Doladowanie w G60

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kudlaty

Doladowanie w G60

Post autor: kudlaty » ndz lis 04, 2007 14:35

Witam szanownych forumowaiczów.... moje pytanie dotyczny wersji silnikowych rozbudowanych o doładowanie mechaniczne G60. Czy w nich był stosowany jakiś zawór upustowy w momęcie domknięcia przepustnicy? Bardzo bym prosił jeśli możecie o naświetlenie jak to wszystko działa.
\\ pozdrawiam, Michał :)
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 18:50 przez kudlaty, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 04, 2007 16:34

nie tyle zawór co obieg, którym po zamknieciu się przepustnicy nadmiar wraca spowrotem do sprężarki a nie jest upusczany do atmosfery przez zawór uspustowy. Ten obieg to tzw bypass. Z tego co kajrze to musi tam tez na jego pczątku byc jakis bypass valve czyli zawor ktoyr otwiera bypass w momencie zamknięcia przepustnicy. Ale jest on chyba sterowny mechanicznie , cięgnem od przepustnicy głównej...i jest tez zapewne jakis okreslony kat jego otwarcia.



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr lis 28, 2007 22:17

w G60 nie ma bypass valve. jest przepustnica zwrotna która zamyka sie jak dodajesz gazu. na biegu jałowym gdy masz przepustnice zamknietą to przepustnica zwrotna jest otwarta i powietrze które jest pompowane powraca do sprężarki przewodem powrotnym.przepustnica zwrotna jest połączona z przepustnicą główną za pomocą cięgna i gdy dodajesz gazu i otwierasz przepustnice to jednocześnie przepustnica zwrotna jest zamykana.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 16, 2008 20:33

w G60 nie ma bypass valve
nie ma?
jest przepustnica zwrotna
która po angielsku nazywa się BYPASS VALVE.
Proponuję otworzyć sobie książkę serwisową "V.A.G. service 1.8 ltr engine with G-supercharger construction and operation" do Twojego g60 którą zapewne posiadasz i otwarcie jej na stronie 23.
Obrazek
lub kliknij w link http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d1 ... 587e8.html

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 19:37 ]
przepustnica (zwrotna, niezwrotna- nie ważne, każda) to jest nic innego jak rodzaj zaworu a jak jest on sterowany to juz Ty napisales wyzej (ciegnem)



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr sty 16, 2008 21:09

sam napisałeś:
sas_gti pisze:Z tego co kajrze to musi tam tez na jego pczątku byc jakis bypass valve czyli zawor ktoyr otwiera bypass w momencie zamknięcia przepustnicy
a przepustnica jednak różni się od zaworu. pisze bypass valve a znasz inną angielską nazwe? angielski to ubogi język.
tu też masz nazwe bypass valve
http://cgi.ebay.pl/AEM-2-75-Cold-Air-In ... dZViewItem
co nieoznacza że jest to zawór upustowy.

a tu z niemieckiego
http://cgi.ebay.de/G60-Bypass-Ventil-zu ... dZViewItem
tylko że zapobiega upuszczaniu nadmiernemu ciśnieniu(odwrotność)

tu chodzi o to że w G60 nie masz zaworu upustowego tylko przepustnica zwrotna.zasada ta sama ale jednak dwie różne rzeczy


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 17, 2008 01:13

ubogi ale jednka wypadałoby go znać!
przepustnica zwrotna = bypass valve
przpustnica jest rodzajem zaworu i dopuść do siebie tę myśl a zrozumiesz resztę
Nie ma sensu pisać ze nie ma czegos takiego jak bypass valve skoro nawet w serwisówce wydanej przez VAGa jest to tak nazwane. Jedyne co mozesz mi zarzucić to ze nie znałem polskiej nazwy w tamtej chwili i użyłem angielskiej, ale merytorycznego błedu nie zrobiłem.

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 00:16 ]
zawór to cos co ogranicza lub odcina przepływ czynnika i przepustnica jak najbardziej spełnia tę definicję.
PRZEPUSTNICA JEST RODZAJEM ZAWORU
PRZEPUSTNICA ZWROTNA = BYPASS VALVE (zródło VAG)
tyle ode mnie pozdrawiam, nie będe sie kłocić o nazwy

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 00:28 ]
apropos to wydaje mi sie ze tego nie doczytales
sas_gti pisze:Ale jest on chyba sterowny mechanicznie , cięgnem od przepustnicy głównej...i jest tez zapewne jakis okreslony kat jego otwarcia.
bo potem tłumaczysz mi ze jest on owietrany cięgnem od przepustnicy głownej co przeciez sam napisałem, nie wiem co ty chcesz mi udowodnić, ale bypass valve występuje i po polsku nazywa sie ponoc przepustnica zwrotna, papa



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » czw sty 17, 2008 01:48

Przepustnica
Przyrząd używany do regulacji ilości powietrza przepływającego przez ograniczoną powierzchnię przekroju poprzez zawężanie tej powierzchni.

już niepierwszy raz kierujesz się tylko informacjami zaczerpniętymi z książki serwisowej jeśli chodzi o G60 już raz mieliśmy ostrą wymiane zdań jeśli chodzi o prace sprężarki i też kierowałeś się tylko teorią zaczerpniętą z tej książki.
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 02:05 przez okoG60, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 17, 2008 16:42

"Rodzaje zaworów mogą być różne: kulkowe, motylkowe (przepustnice), zawory z dławicą przeponową oraz kulowe; przenoszą wodę, powietrze lub gaz"
przeustnica to rodzaj zaworu, ale do ciebie to najwyraźniej nie dociera, zaworu powietrznego



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw sty 17, 2008 17:56

Chlopaki, namieszaliscie strasznie z tymi nazwami, moze to troche rozjasnie:

1 Przepustnica nie jest zaworem, przepustnica zawiera zawór, lub zawory (motylkowe zazwyczaj). Zawory są elementami składowymi przepustnicy tak jak tłoki są elementami składowymi silnika.
2. Bypass valve to nie jest przepustnica, to jest zawór obejściowy będący elementem składowym przepustnicy.
3. Przepustnica G60 jest dwuzaworowa (tak samo jak silnik moze byc czterocylindrowy). VAG traktuje ją jako całość dzieląc ją na "Część przepustnicy z zaworem obejsciowym" (co jest wyraznie napisane co do słowa na rysunku ktory kolega raczyl wkleic) i "Część przepustnicy z zaworem głównym", która na rysunku nie jest opisana.

Tyle.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 17, 2008 18:26

bugalon pisze: Przepustnica nie jest zaworem
przepustnica jest rodzajem zaworu, sprawdź definicję zaworu

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 17:32 ]
kuźwa bo juz nie mogę
def z PWN
"zawór - urządzenie do regulacji i zamykania przepływu za pomocą ruchomego zawieradła (grzybka, kulki, klapki, kurka , zasuwy) ... "
przepustnica spełnia tę definicję , zwróccie obaj uwagę na słowa urządzenie i klapka

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 17:34 ]
bugalon pisze:zawór obejściowy
w g60 tym zaworem obejsciowym jest wlasnie ta mała przustnica sterowna cięgnem



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw sty 17, 2008 19:44

Rany, czy dokladnie przeczytales to co napisalem u gory ?

Nie spieram sie na temat definicji zaworu. Przepustnica z g60 nie spelnia tej definicji, bo ma DWA ZAWORY. Oprocz tego krancowki, zespol ciegien i sprezyn ustalajactch i kilka innych ciekawych rzeczy. Powtorze jeszcze raz duzymi literami:

PRZEPUSTNICA Z G60 SKŁADA SIĘ Z DWÓCH ZAWORÓW (czy jak tam wolisz, dwóch urządzeń klapkowych zgodnie z definicja z PWN) i podzielona jest na dwie części (nie ma tam przepustnicy zwrotnej i przepustnicy glownej - VAG nie uzywa takich okreslen a o to przeciez sie klocisz). Zerknij w rysunek, ktory przytoczyles i zobacz co tam jest napisane. CZĘŚĆ PRZEPUSTNICY Z ZAWOREM OBEJSCIOWYM. Nie jest tam napisane przepustnica obejsciowa, ani w zaden inny sposób nie nazwano tego miejsca jako przepustnica. Jest to tylko część przepustnicy zgodnie z nazewnictwem stosowanym przez VAG, zaczerpniętym z Twojego rysunku.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 18, 2008 01:49

dokładnie przeczytałem
mi chodzi tylko o to ze oko twierdzi ze w g60 nie ma czegoś takiego jak bypass valve podczas gdy jest
bugalon pisze: Nie spieram sie na temat definicji zaworu. Przepustnica z g60 nie spelnia tej definicji, bo ma DWA ZAWORY.
zaworem nazywasz pewnie klapkę? jesli tak to ona ma 3 zawory, i juz sie nie spierajmy czy przepustnica to zawór czy nie bo masz wyzej definicje, a to ze ona ma nie jedną klapkę tylko więcej nie jest powodem dla którego nie spełniała by definicji zaworu. To jest skomplikowany zawór i tyle, odcina lub reguluje przepływ i już, jest zaworem zgodnie zdefinicją.

Idąć Twoim tokiem myślowym, ze jedna klapka to jeden zawór to ona ma nie 2 a 3 zawory, nie wiem czemu piszesz ze dwa (dwa są w tej "głównej" i jeden w "zwrotnej" ktora jest nieco wczesniej i połączona jest cięgnem z główną, tego cięgna i samej przepustnicy nie widać bo jest od dołu przewodu, a tych nazw "głowna i zwrotna" używamy tylko na potrzeby tej rozmowy zeby kazdy wiedział o której "klapce" gadamy )



Powiedz mi jedno, czy zgadzasz się z poniższymi tezami:

1 przepustnica w g60 skłąda sie do jasnej cholery z 3 klapek, z czego ta jedna klapka jest nazwana w serwisówce po angielsku bypass valve a owietra ją cięgna połaczone z przepustnicą nazwijmy ją "główną " czy też "włąsciwą" (chyba trudno się nie zgodzić jeśli wiesz jak faktycznie wygląda przepustnica w g60)

2 dowolna przeputnica jest rodzajem zaworu

3 przepusnica w g60 ("trój-klapkowa") jest zaworem (skomplikowanym ale zaworem) jeśłi nie to dlaczego
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 01:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości