Problem chyba z termostatem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Problem chyba z termostatem?

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 14:10

golf III GTI 2.0 AGG

podpiolem sie pod vaga i tak:

vag pokazuje 70 stopni - wskaznik na tablicy rozdzielczej 80 st
vag pokazuje 75 stopni - wskaznik na tablicy rozdzielczej stoi juz na srodkowym polozeniu

co jest nie tak?
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 21:41 przez Itor, łącznie zmieniany 2 razy.



keta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 15:29
Lokalizacja: Swiecie

Post autor: keta » wt sty 15, 2008 14:49

zaczekaj aż silnik osiągnie na zegarze trochę ponad 90 stopni i zobacz czy załączy się wentylator ,jeżeli się załączy to napewno nie ma 75 stopni jak pokazuje ci wag tylko ponad 90
może być to czujnik wody.



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 18:41

keta pisze:zaczekaj aż silnik osiągnie na zegarze trochę ponad 90 stopni i zobacz czy załączy się wentylator ,jeżeli się załączy to napewno nie ma 75 stopni jak pokazuje ci wag tylko ponad 90
może być to czujnik wody.
no problem w tym ze na zegraze nigdy nie przeskakuje mi poza 90 stopni. wskazowka jakby dochodzila do 90 ale jej nie przekracza nawet jak wlaczy sie wentylator



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 18:54

czyli czujnik do wymiany ;)

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 17:55 ]
Obrazek



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 18:58

damcio151 pisze:czyli czujnik do wymiany ;)

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 17:55 ]
[url=http://images33.fotosik.pl/109/f95a628fa5127fa8med.jpg]Obrazek[/URL]
problem z tym ze skubany trzyma rezystencje
vag pokazuje 82 stopnie - rezystencja 295
vag pokazuje 92 stopnie - rezystencja 221

czyli wszystko w normie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 19:03

Itor, jeżeli masz możliwość to wpuść czujnik do wody w garnku .... do garnka włóż termometr i porównuj wskazanie rezystancji i wskazanie termometru

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 18:04 ]
Itor pisze:vag pokazuje 82 stopnie - rezystencja 295
vag pokazuje 92 stopnie - rezystencja 221
a pokazywać tak będzie .... to co pokazuje vag jest zależne od czujnika ... jeżeli czujnik da 221 ohm to vag pokaże 92 st.

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 18:07 ]
można brać to na logikę .... sprawny czujnik będzie miał rezystancję przy 100 st. powiedzmy 150ohm a zepsuty pokaże 250 ohm i vag będzie pokazywał 90 st.



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 19:08

damcio151 pisze:a pokazywać tak będzie .... to co pokazuje vag jest zależne od czujnika ... jeżeli czujnik da 221 ohm to vag pokaże 92 st.
kurde o tym nie pomyslalem:)
a moze by ten termometr wsadzic do zbiorniczka?
byloby latwiej
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 19:09 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 19:12

Itor pisze:a moze by ten termometr wsadzic do zbiorniczka?
można i tak sprawdzić
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 19:13 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 19:13

damcio151 pisze:
Itor pisze:a moze by ten termometr wsadzic do zbiorniczka?
można i tak sprawdzić
skad taki termometr do 100 stopni wziac?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 19:16

Itor pisze:skad taki termometr do 100 stopni wziac?
kupuj jakiś piecowy :P

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 18:16 ]
http://www.allegro.pl/item296103658_pro ... 0_300.html



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 19:18

damcio151 pisze:
Itor pisze:skad taki termometr do 100 stopni wziac?
kupuj jakiś piecowy :P

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 18:16 ]
http://www.allegro.pl/item296103658_pro ... 0_300.html
tylko teraz tak sie zastanawiam czy to ma sens bo zalaczyl mi sie wiatrak jak vag pokazal 92 stopnie, wtedy polecialem i zlapalem mu rezystencje 221, czyli raczej ok?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 19:32

Itor pisze:tylko teraz tak sie zastanawiam czy to ma sens bo zalaczyl mi sie wiatrak jak vag pokazal 92 stopnie, wtedy polecialem i zlapalem mu rezystencje 221, czyli raczej ok?
wentylator ma oddzielny czujnik ... wg. mnie czujnik dla ECU i zegarów jest do wymiany więc jeżeli nie masz termometru to jego nie kupuj tylko kup czujnik

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 18:35 ]
hmm sam nie wiem ale jak wiatrak się włącza a na zegarach pokazuje 90 st. to albo sam licznik jest do niczego albo czujniki ( i to obstawiam ) ... najlepiej byłoby podmienić na próbę lub zmierzyć termometrem jaka faktycznie jest temp.



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 15, 2008 21:51

damcio151 pisze:
Itor pisze:tylko teraz tak sie zastanawiam czy to ma sens bo zalaczyl mi sie wiatrak jak vag pokazal 92 stopnie, wtedy polecialem i zlapalem mu rezystencje 221, czyli raczej ok?
wentylator ma oddzielny czujnik ... wg. mnie czujnik dla ECU i zegarów jest do wymiany więc jeżeli nie masz termometru to jego nie kupuj tylko kup czujnik

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 18:35 ]
hmm sam nie wiem ale jak wiatrak się włącza a na zegarach pokazuje 90 st. to albo sam licznik jest do niczego albo czujniki ( i to obstawiam ) ... najlepiej byłoby podmienić na próbę lub zmierzyć termometrem jaka faktycznie jest temp.
wogole to dziwna sprawa z tym czujnikem
ostatnio przez 3 miesiace do dzisiaj:) borykalem sie z problemem spadajcych obrotow podczas hamowania, dojezdzalem do skrzyzowania, hamowalem obroty spadaly do 400-200 i rzucalo autem, na vagu zero bledow , dzisiaj odpiolem czujnik temperatury cieczy i problem jak reka odjal, hamuje dojezdzam do skrzyzowania zero problemow trzyma 800 obrotow, nie wiem co jest grane



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 15, 2008 21:58

Itor pisze:wogole to dziwna sprawa z tym czujnikem
ostatnio przez 3 miesiace do dzisiaj:) borykalem sie z problemem spadajcych obrotow podczas hamowania, dojezdzalem do skrzyzowania, hamowalem obroty spadaly do 400-200 i rzucalo autem, na vagu zero bledow , dzisiaj odpiolem czujnik temperatury cieczy i problem jak reka odjal, hamuje dojezdzam do skrzyzowania zero problemow trzyma 800 obrotow, nie wiem co jest grane
no to wymień ten czujnik ... koszta raczej nie duże a zawsze pewność



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 279 gości