a czy wiesz że woda do zbiorniczka wraca z chłodnicy? tak więc siłą rzeczy bedzie niższa temp.zbiorniczku termometr rteciowy pokazuje 67 stopni
Problem chyba z termostatem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
to były moje wątpliwości Wiem że będzie niższa temp. ale nie wiedziałem że aż takmisiek10111 pisze:a czy wiesz że woda do zbiorniczka wraca z chłodnicy? tak więc siłą rzeczy bedzie niższa temp.
Temat dotyczy różnicy wskazań między vagiem a wskaźnikiem na zegarach ... ja obstawiam 4 pinowy czujnik temp.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
woda w zbiorniczku krąży szybko tylko przy zamknietym lub częściwo otwartym termostacie. Po rozgrzaniu silnika krąży maleńko lub prawie wcale. Więc w czasie jazdy schładza się od pędu powietrza. Kto nie wierzy, niech sobie weźmie termometr i zmierzy, po jeździe, nie podczas pracy na postoju. Ja to już dawno zrobiłem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
kewstia dikładności wskazań wskaźnika jak i samego czujnika, najlepiej było by znać rezystancję czujnika (dla np. 90 st) i poprostu zrobić pomier nie wagiem a zwykłym miernikiem, ale skad znać te wartości, wewntualnie wymienic czujnik (do mk2 był nie drogi - nie wiem jak jest mk3 ) i obadać jakie bedą wskazaniadamcio151 pisze:Temat dotyczy różnicy wskazań między vagiem a wskaźnikiem na zegarach
...
Paweł Marek, misiek10111 dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie
dla 1 i 3 są znane ale dla 2 i 4 niestety nie ...misiek10111 pisze:kewstia dikładności wskazań wskaźnika jak i samego czujnika, najlepiej było by znać rezystancję czujnika (dla np. 90 st) i poprostu zrobić pomier nie wagiem a zwykłym miernikiem, ale skad znać te wartości
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
o widzisz, myślałem że to jest podobnie jak z termowłącznikiem (dwubiegowym)wentylatoraPaweł Marek pisze:nie jedna para pinów jest do ecu
i to bedzie najlepsze rozwiazanie, pewność co do poprawności wskazań jest?Paweł Marek pisze:postaram sie dzisiaj pomierzyć parkę dla licznika, ktoś to w końcu musi zrobić
...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pewność jest
Podaję dane, sorki że mało pomiarów, patrzcie raczej na stosunek wskazań z pinów 1 i 3 (ECU) do wskazań z pinów 2 i 4 (licznik).
Temp ok 10 stopni 1 i 3 4520 omów 2 i 4 2620 omów
85 stopni 247 i 138
95 - went. wł. 225 i 127
Więc jak zawsze piszę: opór na 1 i 3 jest zawsze blisko dwa razy wyższy niż na 2 i 4
Podaję dane, sorki że mało pomiarów, patrzcie raczej na stosunek wskazań z pinów 1 i 3 (ECU) do wskazań z pinów 2 i 4 (licznik).
Temp ok 10 stopni 1 i 3 4520 omów 2 i 4 2620 omów
85 stopni 247 i 138
95 - went. wł. 225 i 127
Więc jak zawsze piszę: opór na 1 i 3 jest zawsze blisko dwa razy wyższy niż na 2 i 4
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 14:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 489 gości