padło ładowanie w 1.3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
padło ładowanie w 1.3
Padło mi ładowanie. Skad wiedzialem ? delikatnie zaczela świecic kontorlka od ładowania. Po9dłączyłem miernik - brak ładowania.
Pojechalem do elektryka powiedzial ze to regulator napięcia. Wymieniłem i faktycznie ładowanie wróciło ale kontolka dalej się świeci ale słabiej niż podczas przekręcenia kluczyka za zapłon podczas odpalania. Wie ktoś co to może być ? myślałem ze to może w liczniku tam są takie płytki z jakąś elektroniką... nie mam pojęcia a wole zapytać. Pozdro
Pojechalem do elektryka powiedzial ze to regulator napięcia. Wymieniłem i faktycznie ładowanie wróciło ale kontolka dalej się świeci ale słabiej niż podczas przekręcenia kluczyka za zapłon podczas odpalania. Wie ktoś co to może być ? myślałem ze to może w liczniku tam są takie płytki z jakąś elektroniką... nie mam pojęcia a wole zapytać. Pozdro
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 11:19 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian
jezeli kontrolka ladowania delikatnie sie swieci to jest to wina komutatora tzn szczotki sie skonczyly lub pierscien po ktorym sie szczotki slizgaja jest juz wyjechany (na rowki itp) jedyna rada altek na stol rozkrecic i do roboty....
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Mogą być wrobione pierścienie w alternatorze (te o które "trą" szczotki).
Ale bardziej prawdopodobne że padła dioda w alternatorze lub masz jakiś spadek napięcia w instalacji samochodu i napięcie na akumulatorze za bardzo sie różni od napięcia "po stacyjce" co powoduje słabe świecenie kontrolki. Warto sprawdzić masę i zaciski prądowe (+).
Ale bardziej prawdopodobne że padła dioda w alternatorze lub masz jakiś spadek napięcia w instalacji samochodu i napięcie na akumulatorze za bardzo sie różni od napięcia "po stacyjce" co powoduje słabe świecenie kontrolki. Warto sprawdzić masę i zaciski prądowe (+).
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Niesety trzeba rozebrać alternator. Masz tu pomocny link http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... 0diod.html co prawda to jest alternator "nieBosch" tylko jakiś magnetron Skody ale bydowa podobna a opis lokalizacji uszkodzonej diody identyczny.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
sebastian1901 pisze:Co do komutatora to co on ma wspólnego ze świeceniem się kontrolki ?
ano tyle ze jak nie masz ladowania (zjechane szczotki wyrobione slizgi na komutatorze) to jednym z objawów jest delikatne swiecenie kontrolki diody sa od wzbudzenia altka
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Rozebrałem ten alternator. Nie polecam. VALEO to jakis kosmos!
Są 3 małe diody, wylutowałem je w celu sprawdzenia. Są ok. Przynajmniej tak mi się wydaje. Miernik pokazuje podobne wartości a po zmianie biegunów nic sie nie dzieje.
W tym alternatorze z Felicji bylo jeszcze sporo innych diod. W tym moim jest tylko takie cos jak na foto 2 i 3. Jedna ta blaszka byla jakby upalona. Czy przez to może ta dioda ładowania świecić ? Jak to zregenerować bo to jest całe w tym stelarzu zgrzane. Raczej nie da się tego ani wybić ani nic :/ Odpisz
Są 3 małe diody, wylutowałem je w celu sprawdzenia. Są ok. Przynajmniej tak mi się wydaje. Miernik pokazuje podobne wartości a po zmianie biegunów nic sie nie dzieje.
W tym alternatorze z Felicji bylo jeszcze sporo innych diod. W tym moim jest tylko takie cos jak na foto 2 i 3. Jedna ta blaszka byla jakby upalona. Czy przez to może ta dioda ładowania świecić ? Jak to zregenerować bo to jest całe w tym stelarzu zgrzane. Raczej nie da się tego ani wybić ani nic :/ Odpisz
Sebastian
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
a nie można przerobić diod przedstawionych poniżej do VW?? przecież to takie same diody i też 3 sztuki, tylko inna obudowa..
http://moto.allegro.pl/item298359221_mo ... cento.html
http://moto.allegro.pl/item298545995_mo ... _audi.html
tu np. przedstawiony jest mostek od opla na diodach pokazanych wyżej przez misia_fazi
http://moto.allegro.pl/item295418098_pl ... _opel.html
wystarczy wpisać w allegro słowo "mostek" i już się znajdzie, tylko niestety nie ma do MK2
http://moto.allegro.pl/item298359221_mo ... cento.html
http://moto.allegro.pl/item298545995_mo ... _audi.html
tu np. przedstawiony jest mostek od opla na diodach pokazanych wyżej przez misia_fazi
http://moto.allegro.pl/item295418098_pl ... _opel.html
wystarczy wpisać w allegro słowo "mostek" i już się znajdzie, tylko niestety nie ma do MK2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 302 gości