Wibracje
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Wibracje
Mam taki problem nie wiem skąd biorą się wibracje całej karoserii. Pojawiają się tylko na 4 i 5 biegu, zwłaszcza jak przyhamuje a następnie z chwilą naciśnięcia gazu zaczyna telepać całym samochodem, proszę o pomoc. Golf mkIII 1.9TDI 94r.
Witam dwie usterki ,a mianowicie przy chamowaniu wibracja kierownicą -krzywe tarcze chamulcowe , a przy dodawaniu gazu wibracja spowodowana jest uszkodzeniem przegubów środkowych. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2005 17:24 przez k631, łącznie zmieniany 1 raz.
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Dzięki za zainteresowanie się moim problemem.
Ale wydaje mi się że to nie są tarcze hamulcowe, bo gdyby tak było to by drżało i telepało w trakcie hamowania, a tu jest tak że te wibracje pojawiają się w chwili naciśnięcia na pedał gazu, a po wcześniejszym przyhamowaniu. Czasami pomaga puszczenie całkowite gazu i po chwili znowu naciskam i ustają te wibracje. A w jaki sposób mam sprawdzić przeguby, bo sprawdzając w tradycyjny sposób tzn. ruszając na skręconych do oporu kołach jest cisza i wszystko ok.
Proszę pomóżcie bo ten problem spędza mi sen z powiek.
Ale wydaje mi się że to nie są tarcze hamulcowe, bo gdyby tak było to by drżało i telepało w trakcie hamowania, a tu jest tak że te wibracje pojawiają się w chwili naciśnięcia na pedał gazu, a po wcześniejszym przyhamowaniu. Czasami pomaga puszczenie całkowite gazu i po chwili znowu naciskam i ustają te wibracje. A w jaki sposób mam sprawdzić przeguby, bo sprawdzając w tradycyjny sposób tzn. ruszając na skręconych do oporu kołach jest cisza i wszystko ok.
Proszę pomóżcie bo ten problem spędza mi sen z powiek.
Re: Wibracje
Z tego co czytałem to takie drgania w tdi to częste przypadki i nie zawsze łatwe do usunięcia
Tu masz troche o tym wystarczy troche pogrzebać w szukaju:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi
Tu masz troche o tym wystarczy troche pogrzebać w szukaju:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Dokładnie rydzu ma raję, TDI trzeba redukować dość często, nie lubia jeżdzić wolno na wysokich biegach, też tak mam jak na 5 biegu jade 40 czy 60 km/h, poprostu redukcja, a jak nie lubisz zmieniać często biegów to polecam zwykłego diesla moim mk II 1,6 D na 5 biegu można bez szarpania jechać nawet 30 czy 40 km/h. Zmieniaj bieg na niższy przy zwalnianiu a przed przyśpieszaniem
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Ta redukcja biegu faktycznie pomaga i jak jest wkręcony na obroty to nie wibruje. To jest mój pierwszy diesel i wcześniej w innych samochodach się z czymś takim nie spotkałem. Delikatnie telepie jak się przeciąży silnik na wyższych biegach i tak powinno być, a u mnie to zdrowo trzęsie. Na prędkościomierzu są dwie czerwone kreski i z tego co wiem to ta druga przy 50km/h oznacza minimalna prędkość na 5 biegu i do tego się stosuje, więc chyba powinno być wszystko dobrze, ale zaprowadzę go do jakiegoś mechanika niech go obejrzy.
A zna może ktoś dobrego speca od TDI z Lublina lub okolic?
Dzięki wielkie za pomoc.
A zna może ktoś dobrego speca od TDI z Lublina lub okolic?
Dzięki wielkie za pomoc.
Ja kiedyś dostałem radę od mechanika, jak szukałem czy wszystko w moim autu super, powiedział: "Panie, czego pan chcesz to stare auto więc nie będzie chodzić jak mercedes a jak coś piszczy albo stuka to głośniej radio!"
NIe wiem czy miał rację i jakie są jego dalsze losy, ponieważ to była ostatnia moja wizyta u niego.
Proponuję zmianę biegów w momencie osiągnięcia prędkości obrotowej dla maksymalnego momentu obrotowego, u mnie jest to ok. 3000 o/min. Pali wtedy jak w instrukcji napisane, motor nie dostaje w du.. a silnik pracuje jak ta lala. Musiałem też się tego nauczyć go to mój pierwszy diesel ale już jest lepiej niż jak na początku.
NIe wiem czy miał rację i jakie są jego dalsze losy, ponieważ to była ostatnia moja wizyta u niego.
Proponuję zmianę biegów w momencie osiągnięcia prędkości obrotowej dla maksymalnego momentu obrotowego, u mnie jest to ok. 3000 o/min. Pali wtedy jak w instrukcji napisane, motor nie dostaje w du.. a silnik pracuje jak ta lala. Musiałem też się tego nauczyć go to mój pierwszy diesel ale już jest lepiej niż jak na początku.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
u mnie tez sa wibracje na 4 i 5 biegu ale w zakresie od 2.2 do 2.8 tys obrotow ;/
mechanik powiedzial ze mial podobny przypadek gdzie poszlo cos mechanicznego w pompie wtryskowej i ze po wymianie bylo cacy.
w chwili obecnej napisalem posta na forum Mastersa w celu konsultacji. zobaczymy co bedzie dalej bo nie usmiecha mi sie wykladac 800 na pompe ;/
mechanik powiedzial ze mial podobny przypadek gdzie poszlo cos mechanicznego w pompie wtryskowej i ze po wymianie bylo cacy.
w chwili obecnej napisalem posta na forum Mastersa w celu konsultacji. zobaczymy co bedzie dalej bo nie usmiecha mi sie wykladac 800 na pompe ;/
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
takie komenty to pozal sie Boze.
jakbys czytal z zrozumieniem to bys widzial ze wibruje mi tylko na 4 i 5 biegu w pewnym zakesie obrotow. Zawieszenie silnika itp odpada bo by szarpalo na kazdym biegu na niskich obrotach.
prawdopodobnie moez to byc pompa wtryskowa ale to jeszcze sie okaze...
jakbys czytal z zrozumieniem to bys widzial ze wibruje mi tylko na 4 i 5 biegu w pewnym zakesie obrotow. Zawieszenie silnika itp odpada bo by szarpalo na kazdym biegu na niskich obrotach.
prawdopodobnie moez to byc pompa wtryskowa ale to jeszcze sie okaze...
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości