rozrusznik??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
rozrusznik??
Wiatm, w sobote mialem dziwne zdarzenie z moim mk2, otorz przy przekreceniu kluczyka w pozycji 1 zaswiecily sie normalnie kontrolki, ale gdy przekrecalem kluczyk dalej to rozrusznik w ogole nie reagował, kontrolki tez nie przygasly, kilka razy nie reagowal aż naglejkgdyby niegdy nic noramlnie odpalil i teraz dalej normalnie odpala. jak jest mrozno na dworze to rozrusznik kreci ciezej ale nigdy nie ma problemu z odpaleniem, a nigdy takie rzeczy mi sie nie przydarzyly. Czy moga to byc kable raczej przy rozruszniku czy stacyjka, czy w ogole cos innego??zamierzam wyjechac niedlugo na kilka dni na slowacje i nie chce zeby mi zrobil jakiegos psikusa.
pozdr.
pozdr.
U mnie było podobnie. W wakacje jeszcze nie odpalał raz na paredziesiąt odpaleń. Jesienią problemy się nasiliły, zimą sytuacja stała się odwrotna do letniej. Z wielką niechęcią po sprawdzeniu wszelkich przewodów itp sprawdziłem rozrusznik 'na krótko' (śrubokrętem do wzbudzenia i '+' ). Brak reakcji, poza tym że bendiks wychodzi. Okazało się że starte szczotki zwarły komutator. Rozrusznik wymieniony i wszystko ok.
Też sprawdzałem stacyjkę i wszystkie przewody, a problem leżał oczywiście w głównym punkcie.
Też sprawdzałem stacyjkę i wszystkie przewody, a problem leżał oczywiście w głównym punkcie.
Sprawdź rozrusznik na krótko, jak nie ruszy to znaczy że ma zwarcie (powodowane skończeniem się szczotek lub zwarciem w automacie) jak jest ok to kostka stacyjki
[ Dodano: 28 Sty 2008 21:19 ]
Sprawdź rozrusznik na krótko, jak nie ruszy to znaczy że ma zwarcie (powodowane skończeniem się szczotek lub zwarciem w automacie) jak jest ok to kostka stacyjki, a bendiks nic do tego nie ma.
[ Dodano: 28 Sty 2008 21:19 ]
Sprawdź rozrusznik na krótko, jak nie ruszy to znaczy że ma zwarcie (powodowane skończeniem się szczotek lub zwarciem w automacie) jak jest ok to kostka stacyjki, a bendiks nic do tego nie ma.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Wyczyść śrubę ta która jest w rozruszkinu klucz chyba 13 ja tez tak maiłem okazało się że śruba była brudna i + styki i zwarcie się robiło jak wyczyściem jak ręką odjął
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
No, jak tak brzmi diagnoza PROFESJONALISTY od regeneracji rozruszników, to nie chciałbym się znaleźć w takiej firmie.ROZAUTO pisze:Sprawdź rozrusznik na krótko, jak nie ruszy to znaczy że ma zwarcie
Rozrusznik sprawdzany na krótko może nie działać i to wcale nie oznacza, że występuje w nim zwarcie. Jest też coś takiego jak przerwa w obwodzie elektrycznym, a w przypadku rozrusznika może tak być z powodu:
- braku dobrej masy
- słaby styk prądowy przy rozruszniku
- odlutowane uzwojenie stojana (zacisk na obudowie)
- przerwa na "zawieszonej" szczotce
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A ja właśnie wróciełem z podwórka, i naprawiłem dokładnie to samo, o czym kolega pisze. U mnie przyczyną była niekontaktująca złączka do elektromagnesu przy rozruszniku (ta na wsuwkę). Poczyściłem papierem ściernym, trochę podgiąłem, żeby ciaśniej siedziała i jest ok. Najczęściej przyczyna tej usterki leży włąśnie przy połaczeniach rozrusznika - bo jest on w miejscu narażonym na działanie wody, soli itp.
Możesz sprawdzić, tak, jak koledzy piszą - na krótko - odłacz tą złączkę, i zewrzyj jakimś drucikiem tą śrubę do której dochodzą grube przewody z tą wystającą z elektromagnesu wsuwką. Jak zakręci, no to przyczyna w tej złączce, lub ewentualnie w stacyjce. Te grube przewody odkręcaj, jak wykluczysz wszystkie inne powody, bo jeżeli dawno nie były ruszane, to może okazać się, że przy próbie odkręcenia pęknie Tobie plastik przy elektomagnesie i wtedy będzisz miał trochę więcej roboty i wydatków.
Przy próbie na krótko uważaj, żeby nie dotknąć tym kabelkiem masy, a jak odłączasz te grube kable, to najpierw odłącz akumulator.
Możesz sprawdzić, tak, jak koledzy piszą - na krótko - odłacz tą złączkę, i zewrzyj jakimś drucikiem tą śrubę do której dochodzą grube przewody z tą wystającą z elektromagnesu wsuwką. Jak zakręci, no to przyczyna w tej złączce, lub ewentualnie w stacyjce. Te grube przewody odkręcaj, jak wykluczysz wszystkie inne powody, bo jeżeli dawno nie były ruszane, to może okazać się, że przy próbie odkręcenia pęknie Tobie plastik przy elektomagnesie i wtedy będzisz miał trochę więcej roboty i wydatków.
Przy próbie na krótko uważaj, żeby nie dotknąć tym kabelkiem masy, a jak odłączasz te grube kable, to najpierw odłącz akumulator.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
witam, moglbym to wszystko sprawdzic jezeli moj rozrusznik by w ogole nie działał, a on normalnie teraz kreci, tylko przy zimnym silniku( w zime) od początku jak mam auto zawsze kreci wolniej, a zdarzenie ktore opisalem wczeniej mialem tylko raz- czyli w ogole nie ruszał i nawet kontrolki nie przygasały, teraz pali za kazdym razem normalnie. Ostatnio wymienialem tuleje w rozruszniuku w maluchu i tam byl taki efekt ze jak wirnik mial zwarcie ze stojanem to kontrolki przygasaly, wiec nie wiem czy dobrze mysle ale w moim przypadku raczej wine ponosic powinny styki, kable lub szczotki ewentualnie stacyjka, njalepsze jest to ze teraz za kazdym razem dziala i niew iem od czego zacząc bo nie chce robic sobie daremnej roboty bo zbytnio nie mam teraz czasu na to.
P.S co moze byc przyczyną ze w zime jak zimny to kreci wolniej??
dzieki wszystkim za pomoc
P.S co moze byc przyczyną ze w zime jak zimny to kreci wolniej??
dzieki wszystkim za pomoc
Jozef, dlatego pisałem żeby sprawdził na krótko, a tak wogóle jesteśmy największą firmą w Polsce hehe. A wogóle wiesz na czym polega sprawdzanie rozrusznika na krótko, bo widzę że nie masz pojęcia po tym co napisałeś. Pozdrawiam
[ Dodano: 31 Sty 2008 21:51 ]
a w zimę ciężej ma rozrusznik, ponieważ ojej gęstnieje to jest normalne
[ Dodano: 31 Sty 2008 21:51 ]
a w zimę ciężej ma rozrusznik, ponieważ ojej gęstnieje to jest normalne
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 22:59 przez ROZAUTO, łącznie zmieniany 4 razy.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
To napewno ich slang tych rozrusznikowców , niezrozumiały dla szarych zwykłych ludziROZAUTO pisze:na czym polega sprawdzanie rozrusznika na krótko
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Zgodzę się całkowicie. Nie mniej jednak dobrze jest dla pewności sprawdzić czy oddzielnymi przewodami połączonymi ' na krótko ' rozrusznik zakręci. Eliminuje to wiele możliwych uszkodzeń .Jozef pisze:No, jak tak brzmi diagnoza PROFESJONALISTY od regeneracji rozruszników, to nie chciałbym się znaleźć w takiej firmie.ROZAUTO pisze:Sprawdź rozrusznik na krótko, jak nie ruszy to znaczy że ma zwarcie
Rozrusznik sprawdzany na krótko może nie działać i to wcale nie oznacza, że występuje w nim zwarcie. Jest też coś takiego jak przerwa w obwodzie elektrycznym, a w przypadku rozrusznika może tak być z powodu:
- braku dobrej masy
- słaby styk prądowy przy rozruszniku
- odlutowane uzwojenie stojana (zacisk na obudowie)
- przerwa na "zawieszonej" szczotce
Może o to chodziło Panu Profesjonaliście .
hmm podlaczajac na krotko to chyba najlepiej przedluzyc ta malutka koncowke ktora jest podlaczona do wlacznika elektromagnetycznego od stacyjki nie wiem czy ktos juz to napisal wystarczy wsdzic przewod do tej koncowki i zetknac z akumulatorem + i nic w sumie nie trzeba rozlaczac bo w rozruszniku maly prad steruje wysokim 

Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 09:54 przez ALUNO, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 92 gości