Witam,
objaw jest taki, ze przez krotka chwile po rozruchu piszczy z okolicy chyba paskow cholernie. Wymienilem w ostatnim czasie wklad pompy wody, lozyska na alternatorze i szczotki, kolo pasowe (klinowe) na pompie wspomagania i paski klinowy od pompy i microV, ktory napedza pompe wody i alternator. Nie mam klimy . Nie wiem czy to Wam pomoze ale dodatkowo jeszce jest taki objaw, ze jak piszczy to na obrotomierzu obroty spadaja przez chwile np do 200-400 obrotow (silnik ma swoje obroty tak jak powinien miec). Skad obrotomierz bierze sygnaly na zegar? Z alternatora? Czy moze sliska sie na tym duzym kole na wale ocokaman bo strasznie wkurza to? Z gory dzieki.
Piski po rozruchu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wlasnie jak piszczy to momentalnie na obrotomierzu spadaja obroty chociaz silnik trzyma swoje ok 950-1000 na wolnych. Lozyska nie sa spasowane za mocno bo przed wymiana na starych bylo to samo. Czy to piszczenie i zle odczyty obrotow wskazuja na wyslizgane kolo na alternatorze czy to duze na dole na wale?
Coliniak
Failure is not an option...
Failure is not an option...
objaw piszczenia z jednoczesnym spadkiem obrotów na biegu jałowym może świadczyć o tym, że blokuje się gdzieś któreś łożysko z napędzanych paskami elementów i pasek trze o chwilowo nieruchome koło pasowe powodując jego pisk.
Taka jest moja teoria a kwestia zweryfikowania które to łożysko się przycina to już niestety nie korespondencyjnie a jedynie naocznie musisz ustalić.
Taka jest moja teoria a kwestia zweryfikowania które to łożysko się przycina to już niestety nie korespondencyjnie a jedynie naocznie musisz ustalić.
microV napedza tylko pompe wodna i alternator w moim modelu. Zarowno pompa wody jest wymieniona jak i lozyska na altenatorze sa nowe leje strasznie na dworze i nie mam mozliwosci chwilowo sprawdzenia, stawiam na kolo napedowe to na wale albo kolko na alternatorze - myslalem, ze ktos z Was juz sie z takim tematem spotkal i moze lepiej ukierunkowac. Dzieki za odzewSztomel pisze:objaw piszczenia z jednoczesnym spadkiem obrotów na biegu jałowym może świadczyć o tym, że blokuje się gdzieś któreś łożysko z napędzanych paskami elementów i pasek trze o chwilowo nieruchome koło pasowe powodując jego pisk.
Taka jest moja teoria a kwestia zweryfikowania które to łożysko się przycina to już niestety nie korespondencyjnie a jedynie naocznie musisz ustalić.
[ Dodano: 19 Lut 2008 10:28 ]
pasek jest napinany wlasnie alternatorem - nie ma zadnego innego napinacza, alternator ma zmienione lozyska, pompa wody jest nowa, kolo to na wale wyglada calkiem normalnie (slyszalem, ze potrafia sie rozwulkanizowywac - czym sie to objawia). Rolka na alternatorze tez wyglada normalnie... Na pewno jest problem na tym pasku microV bo jak go zrzuce to jest cicho jak u mamy .k631 pisze:Witam obrotomierz bierze sygnał z alternatora dlatego spadają obroty na zegarze a do co do piszczenia to zdejmij pasek i pokręć po kolei może spasowany masz za mocno alternator ,co z napinaczem ewentualnie wymiana kół pasowych.
Coliniak
Failure is not an option...
Failure is not an option...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 220 gości