jak sprawdzic kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

meo14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:05
Lokalizacja: MYSZKÓW

jak sprawdzic kąt wtrysku

Post autor: meo14 » ndz sty 13, 2008 19:04

Witam wszystkich klubowiczów, posiadam octavie z silnikiem 1.9 TDi 66kw AGR, znalazłem to forum i zauważyłem ze jest tu wielu speców od tego rodzaju silników : a teraz do rzeczy wymieniłem w swojej octavi rozrząd i po wymianie zauważyłem, ze jest troszkę mniej dynamiczna ,słyszałem ze trzeba sprawdzić i wyregulować kąt wtrysku ,mam kabel do podłączenia swojej octavi i laptopa na nim program VAC-COM 409.1 jak sprawdzić jaki mam teraz kąt wtrysku w tym programie ,proszę o dokładne wskazówki krok po kroku ,będę bardzo wdzięczny ponieważ muszę to zrobić sam bo w moim mieście w żadnym warsztacie o tym nie słyszeli i tego nie robią :shock: ,w jakim ja mieście mieszkam :?



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Re: jak sprawdzic kąt wtrysku

Post autor: Bolekrsko » ndz sty 13, 2008 19:09

meo14 pisze:Witam wszystkich klubowiczów, posiadam octavie z silnikiem 1.9 TDi 66kw AGR, znalazłem to forum i zauważyłem ze jest tu wielu speców od tego rodzaju silników : a teraz do rzeczy wymieniłem w swojej octavi rozrząd i po wymianie zauważyłem, ze jest troszkę mniej dynamiczna ,słyszałem ze trzeba sprawdzić i wyregulować kąt wtrysku ,mam kabel do podłączenia swojej octavi i laptopa na nim program VAC-COM 409.1 jak sprawdzić jaki mam teraz kąt wtrysku w tym programie ,proszę o dokładne wskazówki krok po kroku ,będę bardzo wdzięczny ponieważ muszę to zrobić sam bo w moim mieście w żadnym warsztacie o tym nie słyszeli i tego nie robią :shock: ,w jakim ja mieście mieszkam :?
jestes zza częstochowy. masz blisko do pompiarza z Wożnik. jest ich tam bodajrze 3 .znaja sie na rzeczy. masz ok 50 km :) za siewierzem w prawo chyba. wiesz jak trafic


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 13, 2008 19:14

musisz mieć pełną wersję vaga



meo14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:05
Lokalizacja: MYSZKÓW

Post autor: meo14 » ndz sty 13, 2008 19:59

mam pełna wersję



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 13, 2008 20:05

meo14 pisze:mam pełna wersję
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2



meo14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:05
Lokalizacja: MYSZKÓW

Post autor: meo14 » ndz sty 13, 2008 22:16

damcio151 tego mi było trzeba ,wielkie dzięki, :prayer: ,powiedz mi jeszcze bo ze zdjęcia nr4 śruba nr4 nie bardzo sie domyślam gdzie ona może być i jak to przestawić ,po prostu lekko puknąć młotkiem przez kilek w pompę aby się przekręciła minimalnie w jedną lub drugą stronę?,no i jak powinna być prawidłowa wartość dla mojego silnika : 12do75 ?



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn sty 14, 2008 11:49

meo14,

w AGR/ASV kąt reguluje się kołem pasowym na pompie (podłużne otwory) do tego w zależności od wersji wymienia się śruby

ostatni post - rozrząd AGR/ASV

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 12:34 przez TomTDI, łącznie zmieniany 1 raz.



meo14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:05
Lokalizacja: MYSZKÓW

Post autor: meo14 » pn sty 14, 2008 12:37

czyli co ,u nie nie zrobię tak jak to jest w tym poradniku tylko jakoś inaczej?



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn sty 14, 2008 14:32

trochę inaczej bo nie przekręca się pompy tylko kołem pasowym (rysunek)

w kole są trzy śruby trzeba je lekko odkręcić i przestawić koło względem wałka pompy i zakręcić (dość dobrze bo szybko sie odkręcają!!!) potem sprawdzić VAG'iem itd. Przy tym rozwiązaniu robota jest gorsza (dlatego biorę za to więcej) niż przy rozwiązaniu ze stałym kołem

do tego śruby z ostrym zakończeniem należy wymienić na nowe (rys poz 6 A) z płaskim zakończeniem można użyć ponownie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



meo14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:05
Lokalizacja: MYSZKÓW

Post autor: meo14 » pn sty 14, 2008 19:37

czyli można to zrobić we własnym zakresie ,diagnoza tak jak w opisie w linku czyli vagiem ale luzujemy[ lekko czy całkiem odkręcamy ] tylko te 3sruby na kole pod pokrywą rozrządu i kręcimy delikatnie kołem [czyli auto na luzie i całym rozrządem w jedna bądź drugą stronę delikatnie ]potem dokręcamy i diagnoza czy dobrze ,jeżeli nie to powtarzamy do skutku ? kręcimy zgodnie z kierunkiem zegara aby zwiększyć wartość ,analogicznie w drugą aby zmniejszyć ?



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » wt sty 15, 2008 09:53

meo14,

przy przestawianiu śruby luzujesz tak żeby przestawić, ale i tak jedną musisz wykręcić żeby zobaczyć czy do wymiany czy do ponownego użycia


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pn lut 04, 2008 19:23

Zeby miec pelna wersje vaga to trzeba ten programik zakupic czy jest jakis inny sposob zeby miec pelna wersje?? Tez jestem zainteresowany ustawieniem kata...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: bercik2 » sob sie 09, 2008 18:56

witam
panowie dziś sprawdzałem u siebie kąt wtrysku w tdi timing, i ten wykres u mnie skacze nie stoi w miejscu co zresztą widzać, czy mógł by ktos ocenic ten kąt i czy to skakanie tego punktu jest normalne, sinik zimny pali w miare dobrze tylko jak ciepły to trzeba troche pokręcić, ale to nie wina kąta chyba, wydaje mi się że silnik troche głosno chodzi tak jakby stukał.
Obrazek


jak by nie było będzie bardzo miło :P

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Re: jak sprawdzic kąt wtrysku

Post autor: Bronco » sob sty 31, 2009 13:59

meo14 pisze:w jakim ja mieście mieszkam :?
W Myszkowie...
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 18:44 przez Bronco, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości