Termostat czy układ zapowietrzony?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Momek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 23:19
Lokalizacja: Szczecin

Termostat czy układ zapowietrzony?

Post autor: Momek » sob sty 12, 2008 20:57

Witam. Ostatnio po przeczytaniu paru postów zacząłem się przymierzać do wymiany termostatu. Rano robie jakies 9-10 km do pracy i wskazówka czasem ledwo się podniosła o 1 do 1,5 kreski na skali. Jak wracam tą samą trasą to juz zdarzy się pare czerwonych świateł jakiś korek mały,to zdarzyło się ze dwa razy ze wskazówka doszła do pioinu (ciut przed środkowa kreske).Bywało tez tak ze podczas szybkiej jazdy temp. czasem troche spadała. Wczoraj byłem u kolegi mechanika i On z ciekawości odkręcił korek od zbiorniczka (syknęło, zeszło powietrze). Jak wracałem do domu to juz po 2-3 km,wskazówka na skali była idealnie na środku obojętnie czy jechałem szybko czy stałem w korku. DZisiaj niestety znowu do pracy i z pracy ledwo 1 kreska na skali. CZy może to być wina zapowietrzonego układu, czy wymiana termostatu?( Dodam tylko że w lecie było ok,problem zaczął sie chyba wraz ze spadkiem temp.). Pozdro
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 20:58 przez Momek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
woytasss_81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: woytasss_81 » sob sty 12, 2008 21:27

To uszkodzony termostat, przepuszcza ciepły płyn do chłodnicy, a może wogóle nie ma termostatu, wymień i bedzie ok


SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 12, 2008 21:44

upewnij się jeszcze że korek zbiorniczka jest dobry, wiadomo że jest szczelny bo syknęło, ale ma on zaworek co się ma otwierać przy zbyt wysokim ciśnieniu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Momek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 23:19
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momek » sob sty 12, 2008 22:49

upewnij się jeszcze że korek zbiorniczka jest dobry, wiadomo że jest szczelny bo syknęło, ale ma on zaworek co się ma otwierać przy zbyt wysokim ciśnieniu
A w jaki sposób mogę sprawdzic ten korek?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 12, 2008 22:54

bez przyrządu ciężko na 100 procent, ale wystarczy zwykle go wygotować w wodzie czystej, wymyć, albo wymienić na nowy bo tani jest.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Momek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 23:19
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momek » sob sty 12, 2008 23:01

Ok. Dzięki. przed wymianą termostatu, wymienie ten korek i zobacze co będzie. Pozdro

[ Dodano: 13 Sty 2008 19:44 ]
Witam kolezdy jeszcze raz. Pozwole sobie odświezyć temat żeby napisać co zaobserwowałem dzisiaj. A mianowicie zrobiłem dłuzsza trase około 20 km w jedna strone. W jedna strone po ok 2-3 km z z nagrzewnicy leci ciepło(odkręcona na full ciepłe) a wkaznik ledwo ruszył. Po ponad 10km juz w trasie ledwie 1 kreska, i wtedy wyłączyłem zupełnie nawiew i po momencie pięknie wskazuje na środku. PO ok godzinie powrót do domu i tu już przy włączonym nawiewie ładnie po paru km wskaznik na środku i cały czas trzymał. Więc moze jednak się obejdzie bez wymiany??? Czy jest jakaś zależność między włączoną dmuchawą a nagrzewaniem silnika??Miał ktoś może podobny przypadek?? Pozdrawiam

[ Dodano: 26 Lut 2008 18:55 ]
Termostat wymieniłem już ponad miesiąc temu na wahlera. Moje spostrzeżenia są takie że autko łapie 90* tylko jak całkiem wyłączam dmuchawę(chociaż ostatnio nie nagżał się na 41km trasie :crazy: , a jak na moment musiałem stanąć zeby cos załatwic już w miescie to po ponownym odpaleniu miał w pare minut 90*). Po 40 km trasy, lub w mieście z dmuchawa odpaloną na ciepłe wskaznik wygląda tak jak na fot. Ile to jest mniej więcej? Z 85*? Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz sty 13, 2008 20:45 przez Momek, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 331 gości