Olej mineralny i hydrauliczne popychacze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Olej mineralny i hydrauliczne popychacze

Post autor: nerlst » śr sty 09, 2008 12:53

Witam

Problem jest tego typu, że silnik ma przejechane 123 000km z groszami. Poprzedni właściciel wymienił olej na mineralny lotos i przejechał samochodem 9km (słownie dziewięć kilometrów), po czym odkupiłem auto od niego. Przejechałem na tym oleju ponad 3000km i zaczynają mi co jakiś czas stukać szklanki. Wyczytałem gdzieś, że VAG odradza stosowanie oleju mineralnego w samochodach z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Czy wymiana oleju na półsyntetyk coś poprawi, czy szklanki do wymiany? Dodam jeszcze, że samochód baaaaardzo długo stał nie używany.

pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 09, 2008 13:07

Ja tam jeżdze na Lotosie mineralnym ale byłem u mechanika i powiedział żebm zmienił na mobil a najlepiej na Castrol - co do tego drugiego powiedział ze Castrol doszczelnia silnik ale jak go zalejesz to już do remątu silnika musisz na nim jezdzić


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kazimir
Grupa Wielkopolska
Grupa Wielkopolska
Posty: 131
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:24
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Kazimir » śr sty 09, 2008 13:29

Ja wymieniłbym olej na półsyntetyczny 10W 40 Mobila lub Castrola.Filtr oleju Man'a lub innej renomowanej marki.
I od czasu do czasu podglądał silnik czy nie ma żadnych wycieków, ale uwzględniając przebieg auta (o ile jest prawdziwy ) nie powinno być żadnych problemów ze zmianą oleju :bajer:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images27.fotosik.pl/188/194a0404a4064a2e.jpg[/img][/url]
i LOVE DRIVE :)

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 09, 2008 13:29

10W40 tak pisze w książce ja osobiście mam zalanego 15W40 MOBIL 1 nic mi nie stuka wymiana co 10 filtr MAN
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 13:43 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prusax
Laweciarz
Laweciarz
Posty: 77
Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: prusax » śr sty 09, 2008 13:40

wym,iana co 10 000 km, olej jak masz taki maly przeieg to spokojnie lej mobila 10w40 a jak ci będą dalej stukac szkalnki (przejedz z 2 ooo km ) to niestety czeka cie wymiana


Pozdrawiam

PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr sty 09, 2008 14:23

sprawdz dla pewnosci ustawienie rozrzadu i ustawienie zaplonu, u mnie przesuniecie paska o jeden zabek powodowalo dzwonienie jak w kosciele, olej 10W40 shell i tak jak koledzy pisza dobry filtr tez ma duze znaczenie


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » śr sty 09, 2008 18:04

Przebieg oryginalny, bo auto z pewnego źródła. Zmienię olej na dobry półsyntetyk, filtr i zobaczymy czy coś to pomoże. Rozrząd niedawno zmieniany, przed i po zmianie praca silnika taka sama, robiłem zgodnie z książką i wszystko się zgadzało. Tylko ciekawy jestem czy olej mineralny może mieć zły wpływ na hydrauliczne popychacze zaworów?

pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Kazimir
Grupa Wielkopolska
Grupa Wielkopolska
Posty: 131
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:24
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Kazimir » śr sty 09, 2008 18:07

dziejo pisze:ja osobiście mam zalanego 15W40 MOBIL 1 nic mi nie stuka
nerlst pisze:Tylko ciekawy jestem czy olej mineralny może mieć zły wpływ na hydrauliczne popychacze zaworów?
Nie ma :bajer:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images27.fotosik.pl/188/194a0404a4064a2e.jpg[/img][/url]
i LOVE DRIVE :)

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr sty 09, 2008 18:18

dziejo pisze:ja osobiście mam zalanego 15W40 MOBIL 1
i z tym się nie zgodzę bo mobil 1 oznacza olej syntetyczny a ty masz mineralny więc mobil super m :jezor:
nie to żebym się czepiał ale fakt faktem :D
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 18:20 przez Szosownik, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kazimir
Grupa Wielkopolska
Grupa Wielkopolska
Posty: 131
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:24
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Kazimir » śr sty 09, 2008 18:23

Jeżeli trzymamy się nazewnictwa to zalej olej Mobil Super S 10W-40 półsyntetyczny :P


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images27.fotosik.pl/188/194a0404a4064a2e.jpg[/img][/url]
i LOVE DRIVE :)

Awatar użytkownika
prusax
Laweciarz
Laweciarz
Posty: 77
Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: prusax » śr sty 09, 2008 18:31

Jeśli juz dyskusja o olejach to każdy olej jest na bazie mineralnej tylko sa do nich dodawane dodatki syntetyczne zmieniające wlaściwości oleju


Pozdrawiam

PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr sty 09, 2008 18:42

prusax pisze:Jeśli juz dyskusja o olejach to każdy olej jest na bazie mineralnej tylko sa do nich dodawane dodatki syntetyczne zmieniające wlaściwości oleju
chodzi o pojęcie nie o technologię :bajer:
chyba nie nazwiesz syntetyka mineralnym :jezor:
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 20:44 przez Szosownik, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 192 gości