Wibracje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Wibracje

Post autor: marekos » pn sie 08, 2005 15:32

Mam taki problem nie wiem skąd biorą się wibracje całej karoserii. Pojawiają się tylko na 4 i 5 biegu, zwłaszcza jak przyhamuje a następnie z chwilą naciśnięcia gazu zaczyna telepać całym samochodem, proszę o pomoc. Golf mkIII 1.9TDI 94r.



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pn sie 08, 2005 17:28

Witam dwie usterki ,a mianowicie przy chamowaniu wibracja kierownicą -krzywe tarcze chamulcowe , a przy dodawaniu gazu wibracja spowodowana jest uszkodzeniem przegubów środkowych. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2005 17:24 przez k631, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » pn sie 08, 2005 19:58

Dzięki za zainteresowanie się moim problemem.

Ale wydaje mi się że to nie są tarcze hamulcowe, bo gdyby tak było to by drżało i telepało w trakcie hamowania, a tu jest tak że te wibracje pojawiają się w chwili naciśnięcia na pedał gazu, a po wcześniejszym przyhamowaniu. Czasami pomaga puszczenie całkowite gazu i po chwili znowu naciskam i ustają te wibracje. A w jaki sposób mam sprawdzić przeguby, bo sprawdzając w tradycyjny sposób tzn. ruszając na skręconych do oporu kołach jest cisza i wszystko ok.

Proszę pomóżcie bo ten problem spędza mi sen z powiek.



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: briano » wt sie 09, 2005 10:47

Z tego co czytałem to takie drgania w tdi to częste przypadki i nie zawsze łatwe do usunięcia
Tu masz troche o tym wystarczy troche pogrzebać w szukaju:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rgania+tdi



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr sie 10, 2005 07:57

A może po prostu redukuj na niższy bieg a nie męczysz go na niskich obrotach z 5 i próbujesz wkręcać? Bez przesady z tą ekonomią na 3 litrach 100 km nie zrobisz :-)



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » śr sie 10, 2005 08:05

Dokładnie rydzu ma raję, TDI trzeba redukować dość często, nie lubia jeżdzić wolno na wysokich biegach, też tak mam jak na 5 biegu jade 40 czy 60 km/h, poprostu redukcja, a jak nie lubisz zmieniać często biegów to polecam zwykłego diesla moim mk II 1,6 D na 5 biegu można bez szarpania jechać nawet 30 czy 40 km/h. Zmieniaj bieg na niższy przy zwalnianiu a przed przyśpieszaniem :bigok:



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » śr sie 10, 2005 11:18

Ta redukcja biegu faktycznie pomaga i jak jest wkręcony na obroty to nie wibruje. To jest mój pierwszy diesel i wcześniej w innych samochodach się z czymś takim nie spotkałem. Delikatnie telepie jak się przeciąży silnik na wyższych biegach i tak powinno być, a u mnie to zdrowo trzęsie. Na prędkościomierzu są dwie czerwone kreski i z tego co wiem to ta druga przy 50km/h oznacza minimalna prędkość na 5 biegu i do tego się stosuje, więc chyba powinno być wszystko dobrze, ale zaprowadzę go do jakiegoś mechanika niech go obejrzy.
A zna może ktoś dobrego speca od TDI z Lublina lub okolic?

Dzięki wielkie za pomoc.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr sie 10, 2005 12:46

Ja kiedyś dostałem radę od mechanika, jak szukałem czy wszystko w moim autu super, powiedział: "Panie, czego pan chcesz to stare auto więc nie będzie chodzić jak mercedes a jak coś piszczy albo stuka to głośniej radio!"
NIe wiem czy miał rację i jakie są jego dalsze losy, ponieważ to była ostatnia moja wizyta u niego.
:-)
Proponuję zmianę biegów w momencie osiągnięcia prędkości obrotowej dla maksymalnego momentu obrotowego, u mnie jest to ok. 3000 o/min. Pali wtedy jak w instrukcji napisane, motor nie dostaje w du.. a silnik pracuje jak ta lala. Musiałem też się tego nauczyć go to mój pierwszy diesel ale już jest lepiej niż jak na początku.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sie 10, 2005 15:45

u mnie tez sa wibracje na 4 i 5 biegu ale w zakresie od 2.2 do 2.8 tys obrotow ;/

mechanik powiedzial ze mial podobny przypadek gdzie poszlo cos mechanicznego w pompie wtryskowej i ze po wymianie bylo cacy.

w chwili obecnej napisalem posta na forum Mastersa w celu konsultacji. zobaczymy co bedzie dalej bo nie usmiecha mi sie wykladac 800 na pompe ;/


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sie 10, 2005 17:06

no tak ale u mnie przestaje wibrowac gdu puszczam gaz i schodzi z obrotow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » czw sie 11, 2005 17:33

Witam panowie czy wy traktorami jezdzicie bo jusz nie kapuje nic nie może się trząść ani wibrować macie albo rozwalone zawieszenie silnika,przedniej osi,przegubów bąć wasze autka są tak walone że panie borze nie pomoże



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw sie 11, 2005 18:19

takie komenty to pozal sie Boze.

jakbys czytal z zrozumieniem to bys widzial ze wibruje mi tylko na 4 i 5 biegu w pewnym zakesie obrotow. Zawieszenie silnika itp odpada bo by szarpalo na kazdym biegu na niskich obrotach.

prawdopodobnie moez to byc pompa wtryskowa ale to jeszcze sie okaze...


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości