Problem chyba z termostatem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 17:36

Itor pisze:a ten dolny waz to przy 50-60 stopniach powinien byc cieply, goracy czy zimny?
zimny

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 16:36 ]
czy letni ... w każdym bądź razie nie ma być ciepły/gorący



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 17:40

damcio151 pisze:
Itor pisze:a ten dolny waz to przy 50-60 stopniach powinien byc cieply, goracy czy zimny?
zimny

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 16:36 ]
czy letni ... w każdym bądź razie nie ma być ciepły/gorący
kurde ale to az 3 rzeczy naraz sie popsuly to nie fair



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 17:42

Itor pisze:kurde ale to az 3 rzeczy naraz sie popsuly to nie fair
pewniak jest z czujnikiem na chłodnicy .... jeżeli załącza wiatrak przy dosyć małej temperaturze to jest do wymiany ... na razie kup ten czujnik i sprawdź co z tym dolnym wężem



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 19:08

damcio151 pisze:
Itor pisze:kurde ale to az 3 rzeczy naraz sie popsuly to nie fair
pewniak jest z czujnikiem na chłodnicy .... jeżeli załącza wiatrak przy dosyć małej temperaturze to jest do wymiany ... na razie kup ten czujnik i sprawdź co z tym dolnym wężem
wiec tak zmierzylem czujnik cieczy, gotowalem go w garku tak zeby nie dotykal spodu tylko byl w powietrzu, oto pomiary:

42 stopnie - 1035 (powinno byc 950-1400)
52 stopnie - 744 (powinno byc 700-950)
62 stopnie - 610 (powinno byc 540-675)
72 stopnie - 447 (powinno byc 400-500)
82 stopnie - 345 (powinno byc 275-375)
92 stopnie - 254 (powinno byc 200-290)
98 stopni - 199 (powinno byc 200-290)

czyli sprawa jasna czujnik cieczy sprawny teraz ten czujnik od chlodnicy gdzie go znalezc i jak ewentualnie sprawdzic?
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 19:38 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 19:15

to chyba będzie ten ;)
Obrazek

[ Dodano: Sro Sty 16, 2008 18:19 ]
Itor, zobacz przy jakiej temp. załącza wiatrak ... czyli jak załączy to włóż czujnik ( termometr ) w zbiorniczek i zobacz jaka temp. jest ..

Obrazek



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 19:39

[quote="damcio151"]to chyba będzie ten ;)
[url=http://images34.fotosik.pl/109/d25024f1ea8edf2emed.jpg]Obrazek[/URL]

ok czujnik w kroccu jest sprawny teraz ide zmierzyc czy rura ciepla i kiedy wlacza sie wiatrak



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 20:03

ok czujnik w kroccu jest sprawny
sprawdź też rezystancję na pinach 2 i 4 ;)



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 21:40

damcio151 pisze:
ok czujnik w kroccu jest sprawny
sprawdź też rezystancję na pinach 2 i 4 ;)
sprawdzilem na 2 i 4 ale to byly te co zle podalem:)

teraz do dziela

odpalilem auto i jazda przejechalem kilka kilosow wkladam czujnik do zbiorniczka - 64 stopnie, sprawdzam rure gorna - goraca, dolna ledwo ledwo ciepla

stoje i stoje na jalowym i sprawdzam czy temperatura wzrosnie, stalem tak 30 min skoczyla do 66 stopni, to zaczalem ciagnac za linke od gazu, wskaznik pokazal 83 stopnie, wlaczyly sie oba wiatraki, sprawdzam gorna rure goraca jak diabli, sprawdzam dolna goraca

wiatrak schlodzil silnik do 64 stopni, postalem jeszcze 30 min temperatura laskawie skoczyla do 72 stopni zalaczyly sie oba wiatraki

schlodzol do 64, gorna rura goraca, dolna ledewo ledwo ciepla

po przegazowaniu do tych 83 stopni podczas schladzania czujnik temp pokazal rezystencje dla 80 stopni (gorna rura goraca)

prosze o wnioski
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 21:46 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 21:42

Itor pisze:skoczyla do 72 stopni zalaczyl sie wiatrak
Itor pisze:wskaznik pokazal 83 stopnie, wlaczyly sie oba wiatraki
więc czujnik w chłodnicy do wymiany
Itor pisze:po przegazowaniu do tych 83 stopni podczas schladzania czujnik temp pokazal rezystencje dla 80 stopni (gorna rura goraca)
czyli czujnik w króćcu jest dobry ....
Termostat na razie też można uznać za sprawny ... do wymiany ten czujnik w chłodnicy



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 21:45

damcio151 pisze:
Itor pisze:skoczyla do 72 stopni zalaczyl sie wiatrak
Itor pisze:wskaznik pokazal 83 stopnie, wlaczyly sie oba wiatraki
więc czujnik w chłodnicy do wymiany
Itor pisze:po przegazowaniu do tych 83 stopni podczas schladzania czujnik temp pokazal rezystencje dla 80 stopni (gorna rura goraca)
czyli czujnik w króćcu jest dobry ....
Termostat na razie też można uznać za sprawny ... do wymiany ten czujnik w chłodnicy
kurde ale przez moment rura na dole byla goraca i czemu po tak dlugiej pracy silnik ma ciagle 66 stopni?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 21:49

Itor pisze:kurde ale przez moment rura na dole byla goraca i czemu po tak dlugiej pracy silnik ma ciagle 66 stopni?
wymienić termostat nie zaszkodzi ;) może pomoże i szybciej się nagrzeje ;)



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 21:52

damcio151 pisze:
Itor pisze:kurde ale przez moment rura na dole byla goraca i czemu po tak dlugiej pracy silnik ma ciagle 66 stopni?
wymienić termostat nie zaszkodzi ;) może pomoże i szybciej się nagrzeje ;)
tak sie zastanawiam czy ten termowylacznik to nie bierze czasem temperatury z komputera samochodowego na podstawie odczytu z czujnika temperatury cieczy?
no bo niby termometr pokazuje 72 stopnie wiatraki sie wlaczaja a czujnik temperatury cieczy pokazuje wlasnie rezystencje dla 90 stopni?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sty 16, 2008 21:57

Itor pisze:tak sie zastanawiam czy ten termowylacznik to nie bierze czasem temperatury z komputera samochodowego na podstawie odczytu z czujnika temperatury cieczy?
nie
Itor pisze:no bo niby termometr pokazuje 72 stopnie wiatraki sie wlaczaja a czujnik temperatury cieczy pokazuje wlasnie rezystencje dla 90 stopni?
no to już mi pomieszałeś :goof:
To w końcu czujnik w króćcu pokazuje dobrze czy nie :?: tam są 4 piny ... 1 i 3 dla ECU 2 i 4 dla wskaźnika na zegarach



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » śr sty 16, 2008 22:01

damcio151 pisze:
Itor pisze:tak sie zastanawiam czy ten termowylacznik to nie bierze czasem temperatury z komputera samochodowego na podstawie odczytu z czujnika temperatury cieczy?
nie
Itor pisze:no bo niby termometr pokazuje 72 stopnie wiatraki sie wlaczaja a czujnik temperatury cieczy pokazuje wlasnie rezystencje dla 90 stopni?
no to już mi pomieszałeś :goof:
To w końcu czujnik w króćcu pokazuje dobrze czy nie :?: tam są 4 piny ... 1 i 3 dla ECU 2 i 4 dla wskaźnika na zegarach
czujnik w kroccu mierzony w garnku:) pokazuje dobra rezystencje, wlozony w krociec pokazuje chyba tez dobra bo rura gorna w ktorej idzie krociec jest goraca, goretsza niz plyn w zbiorniczku (wiem bo wsadzalem palec hehe) czyli w gornej roze gdzie siedzi czujnik jest wlasciwa temperatura po rozgrzaniu czyli pewnie cos kolo 85 -87 stopni, natomiast w zbiorniczku pokazuje 64-66



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 512 gości