Niska/za niska temperatura cieczy chłodzącej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Niska/za niska temperatura cieczy chłodzącej

Post autor: ralliart » pn gru 31, 2007 14:00

Witam.
Opisze wam mój problem. Mam silnik 1,6 TD RA Któregoś dnia z czystej ciekawości chciałem sprawdzić temp. cieczy chłodzącej po przejechaniu jakiegoś dystansu Nie posiadam odpowiedniego termometru. chciałem to zrobić metodą organoleptyczną :) Po przejechaniu ok 30 km dolny wąż od chłodnicy jest czas zimny. Jakiś czas temu wymieniałem oring (FEBI) pod termostatem W gorącej kąpieli cieczy sprawdziłem działanie termostatu Kiedy woda zaczęła "mrowieć" to termostat zaczął się otwierać Kiedy zaczęły się pojawiać pęcherzyki powietrza to termostat był otw. w ok 60 % A jak woda wrzała to było 100% Ale wracając do wątku Zastanawiam się dlaczego silnik nie może sie nagrzać do temp roboczej Poziom płynu ok

Jak taki stan rzeczy wpływa na eksploatacje silnika?
Mam jeszcze pytanie odnośnie nagrzewnicy. Czy zdarzyło wam się ją wymieniać?

Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach to po jakimś czasie termostat sie otworzy. Ale temp powietrza w wew. wentylacji nie jest rewelacyjna I dlatego podejrzewam awarie nagrzewnicy
Jeżeli okazało by się że trzeba ją wymienić To proszę o rade co do producenta. Dzieki



Jerry-GOLF-TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 21, 2007 09:42
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem

Post autor: Jerry-GOLF-TDI » pn gru 31, 2007 14:07

w każdym aucie masz mały obieg i duzy obieg, mały obieg czyli jak silnik jest zimny to: silnik+nagrzewnica a duży obieg to: silnik+nagrzewnica+chłodnica. Także ciepłe powietrze powinno juz leciec do kabiny nawet jak chłodnice masz zimną bo wtedy działa mały obieg



ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » pn gru 31, 2007 14:13

Jerry-GOLF-TDI pisze:w każdym aucie masz mały obieg i duzy obieg, mały obieg czyli jak silnik jest zimny to: silnik+nagrzewnica a duży obieg to: silnik+nagrzewnica+chłodnica. Także ciepłe powietrze powinno juz leciec do kabiny nawet jak chłodnice masz zimną bo wtedy działa mały obieg
Zgadza się. W przypadku nagrzewnicy chodzi mi o temperaturę tego powietrza



Jerry-GOLF-TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 21, 2007 09:42
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem

Post autor: Jerry-GOLF-TDI » pn gru 31, 2007 14:16

hmmm nie umiem powiedzieć dokładnie jaka temperatura ale przy temperaturze panującej na dworze przez ostanie dni czyli -10 stopni mi ciepłe powietrze zaczyna lecieć juz po około 3-5 min jak silnik pracuje od momentu rozruchu rano. Mam golfa 1.6 GTD silnik SB. Kazdy mi mówi że nagrzewnica mi zarąbiście działa i tak jest



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn gru 31, 2007 17:37

Pewnie masz zapchaną nagrzewnicę, ewentualnie coś uszkodzone w cięgnach sterujących nawiewem.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » śr sty 02, 2008 15:49

Podejrzewam że nagrzewnica będzie do wymiany. Ale pozostaje kwestia temperatura cieczy chłodzącej



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 03, 2008 08:45

ralliart, a zobacz czy masz na weżach (pod maską) idących do nagrzewnicy twa tagie plastiki z przelewem. Jak tak to wywal !!! i zrób bez tego miałem tak u siebie


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ralliart » czw sty 03, 2008 18:39

vw_vandal, Czy możesz coś więcej napisać? Może jakieś foto



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 03, 2008 20:49

ralliart, wywaliłem te coś :) jak otworzysz maskę zobaczysz dwa weże które wchodzą do środka auta (przez groć silnika). Normalnie są to dwa weże bez niczego ale w niektórych autach są zamontowane dwie takie puszki, które dodatko są połączone weżykiem (przelew). Zrób fote swojego silnika to ci zaznacze jak bedzie


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ralliart
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 00:26
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

O to zdjęcia

Post autor: ralliart » ndz sty 06, 2008 15:56

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn sty 07, 2008 11:01

ralliart, nie masz tych dinksów :) Wiec przed wymianą nagrzewnicy ja bym jeszcze spróbował przepłukać układ wodny jakimś prepratem do płukania np. Glinco :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn sty 07, 2008 17:41

vw_vandal, ja mam tak jak ty mowisz kolego i slabo dmucha mi nagrzewnica a zeby zagrzac silnik musze czekac do lata wskazowka wychodzi za biale pole i tak stoi jak go przegonie lekko sie wychyli i niechce isc dalej
termostat mam raptem 6miesieczny wiec odpada uklad wyplukany i zalany nowym plynem i ch..j wie co mu jest w lato grzal sie dobrze zima przyszla jest kibel w dodatku mam mala chlodnice od JP :crazy:



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn sty 07, 2008 23:35

Krzylu, ale jakiej firmy założyłeś ten termostat ??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sty 08, 2008 01:16

ralliart pisze:Jak taki stan rzeczy wpływa na eksploatacje silnika?
Niedogrzany to zwiększasz spalanie no i silniczek szybciej dostanie po d..pie. Ale jak ty opisałeś, to mi się wydaje, że jak masz zimny dolny wąż to nie otwiera się ci termostat, a wtedy przegrzewasz silnik i wtedy bardzo szybko silnik dostaję po d...pie. :chytry:
Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach to po jakimś czasie termostat sie otworzy
U mnie jak było około 10 stopni na dworze to otworzył się po około 20-30min, nie dłużej niż 30min.

Krzylu, termostat to tylko Wahler, prawie jak oryginał, zdarzają się buble, ale i tak chyba najlepsze do naszych autek :)
ralliart pisze:Ale wracając do wątku Zastanawiam się dlaczego silnik nie może sie nagrzać do temp roboczej Poziom płynu ok
Bo czujnik temperatury jest w chłodnicy i dopóki nie otworzy się termostat, wskaźnik temperatury wskaże na skali nie więcej niż do 1/5 skali. Ciepła ciecz minimalnie wtedy krąży w chłodnicy dzięki wężowi powrotu, ale przepływ jest za mały i zostaje szybko schłodzony i dlatego wskazuje tak niską temperaturę, dopóki nie otworzy się termostat, wtedy powinno podskoczyć do maks 3/5 skali.

Mała wzmianka: termostat Wahlera otwiera się przy 87 stopniach C.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 150 gości