Jak zrobić wyłącznik ABS ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zrobić wyłącznik ABS ?
czy ktos sam robił ?
Myślałem po prostu o przekażniku który będzie odcinał +12V
przy sterowniku pod tylnym siedzeniem .
Chodzi mi zeby nie zwalić nic i żeby błędy nie łapały sie .
A pomyłki i eksperymenty mogą być kosztowne ...
Myślałem po prostu o przekażniku który będzie odcinał +12V
przy sterowniku pod tylnym siedzeniem .
Chodzi mi zeby nie zwalić nic i żeby błędy nie łapały sie .
A pomyłki i eksperymenty mogą być kosztowne ...
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
ABS oczywiście wydłuża droge hamowania ale przy okazji pozwala kontrolować kierunek jazdy
jesli zrobisz odcięcie włącznikiem to błedów ABSu niebędzie
układ diagnozuje się za kazdym razem jak sterownik dostaje zasilanie (po wlączeniu zapłonu) i jeśli sygnały z czujników są prawidłowe to układ pracuje
przykład :
mam akurat taki problemik
odpalam silnik i widze że kontrolka ABSu niezgasła (mam uszkodzoną wtyczkę przy jednym z czujników) ABS nie działa , przejadę jakieś 5 km (koło się trochę potrzęsie) odpalam znów samochód kontrolka gaśnie i przy kolejnych hamowaniach ABS działa
jesli zrobisz odcięcie włącznikiem to błedów ABSu niebędzie
układ diagnozuje się za kazdym razem jak sterownik dostaje zasilanie (po wlączeniu zapłonu) i jeśli sygnały z czujników są prawidłowe to układ pracuje
przykład :
mam akurat taki problemik
odpalam silnik i widze że kontrolka ABSu niezgasła (mam uszkodzoną wtyczkę przy jednym z czujników) ABS nie działa , przejadę jakieś 5 km (koło się trochę potrzęsie) odpalam znów samochód kontrolka gaśnie i przy kolejnych hamowaniach ABS działa
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- tomyart
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
taaaak? to kiedy jest większe tarcie? gdy koło sie toczy (ABS) czy gdy się zablokuje (bez ABS)yogiyogi pisze:Fizyka wydaje się być tutaj nie ubłagana.......
wiec drogi hamowania na suchej nawierzchni autami z ABS i bez powinny być podobne natomiast na śliskiej powierzchni ABS niestety wydłuża drogę hamowania ale pozwala na kontrolowanie samochodu
Oprócz tarcia działają jeszcze inne siły podczas hamowania jak juz chcemy byc dokładni. Obracające się koło/koła pomagają skuteczniej wytracać prędkość stawiając opór. ABS pomaga hamulcom skuteczniej stawiać opór niedopuszczając do zablokowania się koła. Przy zablokowanych kołach siłą bezwładności nie da się krócej zahamować. Koniec kropka. Co za wogóle chore pomysły kolega pisze. Myśląc w ten sposób to proponuje włączyć jeszcze wsteczny to wtedy wogóle tarcie będzie "ogromne". Bleh. Nie starajmy się być mądrzejsi na siłe, po to ktoś tak zaproektował, przetestował i to działa.
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Witam.
jeszcze nie tak dawno był program w TVN Turbo (Jazda Polska) na temat ABS-u i kierownik pokazywał jak zachowuje się auto z ABS-em i bez podczas awaryjnego hamowania i droga jaką auto pokonywało przy tej samej prędkości z włączonym ABS-em była DŁUŻSZA o ok 30%
Bezdyskusyjna pozostaje kwestia sterowania autem podczas hamowania z ABS-em.
jeszcze nie tak dawno był program w TVN Turbo (Jazda Polska) na temat ABS-u i kierownik pokazywał jak zachowuje się auto z ABS-em i bez podczas awaryjnego hamowania i droga jaką auto pokonywało przy tej samej prędkości z włączonym ABS-em była DŁUŻSZA o ok 30%
Bezdyskusyjna pozostaje kwestia sterowania autem podczas hamowania z ABS-em.
sHpAaKu, to ty wypisujesz brednie oczywiscie ze wydluza droge hamowania!!
a najbardziej na tzw szutrze i piachu miekkim!
kolo bez abs wgryza sie w podloze tworzac przed sobą gorke podloza i duuuzo wiececej skraca dorge hamowania
na sliskim to samo
plusem jest wlasnie to ze nie zblokujesz kol i mozesz skrecac autem a to wg nei duuuuzy plus!!!! i dlatego nie am zamiaru wylanczac abs
a najbardziej na tzw szutrze i piachu miekkim!
kolo bez abs wgryza sie w podloze tworzac przed sobą gorke podloza i duuuzo wiececej skraca dorge hamowania
na sliskim to samo
plusem jest wlasnie to ze nie zblokujesz kol i mozesz skrecac autem a to wg nei duuuuzy plus!!!! i dlatego nie am zamiaru wylanczac abs
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości