Jak wykręcić Halla z rozdzielacza Boscha - ZROBIONE - FOTO
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak wykręcić Halla z rozdzielacza Boscha - ZROBIONE - FOTO
Witajcie
za pomoc rzecz jasna będą punkty.
Rozdzielacz mam wyjęty, i myślałem że po porstu wykręce sobie z niego czujnik halla.
Okazało się że jest on umieszczony pod wirnikiem (nr 4 na foto) a wygląda na to że wirnik jest założony na ośkę rozdzielacza na stałe. Jak wyjąć halla? (zdaje mi sie ze znam rozwiazanie ale chciałbym się upewnić, nie będę sugerował żadnego rozwiązania bo pewności nie mam)
z góry dzięki dodam że sprawa dosć pilna bo w zasadzie jak sie tylko tego dowiem to ruszam do garażu i będę dłubać dalej.
pozdrawiam sas
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8aa ... 3031d.html
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:53 ]
dodam ze ksiazka serwisowa HAYNESa twierdzi ze wirnik jest osadzony za pomocą spinki seegera , i gdyby tak rzeczywiscie było to nie miałbym najmnijeszego problemu. (w ksiązce są nawet foto ale w moim rozdzielaczu jest ewidentnie inaczej)
U mnie taka zawleczka nie wysępuje a wirnik wygląda na zamocowany na stałe...
Powiem też że na dolnej czesci osi rozdzialcza jest zębatka odbierająca napęd od wałka pomocniczego. I ta zębatka ma otwór przelotowy, (oś rozdzilacza też) przez który jest przełożóny klin zaklepany na końcach. Wiem ze jak zdejme tę zębatkę to oś wraz z wirniekiem wyjdzie do góry ale jednak traktuje walkę z klinem jako ostateczność
Liczyłem ze ktos mi podpowie jakiś inny sposób na rozebranie (wymianę czujnika halla) bez wybijania/scianania/rozwiercania tego klina na dole no ale chyba sie bez tego nie obejdzie, bo na razie nikt mi nie potrafi pomóc.
Kupiłem dzić wiertełko 4,8 mm (klin ma 5 mm) ale wolałbym się upewnić ze nie ma innego sposobu zanim go przewiercę...pzdr
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:56 ]
oto screen zawleczki z HAYNESa która u mnie nie wytępuje, a ten cholerny hall tkwi pod ty mzasranym wirniekiem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95f ... 801df.html
za pomoc rzecz jasna będą punkty.
Rozdzielacz mam wyjęty, i myślałem że po porstu wykręce sobie z niego czujnik halla.
Okazało się że jest on umieszczony pod wirnikiem (nr 4 na foto) a wygląda na to że wirnik jest założony na ośkę rozdzielacza na stałe. Jak wyjąć halla? (zdaje mi sie ze znam rozwiazanie ale chciałbym się upewnić, nie będę sugerował żadnego rozwiązania bo pewności nie mam)
z góry dzięki dodam że sprawa dosć pilna bo w zasadzie jak sie tylko tego dowiem to ruszam do garażu i będę dłubać dalej.
pozdrawiam sas
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8aa ... 3031d.html
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:53 ]
dodam ze ksiazka serwisowa HAYNESa twierdzi ze wirnik jest osadzony za pomocą spinki seegera , i gdyby tak rzeczywiscie było to nie miałbym najmnijeszego problemu. (w ksiązce są nawet foto ale w moim rozdzielaczu jest ewidentnie inaczej)
U mnie taka zawleczka nie wysępuje a wirnik wygląda na zamocowany na stałe...
Powiem też że na dolnej czesci osi rozdzialcza jest zębatka odbierająca napęd od wałka pomocniczego. I ta zębatka ma otwór przelotowy, (oś rozdzilacza też) przez który jest przełożóny klin zaklepany na końcach. Wiem ze jak zdejme tę zębatkę to oś wraz z wirniekiem wyjdzie do góry ale jednak traktuje walkę z klinem jako ostateczność
Liczyłem ze ktos mi podpowie jakiś inny sposób na rozebranie (wymianę czujnika halla) bez wybijania/scianania/rozwiercania tego klina na dole no ale chyba sie bez tego nie obejdzie, bo na razie nikt mi nie potrafi pomóc.
Kupiłem dzić wiertełko 4,8 mm (klin ma 5 mm) ale wolałbym się upewnić ze nie ma innego sposobu zanim go przewiercę...pzdr
[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:56 ]
oto screen zawleczki z HAYNESa która u mnie nie wytępuje, a ten cholerny hall tkwi pod ty mzasranym wirniekiem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95f ... 801df.html
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 00:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 6 razy.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
jak się nie mylę wygrasz tylko wybijając klin z zębatki i wyciągając wirnik do góry, rysunek i zdjęcie które pokazujesz dotyczą aparatów z hallem ale do gaźnikowców i monowtrysków z regulatorami odśrodkowym i pneumatycznym-tam hall jest zamontowany na płytce ruchomej pod którą znajduje się regulator odśrodkowy i aby się dostać do halla potrzebne jest zdejmowalne kółko zabezpieczane zegerem, jak widzę masz PF, a tam w aparacie nie ma żadnych regulatorów tylko wirnik z tarczą, a hall jest zamocowany bezpośrednio do obudowy aparatu i dlatego by się dostać do halla trzeba wybić klin łączący wirnik z zębatką i wyjąć wirnik do góry
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
ktos mial nawet ladnie fotki zrobione jak to rozebrac bylo szukaj
[ Dodano: 16 Sty 2008 19:35 ]
z tym klinem co kolega pisze to prawda
[ Dodano: 16 Sty 2008 19:35 ]
z tym klinem co kolega pisze to prawda
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 20:44 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dział dotyczył jednak digifanta, była informacja ze należy postępować analogicznie...t-tas pisze:rysunek i zdjęcie które pokazujesz dotyczą aparatów z hallem ale do gaźnikowców i monowtrysków z regulatorami odśrodkowym i pneumatycznym
to prawda z tym regulatorem który opóźnia zapłon ale książka podawała ze w w moim przypadku bedzie analogicznie (aprat niemal identyczny), stierdzając jedynie ze należy pominąc punkty dotyczące regulatora pocisnieniowego, reszta miała być tak samo a jednak nie jest.
No dobra dzięki, na razie nie daje punktow bo sie podswietli temat a tak to moze ktos jeszcze wejdzie i cos dopowie
Klina sobie w takim razie zaraz przewierce tym wiertełkiem 4,8 mm a potem cos dopasuje (moze gwóźdź) i zaklepie na końcach
pozdrawiam
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
witam koledzyt-tas pisze:trzeba wybić klin łączący wirnik z zębatką i wyjąć wirnik do góry
Niekoniecznie. Pamietam gdy to robiłem to klin był wbity dośc głęboko i wyjecie go jest niemożliwe. Trzeba wkrecic aparat w imadlo i wziazc srubokret. Wtedy podwazyc dosc solidnie i on w pewnym momencie wyjdzie ładnie. Pozniej to zabawa z takim zaciskami ale tu juz dasz sobie rade. Na koncu nalezy wyjac wtyczke i halla. Aha nad hallem jest jeszcze oslona , ja niestety ja uszkodziłem czy wygieła sie cos takiego i załozyłem bez niej. Uwazaj wiec.
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 00:32 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Maćkooo pisze:Niekoniecznie. Pamietam gdy to robiłem to klin był wbity dośc głęboko i wyjecie go jest niemożliwe. Trzeba wkrecic aparat w imadlo i wziazc srubokret. Wtedy podwazyc dosc solidnie i on w pewnym momencie wyjdzie ładnie
nie bardzo Cię rozumiem, nie ma tam kompletnie czego podważyć śrubokrętem. Klin "jest dość głęboko" to malo powiedziane, bo on przecież jest na przelot i jest zaklepany na końcu. Żadna częsć klina nie wytaje poza ośkę, no może na jakieś setne milimetra ten kawałeczk który jest zaklepany no ale to niewyorażalnie mało, śrubokrętem to na pewno sie tam n ie zahaczysz. PO\owiem jak ja to zrobiłem.
Rozwierciłem po prostu klin na wylot (20 minut dbajac o wiretło i jego smarowanie) , potem podparłem tę zębatkę o szczęki imadła i wybiłem z niego ośkę. Wyszła jak masełko
teraz pozostaje dobrać coś o odpowiedniej średnicy na nowy klin, poskładac, zaklepać i gotowe
Zaraz rozdam punkty, dzięki za pomoc pozdrawiam
poniżej kilka foto, miedzy innymi ośki i zebatki już po rozwierceniu, nowego oraz starego hall a oraz całego rozdzielacza w częściach (palec założyłem tylko do zdjęcia)
co do linku do porady o apracie zapłonowym w 16v to sie dzieje dziwna rzecz, jak tylko wyświetli mi sie strona z porada od razu, zanim zdąże cokolwiek przeczytać przekierowuje mnie na stronę naszego miasteczka w mymincity czy tam cos takiego (taki serwis z wirtualnym miasteczkiem gdzies jest tez miasto vwgolf.pl) Mówie to jako ciekawostkę , bo już rozdzielacz rozebrałem wiec porada mi niepotrzebna. Ale czy wy teztak macie z tym linkiem ze wywala stronę mymincity???
[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 00:04 ]
a w tej poradzie to nie ma nic na temat klina oraz sposobu jego wydostania :p
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 204 gości