ciśnienie turbiny VNT gt1749 a kkk14
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
surge line wiaze sie nie tylko z przekroczeniem pewnego cisnienia okreslonego jako max dla turbiny, przez co obroty tez sa kosmiczne, ale takze z powstaniem drgan na wirniku, jako efekt osiagniecia pewnej czestotliwosci granicznej, ktora wybija wirnik z polozenia rownowagi, a obciazenia dynamiczne moga urwac wirnik.
czasem mozna to wyczuc, jak zablokuje sie na stale wg i turbina dmuchnie ile da rade, takie szarpanie autem i skoki boosta.
moja turbina pracowala poza mapa chyba
czasem mozna to wyczuc, jak zablokuje sie na stale wg i turbina dmuchnie ile da rade, takie szarpanie autem i skoki boosta.
moja turbina pracowala poza mapa chyba
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Dzięki za odpowiedź
zaprzal, Jednak wychodzi że to temperatura tak bruździ oraz obciążenie na na wydechu spowodowane przez mały przelot w małych sprężarkach.
Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.
zaprzal, Jednak wychodzi że to temperatura tak bruździ oraz obciążenie na na wydechu spowodowane przez mały przelot w małych sprężarkach.
Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
to chyba jakies zludzenie, bo na odkreconym wezu nie spreza powietrza, wiec co tam ma sie ogrzewac?arek wamej pisze:Spróbuj pogazować na odkręconym owężowaniu na małej i dużej sprężarce.
Na dużej ręka może ci zmarznąć a na małej możesz sobie zrobić trwałą, bo powietrze jest dosyć ciepłe.
No i wspomniane obciążenie na wydechu.
poza tym, gdyby to tylko temperatura robila taka roznice to wystarczyloby zamontowac superwydajny intercooler zamiast duzego turbo i juz by byla duza moc. ps. obecnie jezdze bez zadnego IC
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2008 13:52 przez zaprzal, łącznie zmieniany 4 razy.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Ogrzewanie powietrza jest spowodowane jego przetłaczaniem przez kryzę w sprężarce.to chyba jakies zludzenie, bo na odkreconym wezu nie spreza powietrza, wiec co tam ma sie ogrzewac?
poza tym, gdyby to tylko temperatura robila taka roznice to wystarczyloby zamontowac superwydajny intercooler zamiast duzego turbo i juz by byla duza moc. ps. obecnie jezdze bez zadnego IC
Dlatego odczywalne efekty daje już zamontowanie do tej samej turbiny części zimnej z większej turbosprężarki.
Natomiast zmiana całego zespołu na większy powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin przez turbinę oraz mniejsze ogrzewanie powietrza dlatego że jest przetłaczane przez kryzę która ma mniejsze opory przepływu powietrza i na skutek czego mniej się ono ogrzewa między wirnikiem sprężarki a kryzą.
Obydwa rodzaje modów są stosowane.
Co do zmiany samej części zimnej to odsyłam na dyskusję gdzie COWBOY zastanawiał się jaką turbinkę włożyć do swojej 3-jki.
Ja na jego miejscu założyłbym GT2059V lub jej większą odmianę właśnie ze względu na to że silnik miałby lżej wydalać spaliny z cylidrów nawet kosztem większego laga.
Ale na to też jest rada: Wyregulować ogranicznik zamknięcia spalin w kierunku większego stopnia zamknięcia kierownic spalin, co polepszyłoby również doładowanie w dolnych partiach obrotów.
Najlepiej niech się wypowie Użytkownik golfa MK2 1.9 M-TDI synchro
[ Dodano: 27 Sty 2008 13:47 ]
A jeśli można wiedzieć to dlaczego zrezygnowałeś IC?
ja mam motor sb i jeszcze turbo nie wykrecalem i nie wiem jakie ono jest, ale teraz po maturce, zamierzam podniesc mu power nieco bo czuje ze ta turbinka ktora jest sie wysłużyla:) nie kupilem jeszcze wskaznika boostu, ale mysle ze u niej 0,5 to max, bo powyzej 3000obr, to sie jedzie nim jak polo sdi:) chcialbym zalozyc mojemu sbkowi vnt1749 i wychodze do was z pytaniem czy przy jej zamontowaniu bede musial dokonywac jakichs konktretnych przeróbek zeby nie przeladowac, mysle ze kupie turbine nową ew. po regeneracji, chce zaglebic sie w ten temat i dlatego pytam bo niechce zeby sbek sobie glowice pokrzywil czy cos:) dodam ze pompa jest po regeneracji, cos bylo tulejowane i planowane(pompa BOSCH), i mam jesszcze taką pompke w sbku do pompowania plynu chlodzacego w obieg turbo(studiowalem manuale) i pytanko czy ta turbo vnt bedzie miec tez ten obieg pasujący to tych metalowych rurek???
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
2 post na forum, dlatego bede milusi. na tym forum bylo juz wszystko, a twoj wiedza jest narazie delikatnie mowiac malutka, wiec poczytaj, poczytaj i jeszcze raz poczytaj, a potem pytaj, bo pisanie, ze turbina sie wysluzyla na podstawie faz ksiezyca i szklanej kuli to nie tutaj.altus140 pisze:ja mam motor sb i jeszcze turbo nie wykrecalem i nie wiem jakie ono jest, ale teraz po maturce, zamierzam podniesc mu power nieco bo czuje ze ta turbinka ktora jest sie wysłużyla:) nie kupilem jeszcze wskaznika boostu, ale mysle ze u niej 0,5 to max, bo powyzej 3000obr, to sie jedzie nim jak polo sdi:) chcialbym zalozyc mojemu sbkowi vnt1749 i wychodze do was z pytaniem czy przy jej zamontowaniu bede musial dokonywac jakichs konktretnych przeróbek zeby nie przeladowac, mysle ze kupie turbine nową ew. po regeneracji, chce zaglebic sie w ten temat i dlatego pytam bo niechce zeby sbek sobie glowice pokrzywil czy cos:) dodam ze pompa jest po regeneracji, cos bylo tulejowane i planowane(pompa BOSCH), i mam jesszcze taką pompke w sbku do pompowania plynu chlodzacego w obieg turbo(studiowalem manuale) i pytanko czy ta turbo vnt bedzie miec tez ten obieg pasujący to tych metalowych rurek???
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Niby jakim cudem mamy to zrobić? Podnieś maskę i sam zobacz.
powiedzcie proszę jaki jest symbol tej turbiny,
Ostatnio zmieniony śr mar 24, 2010 08:33 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 33 gości