Duze spalanie, przyspieszacz, czy to pompa do regulacji

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Duze spalanie, przyspieszacz, czy to pompa do regulacji

Post autor: adas01 » śr gru 19, 2007 10:49

witam
objawy są takie:
-pali za dużo (6L trasa bez szaleństw, miasto ponad 7L)
-przy temperaturach do ok. +10st trzeba wyciągnąć przyspieszacz, bo pracuje nierówno na zimno

poza tym praktycznie wszystko ok. przebieg to 323000 km, filtry i olej zmieniane regularnie, świece nowe, paliwo tylko z dobrych stacji, nie kopci, nie puszcza bąków, z przyspieszaczem zapala na zimno z półobrotu, na ciepło też z półobrotu (bez przyspieszacza), przyspieszenie na trasie bez zarzutu jak na niedoładowanego diesla, jedyne ale: sporadycznie pojawiają się bąble powietrza w grubszym przewodzie paliwowym.

trochę mnie to niepokoi, bo w poprzednich sezonach palił mi 5,2-5,5L przy podobnym stylu jazdy, w ostatnie wakacje 6L spalił mi z założonym mało aerodynamicznym boxem dachowym

pytanie 2: ile warta jest taka usługa u pompiarza? żeby nie dać się naciągnąć
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 20:58 przez adas01, łącznie zmieniany 1 raz.


był mk3, jest prawie mk4

baki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 02, 2007 21:23
Lokalizacja: włocławek

Post autor: baki » śr gru 19, 2007 19:40

witam , mam ten sam silnik i tez mi pali troche duzo , mam nadzieje ze to nie pompa a co do babli powietrza to u mnie tez sie pokazuja .jak bys znalazl przyczyne to daj znac :grin:



golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » śr gru 19, 2007 19:44

to ja wam pomoge :D pompa jest przytwierdzona 3 srubami trezba pasek ustawic na znaki w pompe blozyc bolca jak do wymiany paska odkrecic te 3 sruby i pchnac pompe w strone silnika czyli przyspieszyc zaplon problemy znikaja odrazu mi tez palil duzo na zimnym telepotalo strasznie aTEREZ JEST DOBRZE


[img]http://images25.fotosik.pl/72/67ae11ec97e66af0.jpg[/img]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr gru 19, 2007 20:31

jesli nic nie bylo dlubane przy silniku to wez pod uwage zmiane temperatury otoczenia. zanim sie nagrzeje pali wiecej.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw gru 20, 2007 01:16

adas01 pisze:-przy temperaturach do ok. +10st trzeba wyciągnąć przyspieszacz, bo pracuje nierówno na zimno
generalnie zawsze odpalam na włączonym przyśpieszaczu,ale po odpaleniu (minuta) wciskam i chodzi równo.
Ja bym obstawiał na lejący(e) wtryski......a nie na pompę.



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » czw gru 20, 2007 12:23

marek29 pisze:Ja bym obstawiał na lejący(e) wtryski.
też bym tak obstawiał, ale on w ogóle nie kopci - nawet jeśli zmieniam biegi przy 4500rpm

golfkiller69, dzięki za pomysł, ale to chyba powinno być trochę bardziej precyzyjnie ustawiane ;) niemniej dzięki za wskazówkę, Twój przypadek potwierdzałby, że to coś z pompą


to ile powinno +/- kosztować sprawdzenie ustawień i regulacja pompy?


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 21, 2007 23:01

Chwilke po odpaleniu bez ciagniecia za ogon :) obroty moga byc troche nizsze i przez to sie trzesie, moja golfiana tak ma, jakies 10 sek. po odpaleleniu obroty wracaja do normalnosci :) a co do spalania to zgadzam sie z kolegami, ustawienie pompy powinno pomoc



golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » pn gru 24, 2007 13:03

nie pytaj ile tylko wez klucze i do roboty u mnie pchnieta zostala o 2 mm i jest kolosalna roznica i nic mnie to nie kosztowalo chwila strachu wesolych swiaty :okej:


[img]http://images25.fotosik.pl/72/67ae11ec97e66af0.jpg[/img]

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » śr sty 09, 2008 10:14

hmm.. a jak się blokuje rozrząd? przetrzepałem forum i wiem, na jaki znak ustawić silnik w skrzyni, ale co się po kolei robi? tak dla laika ;) czyli, co zdjąć w silniku, czym pokręcić i czym zablokować :) za tutorial będę wdzięczny to bym w sobotę spróbował ;) - najwyżej pompiarz zarobi później ;)


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » czw sty 10, 2008 21:21

brakujące



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości