przestaly dzialac przednie spryskiwacze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Alibaba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:15
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Post autor: Alibaba » sob sty 05, 2008 22:29

Jaki masz płyn w spryskiwaczach? nie zamarzł?



Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » sob sty 05, 2008 22:32

Odłącz od zbiornika z płynem do spryskiwacza kabel elektryczny zasilający pompkę..
Wejdź do samochodu (manetka tył - przód) zobacz czy będą chodziły wycieraczki ..


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » sob sty 05, 2008 22:35

Gdyby kolega czytał o problemie od początku to by wiedział. Jest płyn zimowy. Więc problem może być z elektryką jednak.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » sob sty 05, 2008 22:36

ehhhhhh.................. NIE ZAMARZL MI PLYN I NIE MA ON NIC DO TEGO LUDZIE!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 05 Sty 2008 21:37 ]
aha oki a jak wycieraczki beda wtedy chodzic toco moze byc problemem ?


VW power :)

Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » sob sty 05, 2008 22:38

krzysztof w pisze:Gdyby kolega czytał o problemie od początku to by wiedział. Jest płyn zimowy. Więc problem może być z elektryką jednak.
Jest płyn czy go nie ma, odłącz sobie ten kabel i sprawdź manetką czy działają wycieraczki.


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » sob sty 05, 2008 22:39

noa jak wtedy beda dzialac to jak mam naprawic ten problem?


VW power :)

Awatar użytkownika
Chicony
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lip 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chicony » ndz sty 06, 2008 19:52

jeśli po wyciągnięciu kabla, wycieraczki zaczęły działać, wymień sobie manetkę na nową ...


Kasz k***a takie wysokie krawężniki budują !! :)

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » ndz sty 06, 2008 20:00

21mariusz03, ja tam raz mialem i okazalo sie ze musialem z wylotów na masce wydłubac brud (osad) ktory sie tam osadzil... po prostu osadził się syf i zatkał otwory wylotowe
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 20:02 przez Jaco85, łącznie zmieniany 1 raz.



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » ndz sty 06, 2008 21:12

Prosze was czytajcie dokladnie....... problem jest z elektryka ........


VW power :)

Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » ndz sty 06, 2008 22:04

21mariusz03, nie masz jakiegoś znajomego elektryka samochodowego? niech luknie co się dzieje bedziesz wiedział..



21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pn sty 07, 2008 18:21

Zrobilem tak jak ktos mi doradzil i odlaczylem kabelki od pompki spryskiwacza naciskam manetke zeby spryszkac przednia szybe i odziwo wycieraczki bez problemu zaczely lataac po szybie.... CZyli mam rozumiec ze mam do wymiany manetki ?
Zadnych znajomych elektrykow niestety nie mam :(


VW power :)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn sty 07, 2008 22:35

