
FAQ od początku do konca wymyslony przeze mnie !!
Potrzebne nam bedą:
-uniwersalny siłownik centralnego zamka (slave= ma tylko 2 kabelki)
-2 kabelki długosci ok 4-5m (do przeciagniecia sygnału z centralki do bagażnika
-blaszka min 4x3 cm grubosci 2mm moze byc grubsza
- 2x srobki do zakontowania siłownika na klapie (to juz wedle własnego pomysłu) ja uzyłem 2x kołków rozporowych
Narzedzia młodego mechanika:
-wiertarka, szlifierka, kartka ,długopis, kombinetki, śrubokręty
No i tak po kolei co robimy:
1. Przeciągamy 2x kable od centralki centralnego zamka (mozna sie wpiąc pod któres z kabli z drzwi (przeważnie kable koloru niebieski,zielony) ),--> najlepiej poprowadzic progiem,--> później pod siedzeniami,--> pod wykładziną boczną lewą w bagażniku,__> pod słupkiem plastikowym do którego przymocowany jest pas bezpieczenstwa pasazera z tyłu,--> no i wyprowadzamy gumą którą idą inne kable go bagażnika-->no i teraz utrudnienie bo musimy przeprowadzic kable przez całą klape tak jak ida wszystkie ja do tego celu użyłem drutu. Jesli mamy juz przeciągniete kable połowa sukcesu

2. Demontujemy plastikową osłone klapy bagaznika (przymocowana jest na zatrzaski ale jest 1 srobka (krzyzak)w miejscu gdzie jest wyprofilowana rączka).
3. Demontujemy zamek bagaznika a dokładnie plastikową czesc która odpowiada za zamykanie i otwieranie tzn przy przekrecaniu kluczykiem w zamku.
4. odrysowukemy na kartce kształt zdemontowanej czesci i dorysowujemy,wydłuzamy blaszke w góre aby móc dodac miejsce w którym bedzie dziurka na pręt od siłownika.


5. wycinamy odrysowany element z kartki i przenosimy na blaszke,odrysowujemy go na blaszce no i wycinamy szlifierką taki element z blachy.
6. nawiercamy odpowiedniej grubości wiertłem dziurke w glaszce (chyba 6mm) no i drugą dziurke na pręt od siłownika małym wiertełkiem (2mm)
7 Gdy mamy juz gotową blaszke zakładamy na wczesniej zdemontowane miejsce plastikowej czesci zamka, zakładamy podkładke która była przy plastikowej czesci no i zabezpieczenie na koniec. CAŁA ZASADA DZIAŁANIA tkwi w tym ze plastikowa czesc miała wypustek który opierał sie na wkładce zamka i tym własnie był sterowany, zas nasza blaszka ma wykonywac swobodny obrót w tej chwili dopiero po zakontowaniu siłownika bedzie ten ruch ograniczony.

8. Montujemy siłownik do klapy w miejsca które juz sa w klapie tak jak widac na foto ja od spodu przyłozyłem kołek rozporowy a od góry wkręt (mozna innym sposobem za pomopcą blaszek dołaczonych do siłownika)
9. Przykładamy drut do siłownika i naszej BLASZKI i odmierzamy długość w dopowiednim miejscu zaginamy drut i ucinamy PAMIĘTAJMY o odpowiedniej długosci preta tzn SIŁOWNIK W POZYCJI ZAMKNIETEJ (SCHOWANY)TO WTEDY BLASZKA MA BYC W POZYCJIPRZECHYLONEJ W PRAWĄ STRONE TAK ABY NACHODZIŁA NA ELEMENT ODPOWIADAJĄCY ZA ODSKOCZENIE KLAPY, gdy zas siłownik sie otworzy blaszka przemiesci sie w strone lewą i wtedy gdy nacisniemy przycisk na klapie blaszka nic nie bedzie dotykac i wtedy nie spowoduje otwarcia bagaznika.

10. Gdy juz mamy załozony pręt przystepujemy do zabawy z prądem

11. Zakładamy plastikową osłone klapy, i składamy wszystkie wczesniej zdemolowane plastiki...znaczy zdemontowane i cieszymy sie centralnym z bagażnika (u mnie taka metoda sprawuje sie bdb juz ponad rok).
