Co to jest, filtr?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Co to jest, filtr?

Post autor: Goofi » czw sie 25, 2005 17:56

Witam,

Mam w Golfiku MK2 silnik 1.8 na gazniku. Ostatnio zmienialem standardowe rzeczy, czyli pasek rozrzadu, olej, filtry, kopulke, swiece, kable itp. Mechanik zmienil filtr paliwa, taki zolty w srodku, ale mowi, ze jest drugi nierozbieralny, ktorego nie wymieni. W tej chwili to ja juz nie jestem pewien czy to filtr czy nie.
Na zdjeciu jst to to cos na gorze, z zewnatrz zasmiedziale...?
Paliwo idzie do tego na dole obok bagnetu a potem jak widac do tego na gorze :P

Obrazek



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw sie 25, 2005 18:26

A to na dole to napewno filtr czy może pompa paliwa?
Nie znam się na gażnikowcach ale czy mają one pompę elektryczną jak te na szprycy czy mechaniczną jak maluch?
Do tego na górze dochodzą 3 przewody paliwowe?



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » czw sie 25, 2005 18:37

moim zdaniem to u gory to jakis mieszalnik/filt paliwa a pompka to jest to pod nim, pompa jest mechanicza w silniku gaznikowym.


a ja mam inne pytanie poniewaz w dole widac filt oleju. chcialbym zamontowac dodatkowy wskaznik cisnienia oleju ale jak wiadomo potrtzeba do niego czujnik, ktory sie wkreca w podstawe filtra oleju. ale gdzie doklanie?? tam gdzie ta dziurke iwdac czy zamiast czyjnika wyzej??
Ostatnio zmieniony czw sie 25, 2005 18:46 przez Deacon, łącznie zmieniany 1 raz.


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw sie 25, 2005 18:45

flatron316 pisze:A to na dole to napewno filtr czy może pompa paliwa?
Nie znam się na gażnikowcach ale czy mają one pompę elektryczną jak te na szprycy czy mechaniczną jak maluch?
Do tego na górze dochodzą 3 przewody paliwowe?
na dole to raczej pompka paliwa.
na gore ida zdaje sie 2 przewody, od dolu z pompki jeden, drugi wychodzi na gorze i idzie do gaznika a trzeci z przodu taki niebieskawy chyba do wejscia przed filtrem powietrza (ale tego teraz nie jestem pewien)

Interesuje mnie to ustrojstro na gorze bo z zewnatrz nie wyglada za ciekawie i moze warto byloby wymienic

EDIT:
zapomnialem, ze mam druga fote pokazujaca wiecej :bigok:
ten niebieskawy przewod jednak nie idzie do powietrza, tylko gdzies do tylu...
Obrazek



HaiFisch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt paź 29, 2004 18:20
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW JETTA mk2

Post autor: HaiFisch » czw sie 25, 2005 19:02

to na dole to jest pompa paliwa mechaniczna w silniku gaźnikowym, to na górze to jest tam w środku filtr i utrzynuje ciśnienie paliwa i to wymienia sie całe, niebieski przewód jest to powrót nadmiaru paliwa do baku


[url=http://www.tkk.org.pl]TUNING KLUB KRAKÓW[/url]

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw sie 25, 2005 19:10

HaiFisch pisze:to na dole to jest pompa paliwa mechaniczna w silniku gaźnikowym, to na górze to jest tam w środku filtr i utrzynuje ciśnienie paliwa i to wymienia sie całe, niebieski przewód jest to powrót nadmiaru paliwa do baku
Dzieki, a ten filtr oczywiscie wypadalo by wymienic?, o co pytac dokladnie w sklepie bo wiekszosc osob sie dziwi w ogole, ze sa 2 filtry?



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw sie 25, 2005 19:51

ten niebieski przewó to jest zasilanie ze zbiornika



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw sie 25, 2005 20:02

Dlatego moje pytanie czy tam są 3 przewody paliwowe.No to by sie zgadzało to taki trójnik wtedy jak w gażniku pływak zamknie zaworek to paliwo idzie po pompie spowrotem do baku a nie do gażnika.
Nie jestem biegły w tych gaznikowcach ale wydaje mi się że nic tam nie trzeba wymieniać (nie ma elementów filtrujących) ale może ktoś ci odpisze co ma VW z takim silnikiem
pozdro flat



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw sie 25, 2005 20:06

miomio1 pisze:ten niebieski przewó to jest zasilanie ze zbiornika
zasilanie czyli dolot musi być do pompy bo ona w gażniku zasysa tak że jakby był do trójnika to byłoby nielogiczne
moim zdaniem to niebieski to powrót (przelew)



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » czw sie 25, 2005 20:59

ja mam pytanie z innej beczki. ta zielona gruszka na fotce to silownik podcisnieniowy do gaznika odpowiedzialny za niskie obroty i ssanie?? bo ja tego nie mam, takiego golfa juz kupilem. i teraz pytanie: czy oplaca sie to to kupic i podlaczyc czy nie warto?? i jak abedzie roznica jak to zaloze?? i co wchodzi w sklad kompletu oprocz ww. gruchy??


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Pitt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:28
Lokalizacja: 100 km do Wawy

Post autor: Pitt » pt sie 26, 2005 21:15

Deacon pisze:a ja mam inne pytanie poniewaz w dole widac filt oleju. chcialbym zamontowac dodatkowy wskaznik cisnienia oleju ale jak wiadomo potrtzeba do niego czujnik, ktory sie wkreca w podstawe filtra oleju. ale gdzie doklanie?? tam gdzie ta dziurke iwdac czy zamiast czyjnika wyzej??
Witam
Musisz kupić odpowiedni czujnik - 2 w 1, czyli standart do kontrolki i drugi analogowy do wskazania ciśnienia - w jednej obudowie, z dwoma wyprowadzeniami. Taki podwójny czujnik wkręcasz w miejsce swojego oryginalnego. Widzialem gdzies takie zestawy, bo sam bylem zainteresowany. Jako że nie ma gdzie wkręcić ekstra czujnika to mozna wykożystując obudowe takiego oryginalnego czujnika zrobic z niego trójnik.
Pozdrawiam, Pitt


Dobre auto to doinwestowane auto

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pt sie 26, 2005 23:17

dzieki piekne za odpowiedz :) takie czujniki:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=61581549
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=61323334
??
a gdzie sie podlacza wskazniki od temp. oleju i plyny chlodzacego??

napalilem sie na dodatkowe zegary vdo ale droga zabawa to jest :(


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pn sie 29, 2005 20:12

Dzis bylem u gaznikowca i juz wiem co to jest... to rodzaj trojnika a zarazem ma za zadanie nie dopuszczac aby z paliwem do gaznika szly babelki powietrza i mimo zewnetrznego wygladu nie ma sensy wymieniac :helm:



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn sie 29, 2005 21:01

Taa ,to jest filtr paliwa podcisnieniowy , i spelnia jeszcze funkce regulatora przeplywu paliwa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 190 gości