21mariusz03 pisze:Zrobilem tak jak ktos mi doradzil i odlaczylem kabelki od pompki spryskiwacza naciskam manetke zeby spryszkac przednia szybe i odziwo wycieraczki bez problemu zaczely lataac po szybie.... CZyli mam rozumiec ze mam do wymiany manetki ?
Zadnych znajomych elektrykow niestety nie mam
- no jak nie masz? Ja jestem elektrykiem(prawie) :). Jestem automatykim - tematy podobne...
Manetka lub pompka jest do wymiany (lub naprawy). Już tłumaczę dlaczego:
Pompka spryskiwacza jest jedna (tzn. tak zakładam, że w Twoim tak jest, bo we wcześniejszych golfach, to była druga pompka i drugi zbiorniczek z tyłu) - jak ma pompować na przód, to silniczek pompki kręci się w jedną stronę, jak na tył, to w drugą.
Silniczek pompki jest sterowany z manetki wycieraczek - do jego działania nie są potrzebne żadne przekaźniki. Przekażniki do wycieraczek są tylko po to, żeby załączyć je, jak już się włączy spryskiwacz (no dodatkowo mają te wszystkie opcje pracy przerywanej itp.). Z manetki wychodzą dwa przewody, które, poprzez skrzynkę z przekaźnikami, idą do silniczka pompki. W zależności, który spryskiwacz uruchomisz, na przewodach tych pojawia się napięcie +12V i masa, lub na odwrót (po to, żeby silniczek kręcił się w drugą stronę).
Piszesz, że sprawdziłeś manetki - pewnie sprawdzałeś omomierzem, ewentualnie piszczałką w mierniku? No to ci powiem, że ona czasami wprowadza w błąd. Po pierwsze miernik piszczy także wtedy, kiery opór jest nieznaczny - i np. na manetce masz przerwę, ale obwód zamyka się przez np. jakiś silnik, lub cewkę przekaźnika. Ale u ciebie jest inny myk - styki w manetce zostały już częściowo wypalone, lub zanieczyszczone. Kiedy sprawdzasz je miernikiem, wszystko wygląda ok, bo miernik podczas próby przepuszcza przez styki manetki bardzo mały prąd. Kiedy natomiast podączysz manetkę i sprawdzasz działanie silniczka spryskiwacza, to silniczek pobiera o wiele więcej prądu, czyli przez manetkę płynie dużo większy prąd.
Większy prąd = większy spadek napięcia na manetkach (z prawa ohma).
Silniczek ma za niskie napięcie i nie ma siły ruszyć. Ponieważ siada napięcie za manetkami, przekaźniki od wycieraczek też dostają za niskie napięcie, aby machnąć wycieraczkami po spryskaniu szyby.
Odłaczasz pompkę - wycieraczki machają - bo silniczek nie pobiera już tak dużo prądu - napięcie za manetką nie siada i jest wystarczające do uruchomienia przekaźnika od wycieraczek - a ten przekaźnik uruchamia wycieraczki.
Możesz zrobić prosty test - podłącz pompkę spryskiwacza i miernik do jej złaczek - włącz spryskiwacz i zobacz, jakie tam masz napięcie.
Sposób naprawy -
Duży pobór prądu przez pompkę może być spodowowany jej zatarciem, zablokowaniem, ciężką pracą - rozbierz ją, przesmaruj, psiknik WD40 może coś pomoże, a najlepiej zamień ją od kogoś, u kogo chodzi wszystko dobrze.
Jak dalej będziesz miał ten problem wymień manetkę od wycieraczek.

Możesz wymienić samą manetkę, ale jeżeli silniczek ma wadę, to w nowej manetce też szybko się styki wypalą.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » wt sty 08, 2008 01:38

Wielkie dzieki tego mi walsnie bylo trzeba .. konkretnej odpowiedzi :) jak tylko bede mial chwilke to zajme sie silniczkiem(mam tylko jeden) :) wymiana manetki mnie troche przeraza bo kierownice trzeba zdjac prawda? a z tym troche roboty no ale jak bedzie trzeba to nie ma wyjscia :/
P.s ja tez automatyke studiuje :D


VW power :)

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 08, 2008 12:08

21mariusz03 pisze:wymiana manetki mnie troche przeraza bo kierownice trzeba zdjac prawda?
- trzeba ściągać kierę i zdjąć obudowę stacyjki, co często kończy się jej połamaniem (bo tam taki plastik kiepski) - jak będziesz ściągał kierę, to ustaw ją najpierw na wprost, potem ściągaj, żeby potem ją prosto nałożyć. Obudowę stacyjki ściągnij w ten sposób, że najpierw odkręć dwie śruby spod spodu (śrubokręt krzyżakowy), a potem pociągnij za jej spodnią część, od strony pedałów. Górną część obudowy stacyjki ja ściągałem w ten sposób, że luzowałem śruby mocujące kolumnę kierownicy do nadwozia (trzeba wtedy ściągać półkę nad nogami kierowcy i mieć klucz nasadowy 17mm z przedłużką) - choć podobno można to zrobić bez odkręcania kolumny kierownicy (mnie się nie udało). Jak będziesz obudowę stacyjki skręcał do kupy, to te śrubki przykręć tylko tak, aby pewnie trzymały, ale nie za mocno, bo połamiesz obudowę.

P.S. A jak potrzebujesz jakiejś pomocy z automatyki, to nie ma sprawy - ale raczej mocniejszy jestem w tych praktycznych sprawach. Liczenie transmitancji i tworzenie modeli matematycznych to jakoś mnie nie bawi....:)


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości