problem z odpalaniem w automacie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z odpalaniem w automacie
Koledzy, jestem nowym użytkownikiem Tego forum, zwracam się głównie do użytkowników golfa z automatem, bo może mieli podobny problem, choć będę zadowolony jeżeli pomoże mi ktokolwiek :grin:
Jeżdżę Golfem mk2 z 88r. silnik 1.6 gaźnik + automat.
Problem przedstawia się tak: samochód odpala normalnie w zwykłych warunkach, ale jak pojadę w dłuższą trasę kiedy silnik nabierze max. temperatury i gdy wyłącze silnik to nie mogę go odpalić ! Jak przekręce na zapłon to rozrusznik nawet nie zareaguje, więc może coś z nim? Dopiero gdy przestygnie to ponownie uda mi się go uruchomić. Nie wiem co jest ! :grrr:
Jak ktoś mi pomoże to będę wdzięczny, dzięki !
Pozdro dla wszystkich VW-Fanów :okej:
Jeżdżę Golfem mk2 z 88r. silnik 1.6 gaźnik + automat.
Problem przedstawia się tak: samochód odpala normalnie w zwykłych warunkach, ale jak pojadę w dłuższą trasę kiedy silnik nabierze max. temperatury i gdy wyłącze silnik to nie mogę go odpalić ! Jak przekręce na zapłon to rozrusznik nawet nie zareaguje, więc może coś z nim? Dopiero gdy przestygnie to ponownie uda mi się go uruchomić. Nie wiem co jest ! :grrr:
Jak ktoś mi pomoże to będę wdzięczny, dzięki !
Pozdro dla wszystkich VW-Fanów :okej:
cieszę się z szybkiej reakcji na, widzę że już tylko nie mój problem , ale czy mógłbym prosić jeszcze o trochę szczegółów, co to za przekaźnik i jak go zamontować, czy muszę się wybrać z tym do elektryka samochodowego, czy sam sobie bym mógł poradzić?bodzio_j pisze:Rada do obu : spróbować załoyć przekaźnik na kabel który idzie od stacyjki do automatu rozrusznika. Sprawa jest dość prosta do wykonania, koszt niewielki.
Miałem to samo.
raczej nie jestem specjalistą w tego typu sprawach...
pozdro
Miałem podobny problem w oplu okazało sie ze gaźnik był zapchany i były problemy z odparowywaniem benzyny po rozgrzaniu natomiast na zimnym niebyło tego kłopotu i podobnie jak wyzej po jeżdzie musiał postać dośc długo zeby odpalił. Ja oprucz czyszczenia gaźnika ustawiłem przerwe na rozdzielaczu zapłonu
sprawdż luzy na zaworach, jak odpalasz na ciepłym spróbuj wcisnąć pedał gazu jeżeli lepiej pali to sprawdż luzy zaworowe
Zbyt mały luz zaworowy po rozgrzaniu powoduje niedomykanie zaworów, no i trudno w związku z tym odpalić.
Poza tym odpowiedź jest prosta : PRZY CIEPLYM SILNIKU ODPALAĆ NALEZY Z WCISNIETYM PEDAŁEM GAZU DO OPORU - tak nawet radzi niemieckie biuro konstrukcyjne AUDI w przypadkach problemu z uruchomieniem cieplych motorow (tych wyposazonych w gaźnik - czyli dosc starych)- wiaze sie to ze skraplaniem paliwa na sciankach gaznika i w efekcie powoduje utrudniony rozru ch.
sprawdż luzy na zaworach, jak odpalasz na ciepłym spróbuj wcisnąć pedał gazu jeżeli lepiej pali to sprawdż luzy zaworowe
Zbyt mały luz zaworowy po rozgrzaniu powoduje niedomykanie zaworów, no i trudno w związku z tym odpalić.
Poza tym odpowiedź jest prosta : PRZY CIEPLYM SILNIKU ODPALAĆ NALEZY Z WCISNIETYM PEDAŁEM GAZU DO OPORU - tak nawet radzi niemieckie biuro konstrukcyjne AUDI w przypadkach problemu z uruchomieniem cieplych motorow (tych wyposazonych w gaźnik - czyli dosc starych)- wiaze sie to ze skraplaniem paliwa na sciankach gaznika i w efekcie powoduje utrudniony rozru ch.
Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))
duszekm ale im rozrusznik nie kręci, nie ma to nic wspólnego z gaźnikiem i zaworami. Ja również mam automat podobne problemy miałem, ale po wymianie aku problemów już nie mam, z tym, że znowu bardzo głośno rozrusznik kręci, jutro nagram na dyktafon może ktoś rozpozna co może być przyczyną. A macie na kablu do rozrusznika taką osłonkę żółtą?
pzdr
pzdr
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0
To na pewno nie jest wina akumulatora. Mam sprawny aku, sprawdzałem na innych i jest to samo. Nie zawsze jak zgasze bardzo rozgrzany silnik nie chce zakręcić. Ostatnio zauważyłem bo było ciemno że jak nie chce kręcić to podświetlanie przycisku od świateł przygasa. Ale samochód postał kilka minut i odpalił. Chociaż po tym pierwsze zakręcenie jest jakby z opóźnieniem. Przekręcam kluczyk i po 1 s czy 2 s zakręci.nerlst pisze:a również mam automat podobne problemy miałem, ale po wymianie aku problemów już nie mam,
To chyba standart. Dużo osób na to narzeka.Ja też.nerlst pisze:znowu bardzo głośno rozrusznik kręci
no ja też uważam, że to nie akumulatora wina, jak ostygnie to silnik kręci od razu i bez żadnego problemu, kiedyś miałem podobny problem jak jeździłem mk2 GTi, ale tam był problem ze stacyjką i to niezależnie od tego czy silnik był ciepły czy zimny, po prostu nie reagowało nic, a teraz jak chcę go odpalić po rozgrzaniu, to kontrolki zapalają się normalnie, tylko nie kręci rozrusznik, nawet nie zaskoczy, tak se myślę, czy to nie jest coś z jakimś czujnikiem przy skrzyni biegów, bo silnik można odpalić tylko w położeniu drążka w pozycji P lub N chyba, bo w innej nie odpali, i może on się kopie jak się rozgrzeje?jhosef pisze:To na pewno nie jest wina akumulatora. Mam sprawny aku, sprawdzałem na innych i jest to samo. Nie zawsze jak zgasze bardzo rozgrzany silnik nie chce zakręcić. Ostatnio zauważyłem bo było ciemno że jak nie chce kręcić to podświetlanie przycisku od świateł przygasa. Ale samochód postał kilka minut i odpalił. Chociaż po tym pierwsze zakręcenie jest jakby z opóźnieniem. Przekręcam kluczyk i po 1 s czy 2 s zakręci.nerlst pisze:a również mam automat podobne problemy miałem, ale po wymianie aku problemów już nie mam,To chyba standart. Dużo osób na to narzeka.Ja też.nerlst pisze:znowu bardzo głośno rozrusznik kręci
Też podejrzewałem kostkę stacyjki ale ostatnio po wymianie na nową samochód udowodnił że to nie to. To jest dziwne że rozrusznika nawet nie pyknie. Totalnie martwy jak się to wydarzy. Wystarzy poczekać pięć minut i przechodzi. Wcześniej działo się to tylko i wyłacznie w ciepłe dni po długiej jeździe ale ostatni także zimą.
jhosef pisze:Też podejrzewałem kostkę stacyjki ale ostatnio po wymianie na nową samochód udowodnił że to nie to. To jest dziwne że rozrusznika nawet nie pyknie. Totalnie martwy jak się to wydarzy. Wystarzy poczekać pięć minut i przechodzi. Wcześniej działo się to tylko i wyłacznie w ciepłe dni po długiej jeździe ale ostatni także zimą.
zgadzam się z kolegą, w zimie krócej się czeka, kieyś w lecie wybrałem się do miasta jakies 30 km w jedną stronę, trochę mu depnąłem bo dawno nie jeździł, pamiętam że było na dworze chyba ze 30 stopni, jak chciałem wracać to autko nie chciało odpalić, zwykle wystarczyło poczekać około 15-30 minut, a wtedy czekałe ze 2 godziny, porażka
Wygląda na to, że prąd przy rozgrzanym silniku gdzieś dostaje przerwy. Może właśnie na wyłączniku (czujniku) luzu, jeżeli jest takie ustrojstwo zamontowane skrzyni biegów. Nie wyrobiłbym nerwowo przy takich zagrywkach z rozrusznikiem. Proponowałbym zrobić taki test - przygotować kawałek kabelka z 1m i kolesia do pomocy. Podłączyć jeden koniec kabelka do plusa akumulatora, drugim dotknąć do zacisku w automacie rozrusznika gdzie jest dołączony cienki kabelek. Dotknięcie zrobić w momencie gdy koleś przekręci stacyjkę na rozruch. Jeżeli po dotknięciu kabelkiem rozrusznik zaskoczy, to znaczy że prąd nie dochodzi do wyłącznika rozrusznika. Teraz zostaje śledzenie wg schematu gdzie może być przerywany obwód. Gdyby taki dodatkowy kabelek pomógł, to można go podłączyć prowizorycznie na dłużej przez dodatkowy przycisk, tak żeby samemu można było go użyć np. z kabiny. Zaznaczam że jest to prowizorka i dobrze byłoby to wykonać porządnym kabelkiem, żeby zwarcie jakieś nie powstało.
I tu pusznik w automacie jest przy grodzi pod kolektorem wydechowym i przy rozgrzanm silniku bez oparzen 1 stopnia to się nie uda.Jozef pisze:m dotknąć do zacisku w automacie rozrusznika
to jest przy dzwigni.Jozef pisze:właśnie na wyłączniku (czujniku) luzu, jeżeli jest takie ustrojstwo zamontowane skrzyni
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 00:49 przez jhosef, łącznie zmieniany 3 razy.
Tam nie ma żadnego czujnika. Są dwa styki i tyle. Może to też być przyczyną kłopotów. Nie wiem na czym polega problem, ale rozwiązałem go dając nowy kabel: stacyjka - lewarek.boros pisze:tak se myślę, czy to nie jest coś z jakimś czujnikiem przy skrzyni biegów,
Trzeba uważać jak połączyć, żeby nie można było odpalić na biegu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 336 gości