Kolo pasowe alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kolo pasowe alternatora

Post autor: robak7 » czw sty 10, 2008 23:43

Witam,
Czy jesli moje kolo pasowe wyglada jak na zdjeciu ponizej, tzn ze jest ono jednokierunkowe (silnik AFN-jak w opisie)?? I co to znaczy, ze jest to wolne kolo? Sprawdzalem moje i caly wirnik obraca sie w obie strony przy kreceniu kolem pasowym nawet przy przyblokowaniu lekkim wirnika.
Oczywiscie pisze, poniewaz drga mi pasek/rolka napinacza i nie wiem czy moze to byc przyczyna. Dodam, ze wymienilem juz napinacz i tulejki w obsadzie alternatora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Pozdrawiam,

Rafał

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » czw sty 10, 2008 23:53

witam. jeżeli to afn to jest to kółko ze sprzęgłem. wymień i wszystko ucichnie. miałem afn i przerabiałem ten temat. pozdro.



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pt sty 11, 2008 00:09

maxoff pisze:witam. jeżeli to afn to jest to kółko ze sprzęgłem. wymień i wszystko ucichnie. miałem afn i przerabiałem ten temat. pozdro.
Wlasnie wszedzie, kazdy pisze wymien :) Ale dlaczego jesli sprzegielko sie zapiecze pojawiaja sie drgania-nie moge sobie tego wyobrazic... Patrzylem jak obraca sie kolo pasowe altka; niby jest jakies ledwie zauwazalne bicie na boki ale nie wiem czy to moze miec wplyw i czy to przypadkiem nie jest zludzenie optyczne :)

Ile dales za kolo pasowe?


Pozdrawiam,

Rafał

maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » pt sty 11, 2008 00:25

alternator napędzany jest wałem który obraca sie w zależności od prędkosci obrotowej, na jałowym jest to 950 pod obciążeniem więcej i żeby zniwelować szarpanie potrzebne jest koło pasowe ze sprzęgiełkiem tzw wolne koło. ja 2 lata temu za ori bosch z wymianą dałem 220 pln. pozdro.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt sty 11, 2008 08:43

Na biegu jalowym obroty silnika nie sa ustalone, w czasie 1 cyklu pracy obroty nei sa jednostajne. Dlatego potrzebne jest sprzegielko na alternatorze, jesli jest zapieczone duza masa wirnika i jego bezwladnosc powoduje wlasnie takie drgania.
Ostatnio zmieniony pt sty 11, 2008 08:43 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pt sty 11, 2008 10:25

Dario84 pisze:Na biegu jalowym obroty silnika nie sa ustalone, w czasie 1 cyklu pracy obroty nei sa jednostajne. Dlatego potrzebne jest sprzegielko na alternatorze, jesli jest zapieczone duza masa wirnika i jego bezwladnosc powoduje wlasnie takie drgania.
Logicze i jakie proste... :) Alternator mam najwiekszy (120A) wiec wiknik ma mase wlasna/bezwladnosc rowniez wieksza...glosno mysle.
point for You ;)


Pozdrawiam,

Rafał

adasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lip 24, 2007 00:52
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: adasiek » pn lut 18, 2008 17:12

Witam, właśnie wymieniłem u siebie koło pasowe altka w moim AFN-ie i powiem wam że aż tak wyrazistego efektu się nie spodziewałem. Pręt napinacza ani drgnie podczas pracy, a sama praca silnika to po prostu poezja (zniknęły wszelkie zbędne dzwięki). Kółko BOSCH cena około 200zł, wymieniłem sam, bo mam klucz do tego potrzebny. W razie czego służe pomocą :bigok:



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pn lut 18, 2008 19:26

Ja rowniez po wymienie bylem/jestem szczesliwy. Silnik pieknie tyka i juz nie ma tego dziwnego brzeczenia po odpaleniu porannym. Ocywiscie napinacz ani drgnie. Ja odkrecalem kolo kluczem pneumatycznym.
Proba normalnego odkrecania nie powiodla sie-jest to strasznie mocno dokrecone.


Pozdrawiam,

Rafał

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn lut 18, 2008 20:21

To sprzęgiełko samo dokreca sie podczas pracy i dlatego jest tak mocno dokręcone, jak u siebie dokręciłem ręką a odkręcac juz trzeba było kluczem.



adasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lip 24, 2007 00:52
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: adasiek » wt lut 19, 2008 01:27

Ja na szczęście poradziłem sobie bez pneumata, ale zaczynałem mieć już obawę o pęknięcie klucza, dlatego użyłem wd-40 i jakoś poszło :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości