Kalinowa Mad Driver
- Posty: 580
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
hehe dzieki bardzo... chociaz mam ta ksiazke sek w tym, ze czujniki na tym rysunki nijak sie maja do tych moich. ja mam tak, ze z przody glowicy dochodzi rura i jest taki trojnik, w ktorym na gorze i nadole wychodza po dwa kabelki. przy czym jeden kabelek z gornego idzie do dolnego. i teraz ktory to jest czujnik temp??
Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości