Jak nie akumulator to co padło? Auto nawet nie kręci.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Jak nie akumulator to co padło? Auto nawet nie kręci.

Post autor: promyk5 » ndz sty 27, 2008 14:51

29.01.2008 Mała poprawka - na 99% to nie akumulator-patrz str. 2
-------------------------------------------------------------------------------
Witam
Wczoraj auto jeździło normalnie. Wstawiłem je do garażu, dziś rano - pupa. Kontrolki palą się, ale nawet rozrusznik nie kręci. Włączyłem światła - ledwo świecą - czyli akumulator :grrr:

Akumulator taki jak na obrazku poniżej:
Obrazek

Uzupełniłem niewielkie ubytki elektrolitu wodą destylowaną.

Podłączyłem go w taki sposób jak poniżej do prostownika:
Obrazek
(tam gdzie niebieskie zaciski na akumulatorze jest ,,+'' , tam gdzie czerwone, jest ,,-". Jak podłączam odwrotnie to wskazówka prostownika wychyla się na maxa oraz ostro iskrzy, więc chyba ma być tak jak jest?).

Ustawiłem na 2A na prostowniku, ale po jakimś czasie wskazówka na prostowniku znajduje się w takiej pozycji:
Obrazek

Na wszelki wypadek na wyłączonym prostowniku sprawdziłem napięcie na akumulatorze - jest takie:
Obrazek

Czy coś jest nie tak? Ile ma się ten akumulator ładować?
Dodam, że zanim cokolwiek zacząłem robić, z + końcówki akumulatora oraz klemy ściągnąłem b.dużo osadu.

Jeśli ładowanie akumulatora okaże się nieskuteczne to co dalej?

Dzięki za wszelką pomoc :) :okej: :okej:
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 10:21 przez promyk5, łącznie zmieniany 4 razy.


:)

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz sty 27, 2008 15:13

poladuj z 10 godzin wyczysc klemy podlacz do auta i sprawdz ladowanie powinno byc okolo 14,20V jesli ladowanie oki a aku nadal pada to sprawdz czy cos nie rozladowywuje go jesli jest wszystko oki i nadal pada to aku do wymiany (prostownik ustaw na 5A)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Re: Czy ten akumulator będzie jeszcze działał?A może to nie

Post autor: Cefaloid » ndz sty 27, 2008 15:17

promyk5 pisze:Jak podłączam odwrotnie to wskazówka prostownika wychyla się na maxa oraz ostro iskrzy, więc chyba ma być tak jak jest?).
promyk5 pisze:Cud że nie poleciał prostownik / bezpiecznik w ładowarce. :)

Czy coś jest nie tak? Ile ma się ten akumulator ładować?
Dodam, że zanim cokolwiek zacząłem robić, z + końcówki akumulatora oraz klemy ściągnąłem b.dużo osadu.
W pełni naładowany akumulator ma mieć nawet 14,5V (w trakcie ładowania).
Ustaw też prąd na większy, optymalny to 10% pojemności czyli np dla Twojego jakieś 6,5A
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 15:17 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » ndz sty 27, 2008 15:34

Hmm. Mój prostownik ma max. 5 A i na tyle go ustawiłem. Ale wskazówka tylko lekko drgnęła, choć prostownik zaczął buczeć.
Oki. Niech się ładuje. Zobaczę za jakieś 8-9 h. co z tego wyniknie.


:)

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » ndz sty 27, 2008 15:49

jak wskazowka sie nie wychyla to aku jest naladowany , ale potrzymaj go troche na prostowniku


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 27, 2008 16:01

promyk5 pisze:Na wszelki wypadek na wyłączonym prostowniku sprawdziłem napięcie na akumulatorze - jest takie:
no i masz już w pełni naładowany, za chwilę zacznie się gotować, wyczyściłeś klemy to teraz odpalaj, nie odpali to znaczy że coś z rozrusznikiem albo kablami.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » ndz sty 27, 2008 18:39

Więc, minęło od rana ponad 7 godzin. Poszedłem do auta a tu, na prostowniku taki widok:
Obrazek
Ładuje na 5 A, a prostownik wskazuje niecałe 2 A.

Podłączam woltomierz do akumulatora:
Obrazek
14,05 Volta. Chyba nie za ciekawie.

Ale sprawdzę - podłączyłem klemy, kontrolki się zaświeciły, ale rozrusznik ani drgnął.
Jeśli było by tak: rozrusznik padł, to światła by się świeciły. Tak? Włączam długie, poświeciły z 3 sekundy i zong. Padł akumulator??

Patrzę na miernik a tu 12,53-12,80 Volta:
Obrazek

Podpinam prostownik i ładuje akumulator 4 A:
Obrazek

Pytanie:
ILE KOSZTUJE NOWY AKUMULATOR?? Bo chyba z tego to już nic nie będzie? :grrr: :grrr:
Teraz zostawię go tak do rana. :prayer:


:)

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » ndz sty 27, 2008 21:02

ze cztery stówki musisz liczyć za aku. Ja miałem podobnie. miałem już dojechany akumulator i nosiłem się z zamiarem kupna nowego aż tu nagle podjechałem pod dom samochód postał 3 - 4 godz schodze wsiadam a tu lipa umarł. Nie pozostało nic innego tylko odpaliłem na krótko i pojechałem do makro po nowy. za Centre Future+ 75Ah płaciłem o ile dobrze pamiętam jakieś 420 ale to było rok temu teraz może być drożej.

PS. odkręcaj kurki jak ładujesz.
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 21:03 przez TheBiSHoP, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek Obrazek

ALUNO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 19:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: ALUNO » ndz sty 27, 2008 21:35

Zeby dobrze sprawdzic Akumulator :) nalezy sprawdzic go pod obciazeniem :) bo jak Ci pisze ze ma napiecie te 14 volt to w zasadzie nic nie znaczy jesli spadek napiecia przekracza 9 Voltów :) albo po porstu nie masz duzo Elektrolity lub zła jego wartosc :) najlepiej sprawdzic to areometrem i gestosc powinna wpelni naladowanego akumulatora wynosic 1.28 grama/centymetr szescienny powinien byc on ladowany max 5 amperami i po naladowaniu troche odstac, i mowie sprawdz go pod obciazeniem :) jesli spadnie az tak abrdzo to do wymiany :) ale czytajac to co piszesz to Akumulator do wymiany
PS fajny miernik :)


Szukam Pracy ;/ mechanik/Elektromechanik/Kierowca Wrocław

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Post autor: majster heniek » ndz sty 27, 2008 21:59

promyk5 pisze:(tam gdzie niebieskie zaciski na akumulatorze jest ,,+'' , tam gdzie czerwone, jest ,,-". Jak podłączam odwrotnie to wskazówka prostownika wychyla się na maxa oraz ostro iskrzy, więc chyba ma być tak jak jest?).
małe pytanko końcówki od prostownika niebieska - powinien być minus , czerwona powinien być plus prostownik podłączamy plus do plusa minus do minusa , jak Ty podłączyłeś tak jak na tym zdjęciu to rzeczywiście aku na śmietnik się nadaje


Obrazek

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » ndz sty 27, 2008 23:31

majster heniek pisze:jak Ty podłączyłeś tak jak na tym zdjęciu to rzeczywiście aku na śmietnik się nadaje
Heniu racja z tego co widac na fotach to podlaczyles odwrotnie tzn + prostownika na - akumulatora....aku na złom dobrze ze odpioles klemy przy ladowaniu bo po takiej akcji mogles uszkodzic regulator napiecia i "troche" elektroniki.....


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

koz3r
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: pn maja 07, 2007 14:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: koz3r » ndz sty 27, 2008 23:37

napiecie na wylonczonym zaplonie pod obciazem bedzie wynosic 12,8V gdzies. Sprawdz czy ci odpali jak ktos ci kable podepnie-wykluczysz ewentualnosc rozrusznika. A z tymi kolorami przy prostowniku to jawnie masz cos nie tak chyba zamienione w przeciwnym wypadku to raczej prostownik to tam by sie zespawal i akumulator do kosza.
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 23:39 przez koz3r, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
promyk5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 01:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: promyk5 » pn sty 28, 2008 01:00

majster heniek pisze:
promyk5 pisze:(tam gdzie niebieskie zaciski na akumulatorze jest ,,+'' , tam gdzie czerwone, jest ,,-". Jak podłączam odwrotnie to wskazówka prostownika wychyla się na maxa oraz ostro iskrzy, więc chyba ma być tak jak jest?).
małe pytanko końcówki od prostownika niebieska - powinien być minus , czerwona powinien być plus prostownik podłączamy plus do plusa minus do minusa , jak Ty podłączyłeś tak jak na tym zdjęciu to rzeczywiście aku na śmietnik się nadaje
Tak?
To dlaczego jak podłączyłem odwrotnie niż na zdjęciach iskrzyło, a wskazówka na prostowniku wychyliła się do maksimum oraz zaczęły się palić klemy od prostownika? Proszę odpowiedz. Nie jestem fachowcem, ale chcę wiedzieć dlaczego.


:)

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 28, 2008 05:31

Wyglada na to, że aku stracił pojemność. Możesz spróbować sprawdzić gęstość elektrolitu i napięcie pod obciążeniem, ale to pewnie potwierdzi diagnozę. Zierz napięcie przy przekręconym kluczyku w pozycję rozruch. (może spaść nawet do 3V)

[ Dodano: Pon Sty 28, 2008 04:35 ]
majster heniek pisze:małe pytanko końcówki od prostownika niebieska - powinien być minus , czerwona powinien być plus prostownik podłączamy plus do plusa minus do minusa , jak Ty podłączyłeś tak jak na tym zdjęciu to rzeczywiście aku na śmietnik się nadaje
Podłączone jest dobrze. Czerwony przewód od miernika to plus. Przyłożony do niebieskiego prostownika i miernik pokazuje dobrze, na innym zdjęciu jest do czarnego i pokazuje odwrotną biegunowość.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 278 gości