Wymiana skrzyni. 1.6 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
Wymiana skrzyni. 1.6 TD
Siemka Chłopacy ;]
Powiedzcie mi jak najlepiej wyjac skrzynie? Nie chce stracic zbierznosci przy okazji bo niedawno ja ustawialem. Mam uszkodzony piaty bieg, druga skrzynia juz czeka w garazu a przy okazji chce przelozyc na wczesniejszy docisk i tarcze bo mam nowy-uzywany i ciezko mi wysprzegla skrzynie.
Tam od strony tego czopu gdzie sie przykreca przegub cieknie mi olej. Tam ponoc trzeba wymienic jakis uczczelniacz. Czy to tylko jeden uszczelniacz tam moge znalesc? Jak one sie nazywaja i jaki najlepiej kupic.
Z gory dzieki za odpowiedz
Cya
Powiedzcie mi jak najlepiej wyjac skrzynie? Nie chce stracic zbierznosci przy okazji bo niedawno ja ustawialem. Mam uszkodzony piaty bieg, druga skrzynia juz czeka w garazu a przy okazji chce przelozyc na wczesniejszy docisk i tarcze bo mam nowy-uzywany i ciezko mi wysprzegla skrzynie.
Tam od strony tego czopu gdzie sie przykreca przegub cieknie mi olej. Tam ponoc trzeba wymienic jakis uczczelniacz. Czy to tylko jeden uszczelniacz tam moge znalesc? Jak one sie nazywaja i jaki najlepiej kupic.
Z gory dzieki za odpowiedz
Cya
jak nie rozkręcisz gałek to zbieżności nie stracisz. półośki trzeba odkręcić, lewą wyjąć i bedzie miejsce żeby opuścić troche wózek i wyjąć skrzynie
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- VWjowiec
- ..::Golf Black Club::..
- Posty: 239
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:04
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
wózka nie odkręcaj bo to za dużo roboty, odkręć przeguby i je podwieś, pamiętaj o wszystkich śrubach, z tyłu masz jedną na górze 2 i od łapy przedniej jedną plus 2 od rozrusznika, pamiętaj też o osłonie na koło zamachowe, odkręcasz jeszcze łapę i różnicowy przy wyjmowaniu musisz podnieść do góry bo inaczej flansza ci będzie blokować,
Aby wyjąć sprzęgło musisz odkręcić docisk kluczem oczkowym 9, musisz też zblokować jakoś silnik żeby nie kręcił gdy będziesz odkręcał docisk, najlepiej zblokować przy pomocy jakiegoś płaskownika ale to już sam musisz obadać, tak samo z kołem zamachowym ale tu jest juz prościej bo wkręcasz jedną śrubę troszkę i blokujesz płaskownikiem miedzy śrubą a tym klinem co wystaje w w kole zamachowym, blokujesz np. poprzez założenie płaskownika za belkę przednią silnika, wymiana uszczelniacza trudna nie jest i sobie z tym na pewno poradzisz,
ja skrzynie wsadziłem bez kanału, tylko przód auta musi być w górze żeby odkręcić przeguby wew., dla bezpieczeństwa zabezpiecz też silnik żeby nie opadł za bardzo.
Aby wyjąć sprzęgło musisz odkręcić docisk kluczem oczkowym 9, musisz też zblokować jakoś silnik żeby nie kręcił gdy będziesz odkręcał docisk, najlepiej zblokować przy pomocy jakiegoś płaskownika ale to już sam musisz obadać, tak samo z kołem zamachowym ale tu jest juz prościej bo wkręcasz jedną śrubę troszkę i blokujesz płaskownikiem miedzy śrubą a tym klinem co wystaje w w kole zamachowym, blokujesz np. poprzez założenie płaskownika za belkę przednią silnika, wymiana uszczelniacza trudna nie jest i sobie z tym na pewno poradzisz,
ja skrzynie wsadziłem bez kanału, tylko przód auta musi być w górze żeby odkręcić przeguby wew., dla bezpieczeństwa zabezpiecz też silnik żeby nie opadł za bardzo.
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
tzn uszczelniacz półosi od strony skrzyni biegów / uszczelniacz wału? i jak takie cos gosciowi powiem to mi da uszczelniacz do tego co mnie interesuje?
znalazlem takie cos
http://allegro.pl/item296352061_uszczel ... _audi.html
czy to jest to? a jak mnie interesuje konkretna strona? ;] to jest obojetne tak? a tam jeszcze jest
Ukształtowanie uszczelki w układzie poprzecznym wału: AS
Rodzaj obrotów: skręt prawostronny
ktos mi cos mowil zebym wziol jakis uczczelniacz z dwiema wargami i na obroty w dwie strony...
mozesz mi powiedziec dokladnie co mam powiedziec temu gosciowi co sprzedaje bo jest taki *#cenzura#* ze ciezko mu wytlumaczyc jak sie jest takim laikiem jak ja ;]
znalazlem takie cos
http://allegro.pl/item296352061_uszczel ... _audi.html
czy to jest to? a jak mnie interesuje konkretna strona? ;] to jest obojetne tak? a tam jeszcze jest
Ukształtowanie uszczelki w układzie poprzecznym wału: AS
Rodzaj obrotów: skręt prawostronny
ktos mi cos mowil zebym wziol jakis uczczelniacz z dwiema wargami i na obroty w dwie strony...
mozesz mi powiedziec dokladnie co mam powiedziec temu gosciowi co sprzedaje bo jest taki *#cenzura#* ze ciezko mu wytlumaczyc jak sie jest takim laikiem jak ja ;]
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
aha ;]
bo dokladnie gdzies cieknie mi z tego zielonego. na zdjeciu. to jest ten uszczelniacz caly? ;] bo wiem ze po zewnetrznej stronie na tym wale co wchodzi do mechanizmu różnicowego tez jest jakis plasticzek.
foto
[ Dodano: 19 Sty 2008 12:13 ]
tu inny link w razie czego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/860 ... fcfcf.html
bo dokladnie gdzies cieknie mi z tego zielonego. na zdjeciu. to jest ten uszczelniacz caly? ;] bo wiem ze po zewnetrznej stronie na tym wale co wchodzi do mechanizmu różnicowego tez jest jakis plasticzek.
foto
[ Dodano: 19 Sty 2008 12:13 ]
tu inny link w razie czego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/860 ... fcfcf.html
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 13:15 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja się podepnę pod temat jeśli można, chodzi mi o wymianę wspomnianego uszczelniacza na wałku skrzyni biegów przy przegubie wewnętrznym.
Czy do jego wymiany trzeba rozbierać skrzynię? czy może po prostu można jakoś wyciągnąć ten uszczelniacz z zewnątrz? Tylko że chyba trzeba by było jakoś tą flanszę zdjąć... Jest to możliwe?
Czy do jego wymiany trzeba rozbierać skrzynię? czy może po prostu można jakoś wyciągnąć ten uszczelniacz z zewnątrz? Tylko że chyba trzeba by było jakoś tą flanszę zdjąć... Jest to możliwe?
-
- Użytkownik
- Posty: 410
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
- Lokalizacja: MysłoVWice
- Kontakt:
odkrecasz tylko polos, bierzesz plaskownik z dziura na srube taka jaka da sie do tego uszczelniacza wkrecic. bierzesz plaskownik wyzej wymieniony, na srube nakrecasz nakretke, srube z nakretka nakrecona do konca wkladasz w plaskownik i calosc przykrecasz w otwor uszczelniacza, potem nakretke odkrecasz az wyjdzie uszczelniacz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 157 gości