Jak to jest z tymi TDI .. ;)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wicher123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 16:44
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Jak to jest z tymi TDI .. ;)

Post autor: wicher123 » pt sty 25, 2008 14:56

Witajcie,mam 1wszego w zyciu TDI, pasek 98rok 90KM i narazie odpukac jest ok ale ostatnio jadac z kolega ktory tez ma TDI,zwrocil mi uwage ze za późno wbijam wyższy bieg, zawsze mialem auta benzynowe i wiem ze powinno sie bieg wbojac powyżej2tys obrotów i np. jadąc z kolegą przy ok 60-65km/h kazał mi wbijać juz 5 bieg bo TDI mają inny moment obrotowy i tak sie robi... czy no 60km/h na 5 biegu to jest dobrze?Silnikowi nic nie bedzie w benzynie z tego co wiem nie powinno sie tak jezdzic.. a jak jestw TDI kiedy zmieniacie biegi(wiadomo ze zalezy od stulu jazdy,czy wyprzedzasz czy nie) ale przy spokojnej jezdzie (jak najbardziej ekonomicznej) wbijacie bieg grubo ponad 3-4tys czy ok 2tys i nastepny??
Dzieki za sugestie

P.S o ile dobrze pamietam przy 60km/h i 5 biegu mialem coś ok 1.5 obrotów to chyba mało :/



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sty 25, 2008 15:14

TDI ma maksymalny moment obrotowy w okolicy 2k RPM, nie ma sensu przekrecac silnika przy normalnej jezdzie powyzej 2600. Co innego jak chcesz wykrzesac max mocy. Wtedy trzedba zakrecic :)))


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 25, 2008 15:20

przy normalnej jeździe jeździj sobie w okolicach 2000 obr ... może być trochę mniej tylko co jakiś czas przegoń go trochę



Awatar użytkownika
Benoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw lip 20, 2006 00:23
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Benoś » pt sty 25, 2008 15:20

wicher123 pisze:wbijacie bieg grubo ponad 3-4tys czy ok 2tys i nastepny??
Ja jak miałem tdi to zmieniałem biegi przy ok 2500 tys i jakoś kolosalnie mi przez to nie spalał a tdi to nie benzyna ze mozna przy ostrej jezdzie cisnąć na max obr bo tdi przy np 3000 tys ( zależy od silnika )ma max momentu obrotowego to lepiej go wykorzystać a nie tracić bo po przekroczeniu tych umownych obrotów przy którch jest max momentu krzywa spada .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sty 25, 2008 15:22 przez Benoś, łącznie zmieniany 1 raz.


Gofer i wszystko jasne :-)

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pt sty 25, 2008 16:01

Tak jak koledzy radzą trza jeździć. Po zmianie biegu ekonomicznioe będzie mieć ok. 1800-2000 przy spokojnej jeździe. Twój kolega mocno przesadził z tym 60 na 5 biegu. Radziłbym tego nie praktykować, szczególnie w połączeniu z mocnym butem od takiego dołu. Miłego użytkowania auta:)



Awatar użytkownika
wicher123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 16:44
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: wicher123 » pt sty 25, 2008 20:08

dzeki za informacje



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 147 gości