Czy 2.0 8v jest motorem bezkolizyjnym?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » śr sie 10, 2005 23:43

bezkolizyjny jak inne 8V


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » śr sie 10, 2005 23:48

szorka czytasz co piszesz?
jak bezkolizyjny?
jak jak inne 8V


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » śr sie 10, 2005 23:51

pośpieszyłem się może ale utro podeprę się literaturą :grin: ale 1.6 PN/1.8RP/2.0 2E -są bezkolizyne na 100 %


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » czw sie 11, 2005 00:32

to sie podpieraj bo koleś pisze właśnie że ma krzywe zawory w 2E w tym twoim "bezkolizyjnym"


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw sie 11, 2005 10:20

szorka pisze:bezkolizyjny jak inne 8V
oraz
szorka pisze:pośpieszyłem się może ale utro podeprę się literaturą grin ale 1.6 PN/1.8RP/2.0 2E -są bezkolizyne na 100 %
W twojej rozpisce tylko 1,8 RP jest bezkolizyjny... I to jest jedyny motor po '86 VW bezkolizyjny. Rany, szorka nie rób sobie kpin... W takiej kwestii nie można zgadywać. Koleś przeczyta twój post i sobie pomyśli, że nic się nie stanie jak się wstrzyma jeszcze np. 10tyskm z wymianą paska. A jak już mu strzeli to może się zakończyć w skrajnym wypadku pęknięciem bloku silnika. Więc trochę rozwagi co piszesz.


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » czw sie 11, 2005 10:28

czym się różni motor 1.6PN od 1.8 RP albo jeszcze lepiekj bezjolizyjny RP od ABS- pomiń kwestię zasilania :foch:


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw sie 11, 2005 11:01

szorka pisze:czym się różni motor 1.6PN od 1.8 RP albo jeszcze lepiekj bezjolizyjny RP od ABS- pomiń kwestię zasilania foch
Szczerze powiem, że nie mam pojęcia... taką informację uzyskałem w serwisie VW gdy szukałem info na temat czy moj silnik 2,0 8V jest bezkolizyjnyczy nie...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » czw sie 11, 2005 11:15



www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw sie 11, 2005 12:24

szorka pisze:lista silników
No cóż... to jest jakiś oficjalny dokument wydany przez VW ?... Bo możesz go w tej chwili zweryfikować biorąc pod uwagę przypadek kolegi powyżej, który ma pogięte zawory w wyniku zerwania paska...

Poza tym pewne zdanie zawarte w tym dokumencie jest dla mnie niejasne...

"A camshaft drive belt failure may cause extensive damage to internal engine components on most engines, although some designs do not allow piston-to-valve contact.

Pomimo faktu, że projekt silnika wyklucza możliwość kontaktu zaworów z tłokami, w większości silników w przypadku zerwania paska rozrządu mogą wystapić rozległe uszkodzenia wewnętrznych elementów silnika."

Co innego może spowodować te uszkodzenia jak nie kontakt zaworów z tłokami???



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » czw sie 11, 2005 16:26

:grin: żle przetłumaczyłeś :powinno być tak :"przypadku zerwania paska rozrządu mogą wystapić rozległe uszkodzenia wewnętrznych elementów silnika.,jakkolwiek niektóre konstrukcje nie dopuszczają kontaktu zawór -tłok" i poniżej jest lista silników kolizyjnych i nie.Tak to jest rozdział z serwisówki VW.

[ Dodano: Czw Sie 11, 2005 4:30 pm ]
dodam tylko że jeżeli kolega osobiście widział te dwa pogięte zawory to okey, bo mechanicy to różne rzeczy potrafią wmówić.
BTW sam mam motor 2E w passku , i do tej pory byłem (jestem) święcie przekonany że jest "bezkolizyjny", no cóż zobaczymy na własnej skórze :grin:


www.vwsquad.prv.pl

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw sie 11, 2005 16:42

szorka pisze::grin: żle przetłumaczyłeś :powinno być tak :"przypadku zerwania paska rozrządu mogą wystapić rozległe uszkodzenia wewnętrznych elementów silnika.,jakkolwiek niektóre konstrukcje nie dopuszczają kontaktu zawór -tłok" i poniżej jest lista silników kolizyjnych i nie.Tak to jest rozdział z serwisówki VW.

[ Dodano: Czw Sie 11, 2005 4:30 pm ]
dodam tylko że jeżeli kolega osobiście widział te dwa pogięte zawory to okey, bo mechanicy to różne rzeczy potrafią wmówić.
BTW sam mam motor 2E w passku , i do tej pory byłem (jestem) święcie przekonany że jest "bezkolizyjny", no cóż zobaczymy na własnej skórze :grin:
Yep... masz rację... Przepraszam, że tak wsiadłem na ciebie w pierwszym poście :blush: Według tego dokumentu większość silników to bezkolizyjne... Jednak już wcześniej kolesiowi w 1,4 ABD też strzelił pasek i miał zawory do wymiany... To samo ja... Się interesowałem tematem bo kupiłem auto i nie wiedziałem, czy mogę sobie zwlekać z wymianą paska. W serwisie powiedzieli, że 2,0 8V kolizyjny jest... to samo mój mechanik... i bądź tu mądry...



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » pt lip 11, 2008 16:49

temat stary jak swiat a podany przez kolege szoka link nie dizała...tak wiec czy ady to silnik kolizyjny czy tez nie 2.0 8v



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » pt lip 11, 2008 18:56

Odgrzewam. :chytry:
Koledzy, jeśli jesteście w posiadaniu tej listy to podrzućcie link.



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pt lip 11, 2008 20:28

ale o co chodziło z tym zerwaniem wreście ? przy 3000tyś km !!! ???
bo nie kumam , jakiej firmy miałeś pasek i co było przyczyną ? rolki napinacz itp itd



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości