Benzyna vs Diesel

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw gru 27, 2007 10:33

cowboy..
po pierwsze primo...
odpowiedz ma w zlozeiu jednaklowe skrzynie biegow... jest wypowiedzia czysto teoretyczna
na prosbe jednego z userow.. i taki tdi skonczylby sie naduzo nizszej predkosci

po drugie primo

my rozwazamy auta do ustawek, nie do jazdy na codzien.. a co do mk2 syncro... 303 ps niska 13 na cwiartke, przy nieogarnietym aucie
a po trzecie primo nie wazne co sie pali:)
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 10:36 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » czw gru 27, 2007 10:38

[quote="cowboy"
nie ma fajniejszego auta na codzień niz mocne TDI, zajebista elastyczność, niskie spalanie...w trasie benzyny nawet nie pierną i to całkiem mocne....
[/quote]
Jest fajniejsze - mocna uturbiona benzynka :green_fuck:
Ale wiem, wiem - tdi ma ta zalete ze jak ktos duzo jezdzi to ma wyraznie taniej.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 27, 2007 11:36

a może połączenie opcji 1 i 2 czyli mk1 z 1.8T :P :green_fuck: :bigok:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw sty 17, 2008 21:29

cowboy pisze:przyspieszanie na 5 biegu ABF-a z 80 km/h jest praktycznie żadne
nieprzesadzaj.odnosnie twego wyscigu z abf'em czy wielkosc opon niema duzego wplywu na przyspieszenie?to co mierzone na hamowni pokazuje jaka ma moc ale w praktyce przy "wyscigu"czy niemoze stracic przez wieksze kola??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 18, 2008 10:36

piotr2 pisze:w praktyce przy "wyscigu"czy niemoze stracic przez wieksze kola??
???? możesz rozwinąć myśl :)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sty 18, 2008 11:18

piotr2 pisze:ale w praktyce przy "wyscigu"czy niemoze stracic przez wieksze kola??
Może i to dużo



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 18, 2008 14:40

toffic pisze:piotr2 napisał/a:
ale w praktyce przy "wyscigu"czy niemoze stracic przez wieksze kola??
Może i to dużo
ale to ja miałem większe koła :P

i na wiosne zakładam jeszcze większe bo na zimówkach 185/60/15 na 3 biegu pale laćka jak docisne do deski :)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sty 18, 2008 16:20

cowboy pisze:
toffic pisze:piotr2 napisał/a:
ale w praktyce przy "wyscigu"czy niemoze stracic przez wieksze kola??
Może i to dużo
ale to ja miałem większe koła :P

i na wiosne zakładam jeszcze większe bo na zimówkach 185/60/15 na 3 biegu pale laćka jak docisne do deski :)
eee.. ja na 215/40/16 pale na 5'ce :) a na wiekszych kolach przewazni sie traci... pomijajac fakt ze auto minimalnie lepiej rusza z powodu lepszej trakcji

[ Dodano: Pią Sty 18, 2008 15:35 ]
tak sobie pomyslalem ze wartoby w koncu matematycznie zrozumiale dla wszystkich powiedziec w koncu co jest wazne... sa dwa twierdzenia moc lub moment... pojecia sa te mocno niesprecyzowane ale mozna ujac je precyzyjnie... wazna jest moc a dokladniej srednia moc wydzielana przez silnik w danym zakresie od 0km/h do n km/h nalezaloby wiec wyprowadzic calke z wykresu mocy danego silnika a potem tak dobierac przelozenia aby srednia moc do danej interesujacej nas predkosci byla jak najwieksza. pamietajac ze kazda zmian biegu powoduje straty bo auto zwalnia... z tad tez cowboy objechal abf poniewaz abf ma tylko pik mocy i srednia moc jest duzo mniejsza:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt sty 18, 2008 19:28

cowboy pisze:na 3 biegu pale laćka jak docisne do deski
evolution pisze:ja na 215/40/16 pale na 5'ce
cos mi sie wierzyc niechce :) ja tez mam 215/40/16 i jakos na trójce niechce palic oczywiscie zerwie przyczepnosc przy wbiciu na trójke z dwujki ale niema mowy o paleniu gumy na trójce.a o paleniu na piatce to pomazyc moge(wiem ze masz ponad 300 kucy).napisalem ze mozna stracic osiagi przez wieksze kola bo mialem mk2 RP i w ciagu kilku dni mialem kilka roznych kól.i zauwazylem duza roznice na wiekszych kolach(na gorsze)
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 19:30 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob sty 19, 2008 00:40

evolution pisze: wazna jest moc a dokladniej srednia moc wydzielana przez silnik w danym zakresie od 0km/h do n km/h nalezaloby wiec wyprowadzic calke z wykresu mocy danego silnika
Tak jest :pub: , ale i tak połowa tego nie zrozumie :bajer:
Jak tam panowie stoicie z matematyki ????

Mozna podejść tez do sprawy graficznie , przygotować wykres mocy w funkcji predkości pojazdu i planimetrować wykres , uzyskamy w ten sposób wynik identyczny do całkowania , a metoda duzo prostsza
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 00:45 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob sty 19, 2008 13:29

Mozna podejść tez do sprawy graficznie , przygotować wykres mocy w funkcji predkości pojazdu i planimetrować wykres , uzyskamy w ten sposób wynik identyczny do całkowania , a metoda duzo prostsza
E tam prostsza, całki dobra rzecz :grin:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 20, 2008 09:39

piotr2 pisze:cos mi sie wierzyc niechce
uwierz i pomysl co potrafi ponad 350 koni i ponad 440 Nm :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 09:41 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz sty 20, 2008 12:02

piotr2 pisze:cos mi sie wierzyc niechce ja tez mam 215/40/16 i jakos na trójce niechce palic
ja pisałem o zimowych oponach 185/60/15 - załozyłem na zime troszkę większe koła (większy obwód) - u mnie mieli bez strzału ze sprzęgła.. np. na trójce jak depne powiedzmy z 2000 rpm to jak turbina nadmucha to przy 2500 rpm czyli przy max momencie (około 350NM) zaczynaja koła mielic i auto przestaje przyspieszać :)

Latem smigam na 205/45/16 i na trójce jest OK ale pierwsze 2 biegi przy ostrym starcie to palenie kapcie więc trzeba umiejętnie ruszać :P
homsky pisze:przygotować wykres mocy w funkcji predkości pojazdu i planimetrować wykres
nie wiem co to znaczy planimetorwać, ale najprościej patrzyć na wykres mocy na kołach i chodzi o to co pod nim było jak największe :) czyli w sensie całka :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 20, 2008 16:21

wiec prosze.. daje dwa wykresy cowboy'a i potencjalnego abf o tej samej mocy... wyszlo od razu ze cowboy nie do konca jezdzi jak mysli ale za chwile.. w tdi cowboy'a nalezy dokrecac do konca wykresu pierwsze 3 biegi( moglbym nawet powiedziec ze na 1 limiter powinien byc wysoko.. rzeklbym nawet ze to sporo. po czym kazdy nastepny bieg zmieniamy wczesniej... najwieksza srednia moc to to zielone pole w wykresie. w abf widac zakladajac ze skrzynia pozwoli na to samo vmax co w dieslu ze brakuje w limiterze ze 1500 obrotow:) nadmienie ze sa to wykresy pogladowe i przy okolo 200 na g straty smocy na opory sa bliskie w seryjnym golfie 140 koni wiec sami wiece.. obnizamy szybciej jedziemy:)
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 16:24 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości