golf mk3 1.8 GL 75KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
golf mk3 1.8 GL 75KM
Witam:) zaraz na początku prosze o wyrozumiałość, ponieważ dopiero zaczynam stawiac swoje pierwsze kroki w tuningu i mam nadzieje, że mi w tym pomorzecie:) Za jakis czas przywioze sobie z niemiec golfa mk3 1.8 75KM manualna skrzynia i mam pare pytań co do niego
- czy ma ktos takiego golfa i co moze powiedziec o działaniu tego silnika(jak przyspiesza,jaka prędkość maksymalna,elastyczność, nie chodzi mi o suche dane statystyczne bo takie są w necie tylko ile tak naprawde można z tego samochodu wycisnąć)
- jakie modyfikacje moge zrobić aby moc wzrosła do 100-150KM?? i jaki byłby koszt takich modyfikacji??(chip tuning,wałek od wersji 1.8 90KM??)
Prosze o pomoc
- czy ma ktos takiego golfa i co moze powiedziec o działaniu tego silnika(jak przyspiesza,jaka prędkość maksymalna,elastyczność, nie chodzi mi o suche dane statystyczne bo takie są w necie tylko ile tak naprawde można z tego samochodu wycisnąć)
- jakie modyfikacje moge zrobić aby moc wzrosła do 100-150KM?? i jaki byłby koszt takich modyfikacji??(chip tuning,wałek od wersji 1.8 90KM??)
Prosze o pomoc
więc... forum jest wypozasożne w funkcje "szukaj" ...temat tego silnika był juz poruszany wiele razytakeouter pisze:prosze o wyrozumiałość
Po drugie nie ten dział... powinno być w dziale "speed" <<poproś moderatora o pzreniesienie.
jak jeszcze go niekupiłęś to poszukaj sobie mk3 2.0 16V z silnikeiem o oznaczeniu ABF i wtedy bedziesz miał swoje 150KM ...cena nieduzo wyzsza. z tych 75KM cieżko bedzie do setki dojść chyba ze polowe gratów zmienisz... Pozatym takie 2.0 to juz konkret w porówniu do tych 1.8takeouter pisze:- jakie modyfikacje moge zrobić aby moc wzrosła do 100-150KM?? i jaki byłby koszt takich modyfikacji??(chip tuning,wałek od wersji 1.8 90KM??)
takeouter jak oczekujesz 150KM i wrażeń z jazdy to on Cie neizadowoli... ten silnik niejest zły... ale jeżeli oczekujesz czasów 7 do setki to nie tą drogą.
1.8 75KM to raczej użytkowy na codzien co niepali dużo
... a miłej exploatacji życze bo to Twój pierwszy golf z tego co widze i mam nadzieje ze z golfami zosatniesz na dłużej
1.8 75KM to raczej użytkowy na codzien co niepali dużo
... a miłej exploatacji życze bo to Twój pierwszy golf z tego co widze i mam nadzieje ze z golfami zosatniesz na dłużej
Skoro napisales ze stawiasz pierwsze kroki w tuningu to daj sobie spokoj z modzeniem przy tym silniku. Totalnie nie rozwojowa jednostka co nie znaczy, ze Cie beda "maluchy" spod swiatel braly.takeouter pisze:- jakie modyfikacje moge zrobić aby moc wzrosła do 100-150KM?? i jaki byłby koszt takich modyfikacji??(chip tuning,wałek od wersji 1.8 90KM??)
Prosze o pomoc
Jesli juz koniecznie chcesz cos zrobic to daj mu jak sam napisales lepszy walek, zrob dolot, kompletny wydech o wiekszej srednicy, mozesz wrzucic kolektor wylotowy lepszy i w ten sposob, przy dobrych wiatrach i jesli silnik 100% zdrowy moze nawet z 10-15 kM przybedzie. Tyle ze przygotuj sie,ze to sa koszta mysle ze ok. 3000 zl. To jest opcja najbardziej abstrakcyjna ale jak sie uprzesz to zrobisz.
Drugi wariant nieco mniej ale jednak abstrakcyjny to rob swapa na ABF'a 2.0 16v 150 kM (mniejszego i slabszego po prostu sie nie oplaca swapowac). Koszta troche wieksze niz w 1 opcji bo dochodzi oprocz silnika kupa gratow do wymiany (elektryka, heble, skrzynia, itd.).
Trzecia opcja najbardziej rozsadna to sprzedaj go w calosci i tak jak Cosar 33GT napisal poluj na ABF'a ew. 2.0 8v.
P.s. Trzeba bylo popytac i poczytac na forum przed zakupem bo z tego co widze to oczekiwania co do osiagow masz duze a ten silnik Cie kompletnie rozczaruje.
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 23:25 przez Yuri, łącznie zmieniany 2 razy.
Ten silnik jest delikatnie rozwojowy. Ale bardzo delikatnie i uzyskanie 100km to już spory wyczyn. Pisałem kiedyś na PW do GTO i wiem, że da się z niego 100km uzyskać, ale to już po grubszych modach, co mija się z celem.
Zrobiłeś błąd licząc, że z tego silnika da się dużo wykrzesać i teraz już tylko ratuje Cię zmiana na GTI lub swap, bo koszt uzyskania nawet tych 115km co ma 2E, to już na prawdę spora sumka i będzie z tym problem.
Jest temat w tym dziale o modach AAMa (bo tak się nazywa ten silnik), poszukaj, bo jest tam sporo wypowiedzi zarówno zwolenników modyfikacji AAMa jak i sceptyków. Tam jest mowa o uzyskaniu 90KM co jest chyba jedynym realnym przyrostem.
Jak chcesz mocy to ładuj VRa lub ABFa. Wszystko inne przy nich wysiada.
P.S.
To najmniej wysilony 1.8 jaki stworzył VW i szukając dużych mocy trafiłeś fatalnie.
Zrobiłeś błąd licząc, że z tego silnika da się dużo wykrzesać i teraz już tylko ratuje Cię zmiana na GTI lub swap, bo koszt uzyskania nawet tych 115km co ma 2E, to już na prawdę spora sumka i będzie z tym problem.
Jest temat w tym dziale o modach AAMa (bo tak się nazywa ten silnik), poszukaj, bo jest tam sporo wypowiedzi zarówno zwolenników modyfikacji AAMa jak i sceptyków. Tam jest mowa o uzyskaniu 90KM co jest chyba jedynym realnym przyrostem.
Jak chcesz mocy to ładuj VRa lub ABFa. Wszystko inne przy nich wysiada.
P.S.
To najmniej wysilony 1.8 jaki stworzył VW i szukając dużych mocy trafiłeś fatalnie.
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości