Problem chyba z termostatem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 19, 2008 12:37

zbiorniczku termometr rteciowy pokazuje 67 stopni
a czy wiesz że woda do zbiorniczka wraca z chłodnicy? tak więc siłą rzeczy bedzie niższa temp.


:-k ...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 19, 2008 12:52

misiek10111 pisze:a czy wiesz że woda do zbiorniczka wraca z chłodnicy? tak więc siłą rzeczy bedzie niższa temp.
to były moje wątpliwości ;) Wiem że będzie niższa temp. ale nie wiedziałem że aż tak ;)
Temat dotyczy różnicy wskazań między vagiem a wskaźnikiem na zegarach ... ja obstawiam 4 pinowy czujnik temp.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 19, 2008 12:56

woda w zbiorniczku krąży szybko tylko przy zamknietym lub częściwo otwartym termostacie. Po rozgrzaniu silnika krąży maleńko lub prawie wcale. Więc w czasie jazdy schładza się od pędu powietrza. Kto nie wierzy, niech sobie weźmie termometr i zmierzy, po jeździe, nie podczas pracy na postoju. Ja to już dawno zrobiłem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 19, 2008 12:57

damcio151 pisze:Temat dotyczy różnicy wskazań między vagiem a wskaźnikiem na zegarach
kewstia dikładności wskazań wskaźnika jak i samego czujnika, najlepiej było by znać rezystancję czujnika (dla np. 90 st) i poprostu zrobić pomier nie wagiem a zwykłym miernikiem, ale skad znać te wartości, wewntualnie wymienic czujnik (do mk2 był nie drogi - nie wiem jak jest mk3 ) i obadać jakie bedą wskazania


:-k ...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 19, 2008 13:06

Paweł Marek, misiek10111 dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie ;) :pub:
misiek10111 pisze:kewstia dikładności wskazań wskaźnika jak i samego czujnika, najlepiej było by znać rezystancję czujnika (dla np. 90 st) i poprostu zrobić pomier nie wagiem a zwykłym miernikiem, ale skad znać te wartości
dla 1 i 3 są znane ale dla 2 i 4 niestety nie ...



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 19, 2008 13:13

damcio151 pisze:dla 1 i 3 są znane ale dla 2 i 4 niestety nie ...
mówisz o pinach, prawdopodobnie 2 i 4 będą dla wyższych temp.


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 19, 2008 13:18

nie jedna para pinów jest do ecu, druga do licznika, postaram sie dzisiaj pomierzyć parkę dla licznika, ktoś to w końcu musi zrobić :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 19, 2008 13:21

Paweł Marek pisze:nie jedna para pinów jest do ecu
o widzisz, myślałem że to jest podobnie jak z termowłącznikiem (dwubiegowym)wentylatora
Paweł Marek pisze:postaram sie dzisiaj pomierzyć parkę dla licznika, ktoś to w końcu musi zrobić
i to bedzie najlepsze rozwiazanie, pewność co do poprawności wskazań jest?


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 19, 2008 14:37

pewność jest
Podaję dane, sorki że mało pomiarów, patrzcie raczej na stosunek wskazań z pinów 1 i 3 (ECU) do wskazań z pinów 2 i 4 (licznik).

Temp ok 10 stopni 1 i 3 4520 omów 2 i 4 2620 omów
85 stopni 247 i 138
95 - went. wł. 225 i 127


Więc jak zawsze piszę: opór na 1 i 3 jest zawsze blisko dwa razy wyższy niż na 2 i 4
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 14:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 444 gości