Przed wizytą u mechanika na jałowym biegu miałem obroty około 900 i samochód na luzie chodził spoko, teraz po wizycie obroty na luzie mam w granicach 750 i bardziej mi telepie autem jak pracuje na biegu jałowym.
Gdy podciągnę tą wajchę z lewej strony kierownicy "od ssania,czy kąta zapłonu" gdzieś do połowy ,podczas pracy silnika na luzie to obroty podchodzą mi do 900 i wtedy autkiem już nie telepie.
Czy można to jakoś samemu naprawić(podkręcić jakąś śrubke?) , czy znowu wizyta u mechanika ?
Dzięki!
Golf III 1.9 GTD silnik AAZ
Jak ustawić obroty w III 1.9TD ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
Można wyregulować obroty odpowiednią śrubką nr 1 na pompie.
Opis pozostałych śrubek na pompie:
1-regulacja biegu jałowego
2-minimalna prędkość obrotowa biegu jałowego
3-prędkość obrotowa na "ssaniu"
4-regulacja wydatku resztkowego
5-max prędkość obrotowa
Opis pozostałych śrubek na pompie:
1-regulacja biegu jałowego
2-minimalna prędkość obrotowa biegu jałowego
3-prędkość obrotowa na "ssaniu"
4-regulacja wydatku resztkowego
5-max prędkość obrotowa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Najprostrzy sposób to podkręcić obroty biegu jałowego. Do tego celu służy śruba regulacyjna przy pompie wtryskowej, poznasz ją bo na niej jest taki czerwony plastik i znajdziesz ją przy pompie od strony głowicy.
Skoro przed wymianą paska było wszystko OK to należy zwrócić uwagę czy mechanik dobrze ustawił znaki - czy na Twoje ucho silnik pracuje tak jak wcześniej?. Jeśli tak to zapytaj mechanika czy ustawiał początek tłoczenia, to powinno się robić po każdej wymianie paska rozrządu.
Jak miałej MK1 z silnikiem 1,6TD nigdy tego nie robiłem i było dobrze ale teraz w AAZ po wymianie mam bardzo podobne objawy jak u ciebie. Tzn.po uruchomieniu zimnego silnika nierówno pracuje i ma bardzo niskie wolne obroty wtedu na jakieś pół minuty wyciągne mu "ssanie" czyli przyspieszę kąt wtrysku i i wszytko jest OK. Muszę też podjechać i to ustawić bo jak zrobi się chłodniej mogą być pewnie kłopoty.
Powodzenia
Skoro przed wymianą paska było wszystko OK to należy zwrócić uwagę czy mechanik dobrze ustawił znaki - czy na Twoje ucho silnik pracuje tak jak wcześniej?. Jeśli tak to zapytaj mechanika czy ustawiał początek tłoczenia, to powinno się robić po każdej wymianie paska rozrządu.
Jak miałej MK1 z silnikiem 1,6TD nigdy tego nie robiłem i było dobrze ale teraz w AAZ po wymianie mam bardzo podobne objawy jak u ciebie. Tzn.po uruchomieniu zimnego silnika nierówno pracuje i ma bardzo niskie wolne obroty wtedu na jakieś pół minuty wyciągne mu "ssanie" czyli przyspieszę kąt wtrysku i i wszytko jest OK. Muszę też podjechać i to ustawić bo jak zrobi się chłodniej mogą być pewnie kłopoty.
Powodzenia
---------------
Pozdrawiam
MK3 GTD
Pozdrawiam
MK3 GTD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości