Jak podniesc moc?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Jak podniesc moc?

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 00:19

Witam!! Jestem szczęśliwym posiadaczem golfa mkII 1,6 td. Jeżdżę nim od maja (nie licząc dwóch miesięcy u lakiernika :jezor: ) i w sumie to co daje seria to dla mnie mało... Przejrzałem masę tematów w dziale TD ale wszyscy piszą tam o pompach z tzm grzybkami. Ja niestety posiadam pompę bez grzybka tylko zwykły zaworek. Dokładnie nie wiem nawet jaką mocą realną dysponuje silnik. Jest to wersja z 1991 roku be ic. Jedyne co zauważyłem to skrzynia biegów ma oznaczenie 4S. Udało mi się go rozkołysać do 170 km/h i licznik jak zaczarowany sie w tej pozycji zatrzymał. Mam przejechane jakieś 185 tys km i do tego mam zrobiony kapitalny remont silnika (prawie wszystko nowe:) i zrobiłem jakieś 25 tys od remontu. Czy mogę coś zrobić nie zmieniając tej pompy?? jeśli tak to co?? Bardzo proszę o porady. Jedyne co zrobiłem to zwiększyłem dawkę paliwa. Wkręciłem ten bolec dopóki tuleja na nim oporu nie postawiła... Czekam na wasze propozycje.
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 16:12 przez Damilio, łącznie zmieniany 1 raz.


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » czw sty 10, 2008 00:23

Damilio pisze:Wkręciłem ten bolec dopóki tuleja na nim oporu nie postawiła
gratuluje spalania :helm:
no to jak tak zrobiłes to coś mało czytasz albo nie rozumiesz co czytasz.
kurde chłopie zobacz sobie temat o 1V i bedziesz wiedział co zrobić.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 00:43

tberent, Szczerze mówiąc zrobił mi to mój kuzyn jeszcze zanim zacząłem przeglądać forum. Mam rozumieć że mój silnik ma oznaczenie 1Z tak??


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 10, 2008 00:49

Damilio, raczej 1V :P

wchodzisz tu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232
i masz mase tematów linków to zabawy z silnikiem !!! są tam odpowiedzi na wszystkie pytania !! jeśli poczytasz uwaznie to będziesz wiedzieć wszystko i sam sobie dalej poradzisz :)
jak będziesz miał jednak pytania to pytaj jeśli nie moze z naleźć odp :)

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 23:50 ]
a tutaj masz konkretny temat o twoim silniczku :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55639

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 23:53 ]
Damilio pisze:Ja niestety posiadam pompę bez grzybka tylko zwykły zaworek.
no to zaden problem przełozyć góre pompy z grzybkiem
Damilio pisze:Dokładnie nie wiem nawet jaką mocą realną dysponuje silnik.
60 kucyków
Damilio pisze:Udało mi się go rozkołysać do 170 km/h
jak na seryjne 1v to duzo
Damilio pisze:Czy mogę coś zrobić nie zmieniając tej pompy??
mozesz ale bez pompy z grzybkiem duzo nie zdziałasz !! to podstawa :)
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 00:51 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 01:00

To_mas, Dzięki za podpowiedź. A ile taki grzybek może kosztować?? i jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć ile mam obrotów cofnąć ten bolec od dawki żeby znowu normalnie spalał...


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw sty 10, 2008 01:02

Mam przejechane jakieś 185 tys km i do tego mam zrobiony kapitalny remont silnika
Niezły dowcip. To tak jak ja w moim mam na budziku troche ponad 300 000km i też po generalce 20 000km temu. Po takich przebiegach nie robi się remontu. No chyba że auto nie było prawidłowo używane. Zdecydowanie masz cofnięty licznik. Ale teraz po remoncie masz spokój tak jak ja - wiesz na czym stoisz a właściwie czym jeździsz i nic nie powinno Cię zaskoczyć :bigok:



Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 01:14

Giugiaro1, Kupiłem auto od kobiety, której pękł pasek klinowy i go zatarła. Dlatego jest po remoncie. Poza tym ostatnio byłem w holandii. Zrobiłem prawie 3000 tys km w ciągu 11 dni i nie miąłem najmniejszych problemów...


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 10, 2008 01:16

Damilio pisze:i jeśli mógłbyś mi podpowiedzieć ile mam obrotów cofnąć ten bolec od dawki żeby znowu normalnie spalał...
no tego to Ci nie powiem bo nie wiem
dawke ustawie sie mając wskaźnik EGT a jak sie go nie ma to dawke ustawiasz tak ze przy max doładowaniu turbiny auto nie powinno dymić :D (jak mi to pewna bardzo obeznana osoba kiedyś wytłumaczyła) i tego sie trzymaj :)

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 00:17 ]
a i grzebiąc przy dawce paliwa ostrożnie !! źle zrobiłeś ze dałeś ją na max !! moze ci to nieźle namieszać w silniku....
a i co do pompy z grzybkiem to 3a szukać czasem ktoś tu spredaje samą góre :) lub pompe na cześci :) itd :)
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 01:17 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 01:19

To_mas, A mógłbym zwiększyć mu delikatnie ciśnienie na turbinie pozostawiając dawkę jak jest?? jeśli tak to jak mam sie zabrać do tej śrubki?? czytałem o tym widziałem na foto która to śruba ale nie wiem w którą stronę kręcić...

[ Dodano: 10 Sty 2008 00:26 ]
A co do dawki to bolec wkręciłem tyle na ile pozwoliła mi ta tuleja zabezpieczająca na tym bolcu. Piszę ten post bo nie wiem czy o tą samą tuleję nam chodzi :crazy:


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 10, 2008 01:52

Damilio pisze:To_mas, A mógłbym zwiększyć mu delikatnie ciśnienie na turbinie pozostawiając dawkę jak jest??
jeśli masz max dawke to zobaczysz jak silnika zacznie sie sypać !! ustawia sie tak jak ci pisałem
zwiększając ciśnienie zmniejszysz kopcenie to oczywiste ze podnosząc wake podnosi sie i cisnienie ale do tego 3a zamknąć zawór upustowy na kolektorze !!!!!! i dobrze bybyło MBC

a w którą strone nie wie .. chyba 3a wykręcać CHYBA
ale nie ma co sie bawić w zwiększanie ciśnienia bez wskaźnika doładwoania bo mozesz zrobić tak ze Turbinka pojdzie Ci na max co tez nie jest zdrowe dla niej

pozostaje Ci tylko czytać czytać i czytać :P

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 00:55 ]
Powiem Ci jeszcze ze minimalny ruch śruby od dawki to juz spore przestawienie !!
dla przykładu ja mam zrobione gdzies 1/4 obrotu pełnego i jest to sporo więcej



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw sty 10, 2008 01:55

Damilio więc dobrze wyczaiłem że coś nie tak było z tym autem.



Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 02:05

To_mas, W sumie to od dwóch dni siedzę i czytam tematy o 1,6 td ale z tego co zauważyłem to muszę zacząć od pompy z grzybkiem i tak zrobię. No i zmniejszę dawkę paliwa bo nie chcę oglądać golfa w garażu 8-[ poza tym dzięki za pomoc.


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw sty 10, 2008 04:09

Damilio, jestem tak jak Ty posiadaczem 1V
:wink: :wink: :wink:
zacznij od wskażnika , manometru .
Jak będziesz kręcił przy gruszce uważaj bo ja ostatnio ta śrubke urwałem i narazie nie mam regulacji doładowania.
ps
masz ładny kolorek golferka :bigok:

Zapraszam do D60 CLUB - :D
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 04:12 przez twardy, łącznie zmieniany 1 raz.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Damilio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 22:27
Lokalizacja: Biernów k/Połczyna Zdroju
Kontakt:

Post autor: Damilio » czw sty 10, 2008 23:05

twardy, Dzięki :) z tym lakierem to było nie łatwo. w sumie to miesiąc się decydowałem. Wybrałem sobie trzy kolory do wyboru czarną perłę z palety vw, perłową wiśnię z lexusa no i ta niebieska perełka z palety mazdy. MK2 czarnych jest masa, wiśnia bardziej basuje do mk3 natomiast w takim kolorze nie spotkałem mk2 więc zaryzykowałem i teraz nie żałuje:))


Oprócz kobiet i VW nic więcej mi nie trzeba:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości