Problem z kątem wtrysku. Proszę o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » pn sty 14, 2008 21:51

stroboskop w dislu? myslałem ze tak sie ustawia zapłon w benzyniaku , ale co tam moge sie mylić?


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn sty 14, 2008 23:45

kopciuch, ustawia się, ustawia, stroboskopem, zegar odszedł już do lamusa :)

xxxxxxxxxx, w środę będę u ojca, to się dowiem jaki kąt powinien wskazywać stroboskop

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt sty 15, 2008 00:12

Lukas-182, a nie miałeś juz to wiedziec wczesniej ? :grin:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sty 15, 2008 10:26

tberent, no właśnie miałem, ale ostatnio przygotowywałem sie od egzaminów i totalnie nie miałem czasu, jutro będę wszystko wiedzieć :)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 15, 2008 10:49

85 z tego co pamiętam

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 09:59 ]
albo 0.90 ± 0.07
coś mi sie takiego kojarzy ale nie jestem do końca pewien



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » wt sty 15, 2008 19:32

Panowie mam prosbe, niech ktoś opisze jak sie reguluje diesla na lampe stroboskopowa bo ja starej daty jestem i takich nowinek nie znam.


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sty 15, 2008 21:59

kopciuch, dokładnie to nie wiem, ale mniej więcej robi się to tak: zakładasz czujnik piezo na przewód wysokociśnieniowy wtrysku paliwa, otrzymujesz wtedy obroty silnika z dokładnością do jedności, a potem świecisz lampą na znak, przez otwór w skrzyni biegów, regulujesz częstotliwość stroboskopu do momentu "ustania" tego znaku, stoi w miejscu,i odczytujesz wartość kąta i regulujesz pompę wtryskową kręcą nią w osi poziomej do przodu lub tyłu w zależności od otrzymanego kąta na mierniku. Tak mi się wydaje, może się mylę, byłem tylko raz przy tym jak ojciec ustawiał, ale powiem, że jest to chyba najdokładniejsza metoda ustawiania kąta wtrysku...



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » wt sty 15, 2008 22:40

ciekawa metoda - muszę ją wypróbować, idę poszukać stroboskopa na allegro, dzięki za info :D


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » śr sty 16, 2008 00:02

Lukas-182 pisze:zakładasz czujnik piezo na przewód wysokociśnieniowy wtrysku paliwa, otrzymujesz wtedy obroty silnika z dokładnością do jedności, a potem świecisz lampą na znak, przez otwór w skrzyni biegów, regulujesz częstotliwość stroboskopu do momentu "ustania" tego znaku, stoi w miejscu,i odczytujesz wartość kąta i regulujesz pompę wtryskową kręcą nią w osi poziomej do przodu lub tyłu w zależności od otrzymanego kąta na mierniku. Tak mi się wydaje, może się mylę, byłem tylko raz przy tym jak ojciec ustawiał, ale powiem, że jest to chyba najdokładniejsza metoda ustawiania kąta wtrysku...
DOKŁADNIE :grin: :grin: :grin:
Lukas-182 pisze:e jest to chyba najdokładniejsza metoda ustawiania kąta wtrysku...
jasne że tak bo zegarem jest pracochłonniej i moze byc różnie


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr sty 16, 2008 22:08

xxxxxxxxxx pisze:Zegarem też da się dobrze ustawić. Ważne aby ustawiać odpowiednią wartość dla konkretnego modelu silnika.
Ze stroboskopem też trzeba ustawiać pod odpowiedni model silnika.

Tak w ogóle, rozmawiałem dzisiaj z ojcem i zapomniał, albo 16 stopni albo 22 przy prędkości obrotowej 700-950obr/min. Nie miał przy sobie katalogu :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości