Jak wymontowac walek rozrzadu ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Jak wymontowac walek rozrzadu ??

Post autor: aphex » wt sie 02, 2005 11:42

Witam chcialbym sam wymienic walek rozrzadu ale mam pare pytan oczywiscie na co trzeba zworcic uwage czy jest to duza filozofia z demontazem czy jak bym zaznaczyl polozenie walka (punktu) czy musialbym ustawiac od nowa rozrzad nowy walek ustawil bym na te same miejsce w ktorym byl stary czy da sie tak ??


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » wt sie 02, 2005 12:38

Po pierwsze ustaw rozrząd tak jak ma być na znaki i dopiero zaczni sciągać wałek, nalezy to robić bardzo ostroznie, sruby trzeba odkręcac przemiennie i stopniowo, najlepiej po pól obrotu,(montaz w ten sam sposób) Jesli montujesz nowy wałek trzeba wyjąsc popychacze, zamontować sam wałek i zobaczyć czy lekko się obraca, jesli tak to nalezy załozyć popychacze i dokręcic wałek. Nie wiem jaki masz silnik ale jesli górne koło/wałek ustawisz tak jak był a nie będziesz ruszał kół dolnych to wszystko będzie ok, ale dla pewnosci sprawdz na koncu czy znaki się zgrywają. aha najpierw popusc górne koło a potem zdejmi pasek rozrządu.
Powodzenia



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » wt sie 02, 2005 22:33

walka nowego nie bede kupowal mam na oku taki uzywany w dobrym stanie silnik mam 1.8 ABS jak sie wyklada taki popychacz mam rozumiec ze je trzeba wyciagnac by sprawdzic czy walek sie dobrze kreci ??? po co mam to sprawdzac ?? i Jak :D !@!!


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » wt sie 02, 2005 23:09

popychacze poprostu trzeba złapac i wyciągnąc to jest banalnie proste, wałek nalezy sprawdzić dlatego ze nowy wałek moze miec opory, moze byc krzywy, przekreć go pare razy jak się bedzie swobodnie obracało to jest ok, nie powinno być z nim problemu



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » śr sie 03, 2005 00:22

ok tak zrobie dzieki !! :pub:


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » sob sie 06, 2005 19:07

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=58595501 koles daje tygodniowa reklamacje wiec bede probowal w razie co odezwe sie


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » sob sie 06, 2005 19:54

Najlepiej pomierz suwmiarką wysokosci krzywek i porównaj wymiary ze starym wałkiem a najlepiej gdybyś miał wymiary nowego.



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » sob sie 06, 2005 19:57

wiem wiem ale nigdzie nie moge tego znalesc wiec biore sie za ten walek w razie co oddam go jak bedzie zly mam dalej wymontowywac te popychacze ???? do tego walka bo na nowke mnie nie stac niestety


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » sob sie 06, 2005 20:02

a co ty sie tak tego boisz?, to jest naprawde banalne i zajmie Ci max 10 min z montarzem wałka, moim zdaniem zrób to, przynajmniej będziesz wiedział czy wałek jest prosty.

[ Dodano: Sob Sie 06, 2005 20:05 ]
a tak z ciekawosci ile nówka kosztuje bo ojciec do mercedesa 124 zapłacił 500zł a uzywki 400zł co zrobic stary pękł przy montarzu



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » ndz sie 07, 2005 13:09

nie to ze sie boje ale pisales ze jak bede mial nowy walek to trzeba by go sprawdzic czy dobrze sie kreci w panewkach a tu mam uzywany i zastanawialem sie czy tez trzeba go w ten sposob sprawdzic


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » czw sie 11, 2005 14:51

wlasnie przyszedl mi poczta ten walek i jedna sprawa mnie troszke rozbila ponizej na obrazku zaznaczylem miejsce ktore ze tak powiem nie ma wytarcia od panewek a jestem pewien ze w tym miejscu jest panewka i tu pytanie czy tak to powinno byc krzywki sa ok ale to mnie naprawde nie pokoji szkoda ze nie moge zrobic zdiecia wiec wzielem z aukcji widac jednak kolorem roznice
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Vw Golf III 1.8 GL ABS

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 11, 2005 15:09

Hehe, ja mam silnik 1.8 AAM i po rozbiórce też się zdziwiłem, że jedna panewka jest nieobrobiona. I wygląda na to że taka tam powinna być, tzn. taki wałek zszedł z taśmy fabryki. Nie pamiętam już która, ale jedna z pośrednich, czyli 2 lub 4. Zobacz po zdjęciu pokrywy rozrządu, czy masz łożyskowanie do tej panewki, jak jest, to ten wałek nie podejdzie. Jak nie ma (wygląda tak, jakby ktoś to wyciął robiąc duuże podcięcie w głowicy w miejscu dolnego łożuskowania i nie ma pokrywy, a kanał olejowy zaślepiony kulką, przynajmniej u mnie, i nie ma śladów czyjejś ingerencji, tak, jakby zeszło to z taśmy) no to chyba ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości