Problem z digifantem 1 1.8 16V PL

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z digifantem 1 1.8 16V PL

Post autor: Tomasz » sob sty 19, 2008 21:23

Witam założyłem sobie Digifanta 1 do PLa i mam taki problem ze silnik nierówno pracuje strasznie kopci(za duzo dostaje paliwa) wkreca sie tylko do 4 tys i strasznie duzo pali.
Wydaje mi sie ze problem lezy w instalacji pompy paliwa zostala jedna kostka ze starej instalacji do ktorej podlaczony byl modul zaplonowy i teraz jak podlaczyc wlaczanie sie pompy razem z zaplonem bo jak podlacze na krotko dwa styki pompy pompa dziala bez przerwy na wlaczonym zaplonie(powinna sie po chwili wylaczyc) ale wylaczonym silniku a jak odpale silnik po wylaczeniu zaplonu silnik gasnie przekaznik pompy sie zawiesza i pompa pracuje caly czas wtedy trzeba wyciagnac na chwile przekaznik
troche to pokrecone ale mam nadzieje ze zrozumiale
Ewentualnie prosilbym schemacik digi1
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 00:29 przez Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz sty 20, 2008 14:57

Schematy podlaczen z calym faq znajdziesz tutaj:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=672

Podlacz wszystko jak nalezy, jesli problemy dalej beda wystepowac to bedziemy rozmawiac dalej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » ndz sty 20, 2008 21:08

bugalon pisze:Schematy podlaczen z calym faq znajdziesz tutaj:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=672

Podlacz wszystko jak nalezy, jesli problemy dalej beda wystepowac to bedziemy rozmawiac dalej.
czytalem tego posta na poczatku jest troche o digi1 ale nic niema co zrobic z pompa zeby dzialala jak wczesniej zdjecia nie dzialaja jak bys mial schemacik dokladniejszy digi 1 i ke-jetronica to bym sobie sam dal rade



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz sty 20, 2008 22:16

Sterowanie pompą pin3- daje "-" do przekaźnika pompy, co w tym trudnego??
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 22:17 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » pn sty 21, 2008 00:57

toffic pisze:Sterowanie pompą pin3- daje "-" do przekaźnika pompy, co w tym trudnego??
niema w tym nic trudnego tylko ze po podlaczeniu wlasnie tego sterowania masa pompy nic sie nie dzieje dopiero jak podlacze + zaczyna dzialac potrzebuje schemat instalacji pompy w przekazniku sa 4 piny jak sie dwa zwiera pompa dziala a do czego sa pozostale dwa niewiem i nie chce eksperymentowac zeby czegos nie popalic



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn sty 21, 2008 09:11

Tomasz pisze:
toffic pisze:Sterowanie pompą pin3- daje "-" do przekaźnika pompy, co w tym trudnego??
niema w tym nic trudnego tylko ze po podlaczeniu wlasnie tego sterowania masa pompy nic sie nie dzieje dopiero jak podlacze + zaczyna dzialac potrzebuje schemat instalacji pompy w przekazniku sa 4 piny jak sie dwa zwiera pompa dziala a do czego sa pozostale dwa niewiem i nie chce eksperymentowac zeby czegos nie popalic
bo (-) z kompa nie podłaczamy bezposrednio do masy pompy. MINUS ten jest do sterowwania przekaźnikeim, który załacza przekaźnik, a dopiero przekaźnik podaje (+) dla pompy i (+) dla wtryskiwaczy.

takze podsumowuja c musisz załozyc przekaźnik który bedzie sterował zasilaniem pompy paliwa i wtryskami


schematu prostszego niz ten nie znalazłem, widac dokładnie ze 3 pin steruje przekaźnikiem

Obrazek


www.vrservice.pl

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » pn sty 21, 2008 15:37

dzieki borys o to mi chodzilo.pozdrawiam



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn sty 21, 2008 21:55

tu masz jeszcze jeden schemat..;] wszystko jest proste...

Obrazek


Mój golf

Miłość ożyła....

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » wt sty 22, 2008 00:01

narazie pomijajac podlaczenie pompy niewiem co jest grane jak odpale silnik strasznie nierowno pracuje i smierdzi nie spalona benzyna czyli ze za duzo paliwa dostaje jak jechalem ktoregos dnia na odcinku 20km spalil z 10litrow wzkazowka paliwa normalnie na oczach spadala strasznie szrpal i wkrecal sie do 4 tys obr juz mi rece opadaja i ten przewodzik co z komputera steruje masa pompy tez nie dziala bo wcale nie podaje masy niewiem albo jestem jakis ciemny albo mam pecha.wszystko mam podlaczone wedlug schematu no tylko ta pompa zostala

[ Dodano: Pon Sty 21, 2008 11:13 pm ]
tirsone pisze:tu masz jeszcze jeden schemat..;] wszystko jest proste...

[url=http://images33.fotosik.pl/115/743a38a83f03802f.jpg]Obrazek[/URL]
dzieki wielkie za ten schemacik



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt sty 22, 2008 01:56

Tomasz pisze:ten przewodzik co z komputera steruje masa pompy tez nie dziala bo wcale nie podaje masy niewiem albo jestem jakis ciemny albo mam pecha.wszystko mam podlaczone wedlug schematu no tylko ta pompa zostala
no coz bywa, upaliłes kompa troche, ale tragedi nie ma, a przelewanie napewno nie powoduje ten przewidzik, sprawdz czy masz podcisnienie podane do ECU, czy do regulatora cisnienia paliwa tez idzie podcisnie i zobacz jaka rerzystancje ma COPOT


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt sty 22, 2008 09:20

Tomasz pisze:narazie pomijajac podlaczenie pompy niewiem co jest grane jak odpale silnik strasznie nierowno pracuje i smierdzi nie spalona benzyna czyli ze za duzo paliwa dostaje jak jechalem ktoregos dnia na odcinku 20km spalil z 10litrow wzkazowka paliwa normalnie na oczach spadala strasznie szrpal i wkrecal sie do 4 tys obr juz mi rece opadaja i ten przewodzik co z komputera steruje masa pompy tez nie dziala bo wcale nie podaje masy niewiem albo jestem jakis ciemny albo mam pecha.wszystko mam podlaczone wedlug schematu no tylko ta pompa zostala
Daj fotke kompa



Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » wt sty 22, 2008 15:12

Borys pisze:
Tomasz pisze:ten przewodzik co z komputera steruje masa pompy tez nie dziala bo wcale nie podaje masy niewiem albo jestem jakis ciemny albo mam pecha.wszystko mam podlaczone wedlug schematu no tylko ta pompa zostala
no coz bywa, upaliłes kompa troche, ale tragedi nie ma, a przelewanie napewno nie powoduje ten przewidzik, sprawdz czy masz podcisnienie podane do ECU, czy do regulatora cisnienia paliwa tez idzie podcisnie i zobacz jaka rerzystancje ma COPOT
podcisnienia wszystkie sa popodlaczane jaka rezystancje powinien miec COPOT
tez mi sie wydaje ze cos jest z kompem rozebralem go i zobaczylem ze jedem polprzewodnik troche sie rozlecial Obrazek

[ Dodano: Wto Sty 22, 2008 2:20 pm ]
toffic pisze:
Tomasz pisze:narazie pomijajac podlaczenie pompy niewiem co jest grane jak odpale silnik strasznie nierowno pracuje i smierdzi nie spalona benzyna czyli ze za duzo paliwa dostaje jak jechalem ktoregos dnia na odcinku 20km spalil z 10litrow wzkazowka paliwa normalnie na oczach spadala strasznie szrpal i wkrecal sie do 4 tys obr juz mi rece opadaja i ten przewodzik co z komputera steruje masa pompy tez nie dziala bo wcale nie podaje masy niewiem albo jestem jakis ciemny albo mam pecha.wszystko mam podlaczone wedlug schematu no tylko ta pompa zostala
Daj fotke kompa
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 15:17 przez Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt sty 22, 2008 15:52

Jesli elektrycznie wszystko dobrze podlaczyles (za wyjatkiem pompy ktora dziala jak sam napisales) to zostaja tylko mechaniczne sprawy (ewentualnie sprawnosc elementow). Napisz:

1. Jakie masz wtryskiwacze (wydajnosc)
2. Jaki masz regulator cisnienia (szczegolnie cisnienie pracy)
3. Jaka jest rezystancja COPOTa pomiędzy pinami rezystora
4. Co pokazuje sonda
5. W jaki sposob masz podlaczone podcisnienie pomiedzy kolektorem a ECU.

Ja osobiscie mialem taki sam sterownik i jezdzilem na nim (tez mi auto zalewalo na poczatku) ale zrobilem korekty Copotem, dobrze podpialem podcisnienia, wymienilem regulator paliwa na nowy i zmienilem wtryskiwacze na takie z PFa zamiast z g60 ktore mialem wczesniej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » wt sty 22, 2008 16:27

bugalon pisze:Jesli elektrycznie wszystko dobrze podlaczyles (za wyjatkiem pompy ktora dziala jak sam napisales) to zostaja tylko mechaniczne sprawy (ewentualnie sprawnosc elementow). Napisz:

1. Jakie masz wtryskiwacze (wydajnosc)
2. Jaki masz regulator cisnienia (szczegolnie cisnienie pracy)
3. Jaka jest rezystancja COPOTa pomiędzy pinami rezystora
4. Co pokazuje sonda
5. W jaki sposob masz podlaczone podcisnienie pomiedzy kolektorem a ECU.

Ja osobiscie mialem taki sam sterownik i jezdzilem na nim (tez mi auto zalewalo na poczatku) ale zrobilem korekty Copotem, dobrze podpialem podcisnienia, wymienilem regulator paliwa na nowy i zmienilem wtryskiwacze na takie z PFa zamiast z g60 ktore mialem wczesniej.
ad1.wtryskiwacze sa o G60 z tego co pamietam 245
ad2.regulator jest 3 barowy
ad3.COPOT ma 3300ohmow
ad5.jest kilka rozgałezien do zegarow do podcisnienia klimy
jak zrobic korekte COPOTEM ta srobka z boku?



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości