Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?
tak jak w temacie czym się różnią końcówki DNOSD 273 od DNOSD 274 u mnie były wstawione 273 wyczytałem gdzieś na forum że w JR powinne być 274 z tąd moje pytanie czy ktoś nie wstawił innych przez pomyłka jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą i chciałem to zrobić przy jednej robocie. Dodam jeszcze że mam standartowo popękana głowice pomiedzy gniazdami zaworów i od komór wstepnych co mnie martwi czy lejace wtryski tego nie spowodowały.
Re: Czym sie różnią końcówki wtrysku DNOSD 273 od DNOSD 274?
273 są od zwykłego diesla (1,6D, 4cyl., miały go też POLO 1,3D), 274 były w najmocniejszych seryjnie TD (silnik SB, RA, 5-cyl. AUDI - mozna je założyć do JR z tym ze trzeba ustawic odpowiednie cisnienie, z tego co pamiętam ok.160bar). W/g katalogu do JR idą 293 - ale 274 maja większa wydajnosć i bedą pasować. Głowica jeśli ma pękniecia miedzy zaworami a jest szczelna (trzeba sprawdzić) to moze być - komory popękały z powodu dużego przebiegu i trzeba je wymienic.misiek24 pisze:tak jak w temacie czym się różnią końcówki DNOSD 273 od DNOSD 274 u mnie były wstawione 273 wyczytałem gdzieś na forum że w JR powinne być 274 z tąd moje pytanie czy ktoś nie wstawił innych przez pomyłka jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą i chciałem to zrobić przy jednej robocie. Dodam jeszcze że mam standartowo popękana głowice pomiedzy gniazdami zaworów i od komór wstepnych co mnie martwi czy lejace wtryski tego nie spowodowały.
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 00:21 przez ventil, łącznie zmieniany 2 razy.
co znaczy ustawic wieksze ciśnienie? standartowo ma być 155bar tak? to te 5 bar spowoduje jakąś różnice?ventil pisze:273 są od zwykłego diesla (1,6D, 4cyl., miały go też POLO 1,3D), 274 były w najmocniejszych seryjnie TD (silnik SB, RA, 5-cyl. AUDI - mozna je założyć do JR z tym ze trzeba ustawic odpowiednie cisnienie, z tego co pamiętam ok.160bar).
pomiędzy zaworami to właśnie wiem że ten typ tak ma ale jak pisałem nie komory są popękane tylko od strony komór widać pękniecia głowicy.ventil pisze:Głowica jeśli ma pękniecia miedzy zaworami a jest szczelna (trzeba sprawdzić) to moze być - komory popękały z powodu dużego przebiegu i trzeba je wymienic.
[ Dodano: 07 Sty 2008 22:57 ]
a według mojego katalogu te podchodza pod 1,6 TD (1989.08- 1991.10); 1589 ccm-60KM/44KW; Silnik: 1V czekam na wiecej opini na ten tematventil pisze:W/g katalogu do JR idą 297
napisałem okolo 160 bar - z tego co pamietam, trzeba looknąc w dokumentacje - byc moze jest to 155..., 5 bar róznicy nie robi, bardziej ważne jest by było to w miarę równo na wszystkich wtryskach.misiek24 pisze:co znaczy ustawic wieksze ciśnienie? standartowo ma być 155bar tak? to te 5 bar spowoduje jakąś różnice?ventil pisze:273 są od zwykłego diesla (1,6D, 4cyl., miały go też POLO 1,3D), 274 były w najmocniejszych seryjnie TD (silnik SB, RA, 5-cyl. AUDI - mozna je założyć do JR z tym ze trzeba ustawic odpowiednie cisnienie, z tego co pamiętam ok.160bar).
Sorry, zagapiłem sie - 297 do 1V a 293 do JR/MF...misiek24 pisze:a według mojego katalogu te podchodza pod 1,6 TD (1989.08- 1991.10); 1589 ccm-60KM/44KW; Silnik: 1V czekam na wiecej opini na ten tematventil pisze:W/g katalogu do JR idą 297
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 00:30 przez ventil, łącznie zmieniany 2 razy.
he he jezeli dobrze kojarze to TY wwoim potworku miałes Monarki;)ventil pisze:Rouville lub Monark Diesel mozna kupic za ok 40 - 45 pln i też są b.dobre.
no znajomy tez na nich smiga w zwykłym D i nie narzeka
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
Według katalogu Bosch wydanie papierowe z 2003 r. do JR idą końcówki 293, a do wersji z automatem 273. Natomiast w wydaniu katalogu na CD występuje tylko końcówka 293. Za Monarkiem bym się nie rozglądał - firma niemiecka a wyrób chiński.Rouville nie znam. Oryginalny WUZETEM około 45 do 50 zł. Daj znać na Priva jak jesteś zainteresowany. Koniecznie też zaopatrz się w podkładki termiczne, bez nowych po wymianie końcówki mogą się przegrzać
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Ja polecam DENSO (Japonia) lub Hertz (Niemcy)
BOSCH'a (ALE seria z Turcji lub Francji!!! - praktycznie niedostępne)
Pod konkretne mody to koncówki z Merca (bodajże) DN0SD 269 ale DN0SD 274 też będą OK
Co do ceny końcówek to napiszę tylko tyle że ... oszczędzanie sie Wam nie opłaci ... ja chciałem koncówki za 20zł pakowac i 4 dobre w 8 kupionych :/
Gdyby kogos interesowały DN0SD 274 to mam BOSCHa z Turcji (przebieg 1000km) bo zmieniłem na końcówki z Merca. Mam też obudowy wtrysków od 1.9 TD (AAZ).
Moim zdaniem do JRa tylko 274, bo nie zaszkodzi
BOSCH'a (ALE seria z Turcji lub Francji!!! - praktycznie niedostępne)
Pod konkretne mody to koncówki z Merca (bodajże) DN0SD 269 ale DN0SD 274 też będą OK
Co do ceny końcówek to napiszę tylko tyle że ... oszczędzanie sie Wam nie opłaci ... ja chciałem koncówki za 20zł pakowac i 4 dobre w 8 kupionych :/
Gdyby kogos interesowały DN0SD 274 to mam BOSCHa z Turcji (przebieg 1000km) bo zmieniłem na końcówki z Merca. Mam też obudowy wtrysków od 1.9 TD (AAZ).
Moim zdaniem do JRa tylko 274, bo nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 10:34 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
wiem ze drogo :/// kumpel co ma zniżke moze mi je załatwić po 55 zł sztuke !! oczywiście nie mają ich na miejsu i mogą być na następny dzieńventil pisze:Trochę drogo, niemieckie Rouville lub Monark Diesel mozna kupic za ok 40 - 45 pln i też są b.dobre.
jak myślicie brać ???
na allegro wzm znalazłem tylko jedną aukcje i koszt był 49 zł sztuka
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
jak juz to 261 lub 265 ale jak gadalem z Trochimem (tylko teraz sie nie przyznaje ) to raczej nie ma sensu...Apsik pisze:Pod konkretne mody to koncówki z Merca (bodajże) DN0SD 269
bede pewnie do siebie pakowal 274 - kolega z forum o nicku Godski moze zalatwic oryginalne WZM 274 za 50zl szt, a do merca za 42zl szt... pracuje w Diesel Centrum Polska i duzo kolegow bralo od niego koncowki do TDI wiec raczej bez sciemy
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 11:30 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
znalazłem takie coś sklep kawałek odemnie na stanie maja 273 za 25,50 sprzedaja nawet fakture moga wystawić wiec jakiś bubel to chyba nie będzie czy całkiem to odradzacie? http://moto.allegro.pl/item291006305_ko ... nowe_.html
stare wyglądaja jak nowe wiec może ktoś ostatnio nowe wsadziłgodski pisze:Koniecznie też zaopatrz się w podkładki termiczne, bez nowych po wymianie końcówki mogą się przegrzać
wymienić końcówki to jest chwila moment klucz odpowiedni potem dynamometrycznym dokrecic i tyleTo_mas pisze:Juz gadałem z gościem z serwisu diesla i za wymiane 10 zł od sztuki jesli sam wykrece tak ze nie ma źle bardziej mnie martwi cena jednej końcówki 74 zł :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 78 gości