Pomozcie w zidentyfikowaniu paru rzeczy w moim silniku :)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pomozcie w zidentyfikowaniu paru rzeczy w moim silniku :)
Chcialbym sie dowiedziec co to sa za rzeczy zaznaczone strzałkami na zdjeciach.
1.
2.
3.
To znajduje sie na przewodzie paliwowym, przed filtrem.
4.
Czy konieczne sa dwa filtry paliwa? Czy ktos cos poprostu przekombinował?
5. To jest regulator napiecia z alternatora, zdjecie kiepskie, zastanawiam sie czy szczotki nie sa za krotkie?
1.
2.
3.
To znajduje sie na przewodzie paliwowym, przed filtrem.
4.
Czy konieczne sa dwa filtry paliwa? Czy ktos cos poprostu przekombinował?
5. To jest regulator napiecia z alternatora, zdjecie kiepskie, zastanawiam sie czy szczotki nie sa za krotkie?
Na pierwszym zdjęciu jest tzw pochłaniacz oparów z baku. Taka czarna puszka z węglem. Na kolejnym w sumie dokładnie nie wiem co to jest ale wg mnie cos takiego jak bufer paliwa nie jestem do końca pewny miałem to w MK2 PN Na trzecim zdjeciu jest tzw regulator cisnienia paliwa taki grzybek ma za zadanie utrzymac pewne ciśnienie w układzie jak go zdemontujesz do zobaczysz ze w jedna strone przepływ jest swobodny a w druga juz sa wieksze opory. Kolejne zdjecie to filtry paliwa wyglada na to ze ktos załozył dodatkowo taki filtr na przewodzie odprowadzajacym nadmiar paliwa do baku. Ten przy rozrządzie jest zainstalowany prawidłowo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
1. Pochłaniacz oparów paliwa - zgodnie z jakąś tam dyrektywą czy czymś opary paliwa nie mogą wydostawać się z samochodu. Ponieważ zbiornik paliwa musi być odpowietrzony, tak samo jak komora pływakowa gaźnika (te miejsca nie mogą być szczelnie zamknięte), to stosuje się filtr z węglem aktywnym. Powietrze przepływa przez niego swobodnie, natomiast opary paliwa odkładają się na weglu aktywnym. Wylot tego filtra jest pod sopdem samochodu. Filtra tego nie trzeba wymieniać, ponieważ jest tak sprytnie zakombinowane, że w dogodnym momencie ECU (komputer strujący silnikiem) otwiera zawór łączący ten filtr z kolektorem dolotowym (na jednym z przewodów idących do tego filtra jest taki biały elektrozaworek, dochodzą do niego dwa kabelki), podciśnienie z kolektora zasysa powietrze poprzez ten filtr, porywając ze sobą opary odłożone w filtrze i spala je w silniku.
2. Ta część na dole to pompka paliwa, ta na górze to pochłaniacz bąbelków powietrza. Z niego też odprowadzany jest nadmiar plaiwa do baku.
3. To jest reduktro ciśnienia - zapewnia stałe ciśnienie paliwa w przewodzie zasilającym silnik.
4. To na dole to filtr paliwa idącego do silnika, to na górze to jakaś samoróba -
Ogólnie to droga paliwa z baku do silnika wygąda tak:
filtr paliwa -> pompa paliwa -> pochłaniacz bąbelków, gdzie znajduje się odejście nadmiaru plaiwa do baku (za pośrednictwem małego, białego zaworu zwrotnego) -> reduktor ciśnienia -> gaźnik
5. Można by wymienić ten regulator...
Brzechu, możeszm i zrobić jeszcze zdjęcie z drugiej strony silnika? - chodzi mi o doprowadzenie przewodów do sondy lambda - o miejsce podłaczenia ekranu, miejsce, w którym znajduje się złączka od sondy itp. U mnie ktoś namieszał i teraz próbuję z tym dojść do ładu.
2. Ta część na dole to pompka paliwa, ta na górze to pochłaniacz bąbelków powietrza. Z niego też odprowadzany jest nadmiar plaiwa do baku.
3. To jest reduktro ciśnienia - zapewnia stałe ciśnienie paliwa w przewodzie zasilającym silnik.
4. To na dole to filtr paliwa idącego do silnika, to na górze to jakaś samoróba -
- chyba nie koniecznie (choć może ktoś tak nakombinował, że rzeczywiście tak jest) - za odprowadzenia nadmiaru plaiwa do baku odpowiada ten zielony przewód, który odchodzi z pochłaniacza bąbelków. Ten filtr to raczej dodatkowy filtr paliwa, połączony w szereg z tym pierwszym filtrem, za reduktorem ciśnienia.Atomic10 pisze:Kolejne zdjecie to filtry paliwa wyglada na to ze ktos załozył dodatkowo taki filtr na przewodzie odprowadzajacym nadmiar paliwa do baku
Ogólnie to droga paliwa z baku do silnika wygąda tak:
filtr paliwa -> pompa paliwa -> pochłaniacz bąbelków, gdzie znajduje się odejście nadmiaru plaiwa do baku (za pośrednictwem małego, białego zaworu zwrotnego) -> reduktor ciśnienia -> gaźnik
5. Można by wymienić ten regulator...
Brzechu, możeszm i zrobić jeszcze zdjęcie z drugiej strony silnika? - chodzi mi o doprowadzenie przewodów do sondy lambda - o miejsce podłaczenia ekranu, miejsce, w którym znajduje się złączka od sondy itp. U mnie ktoś namieszał i teraz próbuję z tym dojść do ładu.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Zaraz pstrykne, tylko gdzie to dokladnie jest?
Przejrzałem to wszystko i ten cały obieg wyglada tak. Moze ktos wpadnie co moze byc zle bo ogolnie to szukam rozwiazania problemu z odpalaniem np rano na benzynie, trzeba długo do meczyc zanim zaskoczy.
Przejrzałem to wszystko i ten cały obieg wyglada tak. Moze ktos wpadnie co moze byc zle bo ogolnie to szukam rozwiazania problemu z odpalaniem np rano na benzynie, trzeba długo do meczyc zanim zaskoczy.
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:39 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Oprócz tego, że masz ten dodatkowy filtr paliwa, to nie narysowałeś jeszcze elektrozaworu od zbiorniczka węgla aktywnego (nie wiem, czy go nie masz, na zdjęciach nie widać). Ten elektrozawór z pozycją on/off to zakładam, że jest od przełaczania się z benzyny na gaz.
Chodzi mi o zdjęcia pokrywy zaworów (i trochę jej otoczenia), ale po tej stronie filtra powietrza, gdzie nie ma korka od oleju (po prawej, stojąc przed autem), zdjęcia tej metalowej rurki, która jest z prawej strony silnika (do której idzie wężyk od zbiornika wyrównawczego z cieczą chłodzącą) i zdjęcie tego co jest między silnikiem a przegrodą, (pod gaźnikiem) od strony skrzyni biegów.
Chodzi mi o zdjęcia pokrywy zaworów (i trochę jej otoczenia), ale po tej stronie filtra powietrza, gdzie nie ma korka od oleju (po prawej, stojąc przed autem), zdjęcia tej metalowej rurki, która jest z prawej strony silnika (do której idzie wężyk od zbiornika wyrównawczego z cieczą chłodzącą) i zdjęcie tego co jest między silnikiem a przegrodą, (pod gaźnikiem) od strony skrzyni biegów.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Pompę paliwa to chyba całą się kupuje, a reszty to raczej się nie wymienia. Jeżeli masz problem z rozruchem na zimno, to raczej wina leży po stronie gaźnika lub układu zapłonowego (świece, przewody, palec, kopułka, cewka)
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to wymień kopułkę i palec rozdzielacza - u mnie pomogło.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 359 gości