EVC czyli Electronic VNT Control

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pn sty 28, 2008 10:29

ventil, Hmm...no dobra. Czyli ten uklad działa w ten sposób, że ustawiamy żądane ciśnienie i cała ta elektronika utrzymuje to ciśnienie na zadanym poziomie, tak? Opiera się to wszystko na ciśnieniu, tak? A można to uzależnić jakoś od obrotów silnika?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn sty 28, 2008 11:56

Cinek pisze:a możesz zrobić jakiś filmik bo ciężko mi sobie tą 5 wyobrazić :grin:
Napisałem 5,5-6... :chytry: Wiem ze dopuki sie nie widzi to ciężko uwierzyc ale postaram się jutro wkleić link do filmu. Z tym że od razu piszę że 3-ci bieg to juz posilzg sprzęgła.
euglen pisze:ventil, Hmm...no dobra. Czyli ten uklad działa w ten sposób, że ustawiamy żądane ciśnienie i cała ta elektronika utrzymuje to ciśnienie na zadanym poziomie, tak? Opiera się to wszystko na ciśnieniu, tak? A można to uzależnić jakoś od obrotów silnika?
Tak właśnie jak piszesz - pewnie można zrobić że będzie zależne od obrotów ale ja nie potrzebowałem takiej opcji wiec nie kombinowałem więcej...
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 11:59 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sty 28, 2008 12:33

generalnie nie chodzi o to że nie wierze, natomiast nie potrafie wyobrazić sobie tego przyspieszenia w sensie trakcji. bo u mnie na dwójce nie ma jeszcze :) ale to też pewnie kwestia przełożeń. bo moge 100 zrobić poślizgiem w czasie zmiany biegów, tyle że przejade niewielki kawałek :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 28, 2008 13:03

Cinek pisze:to też pewnie kwestia przełożeń. bo moge 100 zrobić poślizgiem w czasie zmiany biegów
Cinek, kolega ventil odpycha się z 4 łap :)



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn sty 28, 2008 13:16

cowboy pisze:
Cinek pisze:to też pewnie kwestia przełożeń. bo moge 100 zrobić poślizgiem w czasie zmiany biegów
Cinek, kolega ventil odpycha się z 4 łap :)
No właśnie z czterech - z dwóch to juz potrzeba pewnie dragowych opon by niskie czasy kręcić. Ale wracając do tematu, będę jeszcze wprowadzał małe modyfikacje w tym sterowniku i dokładnie je opiszę.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sty 28, 2008 13:32

no to prawie wszystko jasne, mój błąd nie wziąłem syncro pod uwage :bigok: ale filmik daj :grin:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » pn sty 28, 2008 13:42

Ok, Brzmi to zachęcająco. Tylko mam pytanie bo niewiem czy dobrze kojarzę zasadę działania tego sterownika: Jak rozumiem przy zastosowaniu tego, kierownice turbiny od poczatku są tak ustawione aby jak najszybciej naładować zadane przez nas maksymale ciśnienie, a potem ustawiają się tak by podtrzymać to ciśnienie?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn sty 28, 2008 13:52

adam16v pisze:Ok, Brzmi to zachęcająco. Tylko mam pytanie bo niewiem czy dobrze kojarzę zasadę działania tego sterownika: Jak rozumiem przy zastosowaniu tego, kierownice turbiny od poczatku są tak ustawione aby jak najszybciej naładować zadane przez nas maksymale ciśnienie, a potem ustawiają się tak by podtrzymać to ciśnienie?
Zgadza się... z tym ze początek otwierania kierownic reguluje sie diodami podłączanymi do punktu A i B na pierwszym schemacie.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 28, 2008 14:06

no to prawie wszystko jasne, mój błąd nie wziąłem syncro pod uwage :bigok: ale filmik daj :grin:
cały projekt jest opisany :) link w podpisie ventila :)

widziałem filmiki ventila w 1.6 TD około 6 sek do 100km/h :bigok:
http://videos.streetfire.net/video/81E6 ... 32A3BA.htm
http://videos.streetfire.net/video/B979 ... 8ACCB8.htm

więc czekam z niecierpliwością na mTDI :)



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn sty 28, 2008 14:17

cowboy pisze:
no to prawie wszystko jasne, mój błąd nie wziąłem syncro pod uwage :bigok: ale filmik daj :grin:
cały projekt jest opisany :) link w podpisie ventila :)

widziałem filmiki ventila w 1.6 TD około 6 sek do 100km/h :bigok:
http://videos.streetfire.net/video/81E6 ... 32A3BA.htm
http://videos.streetfire.net/video/B979 ... 8ACCB8.htm

więc czekam z niecierpliwością na mTDI :)
Tamtego golfa juz nie mam ale klient który go kupił, jeździ do tej pory - oczywiście zadowolony - od remuntu auto juz zrobiło 80.000km i nie ma z silnikiem problemów. Oczywiście to przyśpieszenie brane z zegarów mozna tak traktować +/-, najlepiej było by G-techem zmierzyć albo na zawodach 1/4 mili... Ale czas około 7sec do 100 to juz dość dobry czas jak na niskobudżetowe auta.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sty 28, 2008 14:28

cowboy pisze:cały projekt jest opisany :) link w podpisie ventila :)
wiem, czytałem. tylko jakoś mnie zamroczyło i kompletnie przy tym temacie o tym nie pomyślałem, chyba sie sugerowałem tym sprzedanym TDkiem. musicie mi wybaczyć :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn sty 28, 2008 14:36

Bedzie lutowanie :bigok:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn sty 28, 2008 16:17

oj widze ze panowie robia se robote

Nowy uklad sterowania cis. doladowania tzn cos w rodzaju drugiego edc ktory steruje tylko cis. doladowania. Tylko sie zastatanawiam po co ? Poco robic cos co juz i tak jest zrobione w edc ?? i to znacznie lepiej niz ta konstrukcja w ktorej niema nawet mozliwosci dopasowania cis. do obr. silnika.
tzn tu ustawione cis. bedzie ten uklad staral sie utrzymac nawet powyzej 4500 obr. -to moze byc zabujcze dla tego turbo.

czy nie lepiej pozmieniac sygnaly z edc ( nawet za pomoca dodatkowego invertera ) i miec mozliwosc mapami zmienic i dopasowac to cis. ?


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sty 28, 2008 16:26

ale my tu o sterowaniu vnt bez kompa, w td albo mtdi


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości