przestaly dzialac przednie spryskiwacze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 207
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
- Lokalizacja: na odludziu
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
21mariusz03, ja tam raz mialem i okazalo sie ze musialem z wylotów na masce wydłubac brud (osad) ktory sie tam osadzil... po prostu osadził się syf i zatkał otwory wylotowe
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 20:02 przez Jaco85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no jak nie masz? Ja jestem elektrykiem(prawie) . Jestem automatykim - tematy podobne...21mariusz03 pisze:Zrobilem tak jak ktos mi doradzil i odlaczylem kabelki od pompki spryskiwacza naciskam manetke zeby spryszkac przednia szybe i odziwo wycieraczki bez problemu zaczely lataac po szybie.... CZyli mam rozumiec ze mam do wymiany manetki ?
Zadnych znajomych elektrykow niestety nie mam
Manetka lub pompka jest do wymiany (lub naprawy). Już tłumaczę dlaczego:
Pompka spryskiwacza jest jedna (tzn. tak zakładam, że w Twoim tak jest, bo we wcześniejszych golfach, to była druga pompka i drugi zbiorniczek z tyłu) - jak ma pompować na przód, to silniczek pompki kręci się w jedną stronę, jak na tył, to w drugą.
Silniczek pompki jest sterowany z manetki wycieraczek - do jego działania nie są potrzebne żadne przekaźniki. Przekażniki do wycieraczek są tylko po to, żeby załączyć je, jak już się włączy spryskiwacz (no dodatkowo mają te wszystkie opcje pracy przerywanej itp.). Z manetki wychodzą dwa przewody, które, poprzez skrzynkę z przekaźnikami, idą do silniczka pompki. W zależności, który spryskiwacz uruchomisz, na przewodach tych pojawia się napięcie +12V i masa, lub na odwrót (po to, żeby silniczek kręcił się w drugą stronę).
Piszesz, że sprawdziłeś manetki - pewnie sprawdzałeś omomierzem, ewentualnie piszczałką w mierniku? No to ci powiem, że ona czasami wprowadza w błąd. Po pierwsze miernik piszczy także wtedy, kiery opór jest nieznaczny - i np. na manetce masz przerwę, ale obwód zamyka się przez np. jakiś silnik, lub cewkę przekaźnika. Ale u ciebie jest inny myk - styki w manetce zostały już częściowo wypalone, lub zanieczyszczone. Kiedy sprawdzasz je miernikiem, wszystko wygląda ok, bo miernik podczas próby przepuszcza przez styki manetki bardzo mały prąd. Kiedy natomiast podączysz manetkę i sprawdzasz działanie silniczka spryskiwacza, to silniczek pobiera o wiele więcej prądu, czyli przez manetkę płynie dużo większy prąd.
Większy prąd = większy spadek napięcia na manetkach (z prawa ohma).
Silniczek ma za niskie napięcie i nie ma siły ruszyć. Ponieważ siada napięcie za manetkami, przekaźniki od wycieraczek też dostają za niskie napięcie, aby machnąć wycieraczkami po spryskaniu szyby.
Odłaczasz pompkę - wycieraczki machają - bo silniczek nie pobiera już tak dużo prądu - napięcie za manetką nie siada i jest wystarczające do uruchomienia przekaźnika od wycieraczek - a ten przekaźnik uruchamia wycieraczki.
Możesz zrobić prosty test - podłącz pompkę spryskiwacza i miernik do jej złaczek - włącz spryskiwacz i zobacz, jakie tam masz napięcie.
Sposób naprawy -
Duży pobór prądu przez pompkę może być spodowowany jej zatarciem, zablokowaniem, ciężką pracą - rozbierz ją, przesmaruj, psiknik WD40 może coś pomoże, a najlepiej zamień ją od kogoś, u kogo chodzi wszystko dobrze.
Jak dalej będziesz miał ten problem wymień manetkę od wycieraczek.
Możesz wymienić samą manetkę, ale jeżeli silniczek ma wadę, to w nowej manetce też szybko się styki wypalą.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wielkie dzieki tego mi walsnie bylo trzeba .. konkretnej odpowiedzi jak tylko bede mial chwilke to zajme sie silniczkiem(mam tylko jeden) wymiana manetki mnie troche przeraza bo kierownice trzeba zdjac prawda? a z tym troche roboty no ale jak bedzie trzeba to nie ma wyjscia :/
P.s ja tez automatyke studiuje
P.s ja tez automatyke studiuje
VW power :)
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- trzeba ściągać kierę i zdjąć obudowę stacyjki, co często kończy się jej połamaniem (bo tam taki plastik kiepski) - jak będziesz ściągał kierę, to ustaw ją najpierw na wprost, potem ściągaj, żeby potem ją prosto nałożyć. Obudowę stacyjki ściągnij w ten sposób, że najpierw odkręć dwie śruby spod spodu (śrubokręt krzyżakowy), a potem pociągnij za jej spodnią część, od strony pedałów. Górną część obudowy stacyjki ja ściągałem w ten sposób, że luzowałem śruby mocujące kolumnę kierownicy do nadwozia (trzeba wtedy ściągać półkę nad nogami kierowcy i mieć klucz nasadowy 17mm z przedłużką) - choć podobno można to zrobić bez odkręcania kolumny kierownicy (mnie się nie udało). Jak będziesz obudowę stacyjki skręcał do kupy, to te śrubki przykręć tylko tak, aby pewnie trzymały, ale nie za mocno, bo połamiesz obudowę.21mariusz03 pisze:wymiana manetki mnie troche przeraza bo kierownice trzeba zdjac prawda?
P.S. A jak potrzebujesz jakiejś pomocy z automatyki, to nie ma sprawy - ale raczej mocniejszy jestem w tych praktycznych sprawach. Liczenie transmitancji i tworzenie modeli matematycznych to jakoś mnie nie bawi....
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości