Jak ustawić obroty w III 1.9TD ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kowal38
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sty 24, 2005 07:37
Lokalizacja: Polska

Jak ustawić obroty w III 1.9TD ?

Post autor: Kowal38 » czw sie 04, 2005 18:51

Przed wizytą u mechanika na jałowym biegu miałem obroty około 900 i samochód na luzie chodził spoko, teraz po wizycie obroty na luzie mam w granicach 750 i bardziej mi telepie autem jak pracuje na biegu jałowym.
Gdy podciągnę tą wajchę z lewej strony kierownicy "od ssania,czy kąta zapłonu" gdzieś do połowy ,podczas pracy silnika na luzie to obroty podchodzą mi do 900 i wtedy autkiem już nie telepie.
Czy można to jakoś samemu naprawić(podkręcić jakąś śrubke?) , czy znowu wizyta u mechanika ?
Dzięki!
Golf III 1.9 GTD silnik AAZ



fh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lip 09, 2005 23:44
Lokalizacja: OSTRÓW WLKP
Kontakt:

Post autor: fh » czw sie 04, 2005 19:11

witaj

a co co robił ten mechanik???
mam taki sam silnik w moim MKIII.


---------------
Pozdrawiam
MK3 GTD

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » czw sie 04, 2005 19:34

Można wyregulować obroty odpowiednią śrubką nr 1 na pompie.
Opis pozostałych śrubek na pompie:
1-regulacja biegu jałowego
2-minimalna prędkość obrotowa biegu jałowego
3-prędkość obrotowa na "ssaniu"
4-regulacja wydatku resztkowego
5-max prędkość obrotowa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Kowal38
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sty 24, 2005 07:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kowal38 » pt sie 05, 2005 05:31

dzięki ,mechanik wymieniał pasek i napinacz



fh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lip 09, 2005 23:44
Lokalizacja: OSTRÓW WLKP
Kontakt:

Post autor: fh » pt sie 05, 2005 21:58

Najprostrzy sposób to podkręcić obroty biegu jałowego. Do tego celu służy śruba regulacyjna przy pompie wtryskowej, poznasz ją bo na niej jest taki czerwony plastik i znajdziesz ją przy pompie od strony głowicy.

Skoro przed wymianą paska było wszystko OK to należy zwrócić uwagę czy mechanik dobrze ustawił znaki - czy na Twoje ucho silnik pracuje tak jak wcześniej?. Jeśli tak to zapytaj mechanika czy ustawiał początek tłoczenia, to powinno się robić po każdej wymianie paska rozrządu.
Jak miałej MK1 z silnikiem 1,6TD nigdy tego nie robiłem i było dobrze ale teraz w AAZ po wymianie mam bardzo podobne objawy jak u ciebie. Tzn.po uruchomieniu zimnego silnika nierówno pracuje i ma bardzo niskie wolne obroty wtedu na jakieś pół minuty wyciągne mu "ssanie" czyli przyspieszę kąt wtrysku i i wszytko jest OK. Muszę też podjechać i to ustawić bo jak zrobi się chłodniej mogą być pewnie kłopoty.

Powodzenia


---------------
Pozdrawiam
MK3 GTD

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » sob paź 15, 2005 08:58

dziomal a co jeśli silnik ma regulacje obrotów zimnego silnika na linke ale w zeelektryfikowaną ? cewka podciąga sama łapke ? jak to ustawić ??


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 268 gości