Nagle przestal odpalac

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kasek

Nagle przestal odpalac

Post autor: kasek » wt lis 15, 2005 15:14

Witam

Pojechalem sobioe jak gdyby nigdy nic do kolezanki , siedzielismy w aucie i czasami dogrzewalismy sie bo było zimno. Po półgodzinie chcialem ponownie odpalic auto i nagrzać troche ale juz mi się nie udało. Rozrusznik kręcił i nic ( a pali na styk) a wyglądało to tak ze samochod sie jakos dziwnie trząsł i kręcił ale bezskutecznie (odczucie jakby na 2 garach) , pozniej zrobilem to z 2 razy i od tego krecenia zapalila sie kontrolka od oleju , mowie co jest , na spokojnie podnosze meche ale co tam , wszystko zabudowane nic nie szło dojrzec , pozniej włożylem kluczuk jeszcze raz i .. odpalił jak gdyby nigdy nic ... moja uwage nie wiem dlaczego skupila kontrolka od immobilisera , i moje pytanie brzmi , czy mogło być to 1. chwilowe nieprawidłowe działanie impobilasera ? ( kolega mowił mi ze gdyby tak było to by w ogole nie zakręcił) , czy też 2. trzeba wymienic filtr paliwa ? tak powiedział mi kolega z serwisu .. ? i teraz nie wiem co spowodowało w/w sytuacje , samochod ma przejechalem 80 tyś (tankuje na porządnych stacjach) i nei wiem cy wymieniac ten filtr koszt z zalozeniem ok 80 zł ,czy tez narazie sie wstrzymac ... ? ale z kolei boje sie ze moge gdzies wybyć i juz nie odpalic ... :) Moze ktos mial podobne objawy kiedys i wie czym to moglobyc spowodowane?

tx za sugesie
Pozdr

Ps przy okazji zapytam jeszcze pewien facet polecił mi olej PETRO CANADA -pół syntetyk
czy warto zalać nim samochod ? obecnie mam castrol takze polsyntetyk , ale p-canada jest tańszy i importowany z Canady wiec moze nie warto przeplacac za catrola produkowanego w PL ?
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 22:23 przez kasek, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: [mk4] jaka mogła być tego przyczyna ?

Post autor: Gitner » wt lis 15, 2005 15:20

kasek pisze:moja uwage nie wiem dlaczego skupila kontrolka od immobilisera , i moje pytanie brzmi , czy mogło być to 1. chwilowe nieprawidłowe działanie impobilasera ? ( kolega mowił mi ze gdyby tak było to by w ogole nie zakręcił) , czy też 2. trzeba wymienic filtr paliwa ?
Wg mnie to immobilizer - rozumiem ze filtr wymieniales w ciagu tych 80kkm
kasek pisze:Ps przy okazji zapytam jeszcze pewien facet polecił mi olej PETRO CANADA -pół syntetyk czy warto zalać nim samochod ? obecnie mam castrol takze polsyntetyk , ale p-canada jest tańszy i importowany z Canady wiec moze nie warto przeplacac za catrola produkowanego w PL ?
ktos juz wspominal o tym oleju, chyba Unicron castrol juz autu nie sluzy? Duzo na kombinacji nie zaoszczedzisz a skutki moga byc rozne takich eksperymentow

Pozdro
Gitner
Ostatnio zmieniony wt lis 15, 2005 22:17 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » wt lis 15, 2005 15:22

kasek pisze:kolega mowił mi ze gdyby tak było to by w ogole nie zakręcił
Zakręcił by immo nie odcina rozrusznika tylko zapłon.

kasek pisze:czy też 2. trzeba wymienic filtr paliwa ? tak powiedział mi kolega z serwisu .. ? i teraz nie wiem co spowodowało w/w sytuacje , samochod ma przejechalem 80 tyś (tankuje na porządnych stacjach) i nei wiem cy wymieniac ten filtr koszt z zalozeniem ok 80 zł ,czy tez narazie sie wstrzymac
Po takim przebiegu należałoby już wymienić filtr mimo iż to nie musi być w tym przypadku jego wina.
kasek pisze:p-canada jest tańszy i importowany z Canady wiec moze nie warto przeplacac za catrola produkowanego w PL ?
Na oleju nie oszczedzaj i proponuje Mobil1, bo Castrol do najlepszych również nie należy, a tamtego nie znam -firma nic mi nie mówi.

Co do tego przypadku to być może problem leży w zapłonie , albo przewodach wysokiego napięcia - ja bym to sprawdził.


Black

kasek

Post autor: kasek » wt lis 15, 2005 22:08

Witam Ponownie

Sytuacja ktorą opisalem wyżej wydarzyla sie kilkanascie dni temu po raz pierwszy i tylko raz , dzis aby zapobiec dalszym takim sytuacjom wymienilem filtr paliwa w stacji pojazdow na nowy odpalilem po zmianie na miejscu -wszystko grało, sprawdzilem także kable ( wszystko w porządku) podjechalem pod blok i kilka godzin bylem w domu , przed chwila wyszedlem zeby odprowadzic auto do garazu i .... i sytacja identyczna jak kilkanaście dni wczesniej ... kręci kręci i nic :(((( obserwowalem wszystkie kontrolki na zegarach ta od immobilasera gasnie normalnie tak jak pozostale... wiec juz sam nie wiem co to moze byc za problem , dodatkowo wrocilem sie do domu i probowalem odpalic innym kluczykiem -zapasowym ale niestety to nic nie daje... takze samochod stoi pod blokiem a ja wzialem radio i wrocilem do domu ... moze ktos coś jeszcze poradzi ... totalnie nie wiem co mam zrobic z tym fantem ... czy to moze miec coś wspolnego z wymiana filtra czy to tylko dziwny zbig okolicznosci ... a moze jest jeszcze jakas inna przyczyna.. ?

jeszcze jedna sprawa , radio mialem podłączone w taki sposob ze jak przekręcalem stacyjke włączało sie automatycznie , było tak odkad w ogole kupilem ten samochod i nawet go nie odłączalem od tamtej pory, teraz dopiero przed chwila odłączylem kostke (chcialem wykluczyc poprostu ew. zwarcie jakies ) i sprawdzic po odłączeniu - nic to nie dało , a po podłączeniu spowrotem radia i przekręceniu stacyjki w ogole sie juz nie włącza...

Pozdr
Piotr
Dzięki za wszelką pomoc

[ Dodano: Wto Lis 15, 2005 9:59 pm ]
I jeszcze dodam ze wczesniej paliła mi sie kontrolka od paliwa , chociaz jest tam jeszcze na jakies 50 km tego paliwa bo troszke na tej rezerwie jeździłem, nie zwrócilem uwagi jaki stan paliwa był wczesniej w baku kiedy stało sie to pierwszym razem ..moze to mogło miec jakiś wpływ - choc wydaje mi sie to dziwne ... jutro jak dzis mi nie odpali, doleje banke25 litrow ropy ... moze się uda i problem sie częściowo wyjaśni ... choc wydaje mi sie ze nie jest to rozwiązanie..



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » śr lis 16, 2005 00:07

kasek pisze:I jeszcze dodam ze wczesniej paliła mi sie kontrolka od paliwa , chociaz jest tam jeszcze na jakies 50 km tego paliwa bo troszke na tej rezerwie jeździłem, nie zwrócilem uwagi jaki stan paliwa był wczesniej w baku kiedy stało sie to pierwszym razem ..moze to mogło miec jakiś wpływ
To może być to, po prostu pompa nie może zassać paliwa , bop jest go za mało i dlatego tak się dzieje.To jest bardzo prawdopodobne.


Black

b0b3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 20:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: b0b3k » ndz sty 27, 2008 21:12

Ta pierwsza sytuacja - to nie wiem, ale ta druga wyglada znajomo. W moim MKIV bylo podobnie, po wymianie filtra paliwa, chodzil, chodzil, a nagle zgasl... Potem trzeba go bylo krecic i krecic, nie odpalal i pojawila sie kontrolka od cisnienia oleju oraz jakis napis na MFA. Po jakims czasie zaskoczyl. Wina bylo, to ze podczas wymiany filtra paliwa, nalezy wlac do niego troche paliwa, co ulatwi rozruch silnika (zgodnie z ksiazka "VW Golf IV i Bora" D. Korp, ktora polecam jako dobra lekture)

SORY LITEROWKA!
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 19:41 przez b0b3k, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn sty 28, 2008 00:09

b0b3k, powinneś zostać górnikiem :panna: :rotfl:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

b0b3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 20:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: b0b3k » pn sty 28, 2008 19:42

Literowka, oczywiscie paliwa zamiast oleju... heh, czemu zaraz gornikiem? :partyman: Blad w pisowni



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt sty 29, 2008 14:20

marek2907 pisze:b0b3k, powinneś zostać górnikiem
albo archeologiem :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 437 gości