Przekodowanie z manual na automat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
voss, &pampalini,
cytuję co mi odpisał Goodhope
cytuję co mi odpisał Goodhope
prawda zwykle leży gdzies po środku
i w przypadku silników agr i alh na flashowalnych sterownikach tak jest
są takie które są powtarzalne, ba są takie które kodowania na automat wogóle nie posiadają a palą dobrze...
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
a ja mam pytanie skoro w mapach jest tak, że pali dopiero przy 250 obrotach wału na minutę, to dlaczego przy zimnym silniku pali zdecydowanie szybciej?
Przecież opory silnika, skrzyni biegów są o wiele większe, akumalator ma mniejszą sprawność i mniejsze napięcie, a mimo to pali od strzała.
Wychodzi na to że dwumasa jest chroniona tylko na ciepłym silniku, bo na zimnym pomimo tego że trudnej osiągnąć 250 obrotów wału pali od razu, czyli dostaje paliwo przy niższych obrotach!
Przecież opory silnika, skrzyni biegów są o wiele większe, akumalator ma mniejszą sprawność i mniejsze napięcie, a mimo to pali od strzała.
Wychodzi na to że dwumasa jest chroniona tylko na ciepłym silniku, bo na zimnym pomimo tego że trudnej osiągnąć 250 obrotów wału pali od razu, czyli dostaje paliwo przy niższych obrotach!
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 22:53 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
jasiek21,
mapa jest tak napisana ze dopiero powyzej 40°C dawka jest zmiejszana.
Ponizej 40°C dostaje paliwo juz od nizszych obr. i dlatego na zimnym dobrze pali.
Zrobiona to dlatego zeby zimny silnik wogule odpalil i dlatego ze przy zimnym silniku nie jest to az tak niebezpieczne. Silnik nawet przy niskich obr. i duzej dawce przyspiesza znacznie wolniej - te "kopy w dwumassa" na zimnym silniku sa znacznie lagodniejsze.
mapa jest tak napisana ze dopiero powyzej 40°C dawka jest zmiejszana.
Ponizej 40°C dostaje paliwo juz od nizszych obr. i dlatego na zimnym dobrze pali.
Zrobiona to dlatego zeby zimny silnik wogule odpalil i dlatego ze przy zimnym silniku nie jest to az tak niebezpieczne. Silnik nawet przy niskich obr. i duzej dawce przyspiesza znacznie wolniej - te "kopy w dwumassa" na zimnym silniku sa znacznie lagodniejsze.
pozdr.
voss
voss
Bardzo ciekawy temat. Dalej niestety nie wiem czy taka zmiana niesie konsekwencje negatywne oczywiscie w dluzszej perspektywie czasu na trwalosc silnika.
Rozwiazanie to ma jeden plus nie kosztuje nic tylko troche czasu a poprawa natychmiastowa. Moze na forum znajdzie sie osoba ktora dokonala takiej zmiany dawno temu i wypowie sie.
Zapraszam do dyskusji
Pozdrawiam Daro
Rozwiazanie to ma jeden plus nie kosztuje nic tylko troche czasu a poprawa natychmiastowa. Moze na forum znajdzie sie osoba ktora dokonala takiej zmiany dawno temu i wypowie sie.
Zapraszam do dyskusji
Pozdrawiam Daro
nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
problem łatwo można rozwiązac - jak już się 2mas wysypie po kodowaniu "automatycznym" - założyc jednomasowe koło (dostepne od niedawna jako zamienniki 2 masa ) - zostawic kodowanie automata i po sprawievoss pisze:jasiek21,
mapa jest tak napisana ze dopiero powyzej 40°C dawka jest zmiejszana.
Ponizej 40°C dostaje paliwo juz od nizszych obr. i dlatego na zimnym dobrze pali.
Zrobiona to dlatego zeby zimny silnik wogule odpalil i dlatego ze przy zimnym silniku nie jest to az tak niebezpieczne. Silnik nawet przy niskich obr. i duzej dawce przyspiesza znacznie wolniej - te "kopy w dwumassa" na zimnym silniku sa znacznie lagodniejsze.
Proszę o sprecyzowanie , wchodzę w moduł silnika 01, potem kodowanie 07 i dalej ?? nie chciałbym coś źle zrobić.pampalini pisze:Zmian dokonujesz w prosty sposób przez vaga. Zmieniasz w funkcji kodowanie z 0002 na 0001 i zatwierdzasz poprzez wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie. 0002 to skrzynia manualna a 0001 automatyczna.
Pozdr.
korfanty,
Kodowanie jednostki sterującej
Funkcja 01 - elektronika silnika
Funkcja 07 - kodowanie
XXXXX
Wpisujemy kod. Kod odczytujemy ze starego modułu wtryskowego lub korzystamy z instrukcji serwisowych. Przykładowe kody zamieszczone są w tabeli poniżej.
Funkcja 06 — koniec
Przykładowe numery kodowania
Wersja samochodu Numer kodowania
Z manualną skrzynią biegów 00002
Z automatyczną skrzynią biegów 00001
Przyjęcie kodu następuje po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
To znaczy ile i co mozna przekodowac?TomTDI pisze:korfanty,
kodowań jest więcej nie tylko 1,2
[ Dodano: 02 Lut 2008 12:19 ]
Wlasnie przekodowalem sterownik z manuala na automat. Wywalilo mi tylko jeden blad ale zapomnialem numeru chodzi o komunikacje z jakim modulem. Jezeli chodzi o wrazenia po dokonaniu tej zmiany to zdecydowanie lepiej pali jak i cieply tak i zimny. po odpaleniu zimnego silnika przez ok 20s mialem obroty ok 1000 ale potem spadly do normalnych. Jak narazie to same pozytywy. Przetestuje powiedzmy przez tydzien to bede wiedzial wiece, a jeszcze jedno dziwnie wchodzi na obroty na przy zmianie z 1 na 2 jakby takie szarpniecie czasami.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczow daro31
nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni
Jeśli chodzi o golfa4 to do 02.99 kodowania były następujące:
00001 - automat
00002 - manual
00003 - 4x4 (4wd)
od 03.99
00001 - automat
00002 - manual z crash switch off
00003 - 4x4 (4wd)
00005 - manual bez crash switch off
żeby nie świeciły sie kontrolki ABS można spróbować przekodować zestaw wskaźników z materiałów jakie mam
manual:
00024 4-cyl. Brak ABS
00124 4-cyl. ABS
automat:
00014 4-cyl. Brak ABS
00114 4-cyl. ABS
ale czy to działa w golfie4 nie testowałem!!
00001 - automat
00002 - manual
00003 - 4x4 (4wd)
od 03.99
00001 - automat
00002 - manual z crash switch off
00003 - 4x4 (4wd)
00005 - manual bez crash switch off
żeby nie świeciły sie kontrolki ABS można spróbować przekodować zestaw wskaźników z materiałów jakie mam
manual:
00024 4-cyl. Brak ABS
00124 4-cyl. ABS
automat:
00014 4-cyl. Brak ABS
00114 4-cyl. ABS
ale czy to działa w golfie4 nie testowałem!!
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 68 gości