Gwałtowne zejście z obrotów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szymono
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 19, 2007 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Gwałtowne zejście z obrotów.

Post autor: szymono » pn sie 13, 2007 14:42

Witam,

w weekend odbyłem wyprawę do Niemczech - ponad 1000 km w obie strony.

Niestety miałem nieciekawą przygodę z moim Golfem:

- MK 4;
- 1.4 16V z 1997 roku.


Pomykając po autostradzie 130Km / h - to jest 4 tys. obrotów, nagłe szarpnięcie i spadek obrotów do około 3 tys. na jakieś 0,5 sekundy. Miałem tak raz gdy jechałem w tamtą stronę, a 2 razy dziś w nocy jak wracałem.

Nie muszę chyba dodawać jak wielki powoduje to dyskomfort, ale jest to także bardzo niebezpieczne (no i jeszcze mnie wkurza...).

Wcześniej zauważyłem, że zdarza się silnikowi na 3, 4 biegu sobie delikatnie szarpać - ale w Szczecinie tyle dziur, że nie potrafiłem dokładnie ustalić czy to tylko na zimnym czy też na ciepłym silniku. Wskazówka od obrotów delikatnie o jakiś minimetr, może dwa przesuwa się w dół, do góry i znów w dół, potem spokój i od nowa.

I jeszcze jedna przypadłość, która występuje bardzo rzadko - mam go 2 miesiące, przejechałem już 4 tys. km a zdarzyło się to 5 razy. Po pierwszym odpaleniu gaśnie od razu, albo po przejechaniu paru metrów, ostatni raz zdarzyło mi się to na parkingu w supermarkecie, ale tym razem juz sporo jechałem - jadę powoli po prakingu jadę, sprzęgło a on zgasł.


Przedstawię Wam jeszcze historię serwisów, może będziecie mieli lepszy pogląd na sprawę:


data - przebieg, gdzie, co robione, [zalecany kolejny przebieg]

05.01.98 - kupno pierwszego właściciela [następny serwis: 01/99, 1500 km]

09.11.99 - 27410 km, Autohaus M., inspekcja po 12 miesiącach, inspekcja po 30000 km, wymiana oleju, [11/00, 42000 km]

21.07.00 - 36000 km, Renault service, dupki nic nie wpisali!, [brak, 46000 km]

09.02.01 - 46000 km, VW Audi Service, inspekcja po 12 miesiącach, wymiana płynu hamulcowego, wymiana oleju, + 1 roczna gwarancja, [02/02, 61000 km]

15.02.02 - 62763 km, brak pieczątki kto robił, inspekcja po 12 miesiącach, inspekcja po 30000 km, wymiana oleju, [02/03, 77000 km]

05.07.03 - 89943 km, znów brak kto robił, inspekcja po 12 miesiącach, wymiana płynu hamulcowego, wymiana oleju, [07/04, 105000 km]

02.10.03 - 94922 km, VW Audi Service, inspekcja po 30000 km, wymiana filtru powietrza, wymiana oleju, + 1 rok gwarancja, [10/04, 110000 km]

16.11.04 - 99106 km, VW Audi Service, inspekcja po 12 miesiącach, wymiana oleju, + 1 rok gwarancji, [11/05, 115000 km]

23.06.06 - 108689 km, VW Audi Service, inspekcja po 12 miesiącach, wymiana płynu hamulcowego, wymiana oleju, + 1 rok gwarancji, [06/07, 123000 km]

02.10.06 - 110547 km, Coparts Plus System (jakiś mechanik), wymiana rozrządu

10.08.07 - 118057 km, Mój zaprzyjaźniony mechanik z salonu Seata, wymiana oleju, wymiana filtru paliwa.

Obecnie czekam jescze na zamówiony filtr powietrza - zmienie w tym tygodniu.

I to by było na tyle...


----------
Pozdrawiam

Szymono.

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn sie 13, 2007 14:59

Na początek wyczyść przepustnicę i sprawdź układ zapłonowy, szczególnie kable wysokiego napięcia (czy nie świecą w bardzo ciemnym pomieszczeniu) Przydałoby się odczytanie błędów na kompie ale najpierw zrób to co piszę.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn sie 13, 2007 15:00

Kable WN 3-4 cylinder



Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » śr sty 02, 2008 02:32

Witam,
mam problem który pasuje do twojego opisu. Golf 1.6 16V.
Jak rozwiązałeś temat?



PrzemekJer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:03
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: PrzemekJer » śr sty 02, 2008 21:20

Podobne objawy mialem w swoim jak padl czyjnik temperatury... podawal za niska do stanu faktycznego i podawal za duzo paliwa czy jakos tak...



Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » pt sty 11, 2008 00:34

Czujnik temperatury odpada. Sprawdziłem zero efektu, nadal ni stąd ni zowąd potrafi gwałtownie zejść z obrotów, tak jakby coś go zdławiało. Ostatnio po kilku takich zdławieniach całkiem wyłączył się obrotomierz, pomimo, że dalej normalnie jechałem, a zaskoczył dopiero po powtórnym odpaleniu. Czy ktoś orientuje się skąd jednostka sterująca czerpie informacje o aktualnych obrotach silnika?



Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » pt sty 11, 2008 13:36

Miałem podobnie podczas jazdy obroty na chwile spadały do zera i wracały z powrotem na krzyżówkach jak wdusiłem sprzęgło to gasł . Okazało się że do wymiany czujnik od kontroli obrotów wału korbowego w silniku 1,4 jest pod kolektorem dolotowym w ASO za ten czujnik dałem 202 zł a na allegro chcą 270zł


Aldek

Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » pt sty 11, 2008 19:41

Aldek pisze:Miałem podobnie podczas jazdy obroty na chwile spadały do zera i wracały z powrotem na krzyżówkach jak wdusiłem sprzęgło to gasł . Okazało się że do wymiany czujnik od kontroli obrotów wału korbowego w silniku 1,4 jest pod kolektorem dolotowym w ASO za ten czujnik dałem 202 zł a na allegro chcą 270zł
Jeszcze jedno mnie interesuje - czy ten efekt występował w sposób ciągły, czy od czasu do czasu?



Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » sob sty 12, 2008 00:37

Od czasu do czasu ale zawsze po nagrzaniu silnika .


Aldek

Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » wt mar 04, 2008 23:44

No w końcu znalazłem. Rzeczywiście związane to było z czujnikiem, ale wymiana czujnika nie była konieczna, ponieważ uszkodzeniu uległa izolacja przewodów w okolicy złączki czujnika.
W każdym bądź razie dziękuję za pomoc!!



struna7

Post autor: struna7 » ndz maja 11, 2008 00:36

soroka pisze:w okolicy złączki czujnika.
masz fote jakas gdzie to dokladnie jest :chytry:



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » ndz maja 11, 2008 01:04

struna7 pisze:
soroka pisze:w okolicy złączki czujnika.
masz fote jakas gdzie to dokladnie jest :chytry:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159707
mam taki sam problem, ale jeszcze czujnika nie sprawdzałem bo nie było czasu :P
albo kable poszly sie walic albo czujnik



Awatar użytkownika
soroka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 26, 2006 21:23
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: soroka » ndz maja 11, 2008 08:40

struna7 pisze:
soroka pisze:w okolicy złączki czujnika.
masz fote jakas gdzie to dokladnie jest :chytry:
Fotki nie mam, ale jeśli trzeba zrobię. Złączka znajduje się w okolicy miarki poziomu oleju



struna7

Post autor: struna7 » ndz maja 11, 2008 11:24

dobra panowie, w poniedizalek bede dzialal, dam znac co i jak poszlo
aha widze czujnik cos kolo 200 w aso tak :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 162 gości