skrzynia od Diesla do benzyny ? co i jak? pomóżcie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
skrzynia od Diesla do benzyny ? co i jak? pomóżcie
Niedawno kupiłem golfa 1,8 GTI (DX) problem w tym że zmieliłem 5 i ogólnie ze skrzyni zrobiła sie wielka kupa Szukam, juz kilka dni skrzynki, ludzie mowia mi ze jak kupie skrzynie od normalnej benzyny to duzo straci na przyspieszeniu, dzis kolega poddał mi pomysł o wsadzeniu 5 od diesla? Jak to bedzie jezdziło? Czy bedzie tak ze przyspieszenie bedzie lepsze a prędkość max spadnie? Podpowiedzcie coś ? Znalazłem w sumie taką skrzynie i sie zastanawiam co robić. POMOCY
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
Popatrz na oznaczenia skrzyni biegów. Nastepnie możesz zerknąc do instrukcji obłśugi i masz tam napisane (lub poszukać w necie) jaki model skrzyni jakie miał przełożenia. I bedziesz wiedział co i jak się może zachowac auto. Ale lepiej jakbyś poszukał takiej skrzyni jaką miałes
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
a wg mnie jest inaczej... diesel kreci sie do powiedzmy do 4 - 4,5 tys obrotow.. wtedy predkosc max jest np. 170.... a jak taka skrzynie zalozymy do benzyny, ktora kreci sie powiedzmy do 6 - 6,5 tys obrotow to taka predkosc bedzie wynosila 245 tylko 2 sprawa... do takiej przekladki potrzebny jest mocny silnik benzynowy.. bo ciezej bedzie ruszyc... (diesel ma wysoki moment), a do rozwinięcia wysokiej predosci potrzeba bedzie dluga droga... , sam osobiscie mialem miec wkladany silnik beznyzowy na skrzynie diesla, ale sprzeciw rodzicow wymusil zmiane planow ( dla nich 1,8 T wydawalo sie za duzo jak na vw t3 )
Pozdrawiam
Pozdrawiam
nie polecam od disla, owszem duze przyspieszenie ale v-max kicha tak wczesniej kolega pisal, przy zmianie skrzyni z 4 na 5 trzeba zwrocic uwage na przelozenia i oczywiscie czy dany typ skrzyni podejdzie do naszego silnika, ja tak szukalem do swojego to co mialem wczesniej bylo dla mnie ok ale chcialem miec 5-tke wiec szukalem skrzyni o taki samym przelozeniu co moja ale dodatkowo zeby piatka byla i teraz jest gites nic nie stracilem a zyskalem piaty bieg, na forum bylo tego sporo na temat skrzyn disel - benzyna poszukaj a wiecej sie dowiesz
Zyj kolorowo :)
dokładnie jest odwrotnie przyśpieszenie będzie słabsze natomiast prędkość maksymalna będzie większa.rzodkiew pisze:nie polecam od disla, owszem duze przyspieszenie ale v-max kicha tak wczesniej kolega pisal, przy zmianie skrzyni z 4 na 5 trzeba zwrocic uwage na przelozenia i oczywiscie czy dany typ skrzyni podejdzie do naszego silnika, ja tak szukalem do swojego to co mialem wczesniej bylo dla mnie ok ale chcialem miec 5-tke wiec szukalem skrzyni o taki samym przelozeniu co moja ale dodatkowo zeby piatka byla i teraz jest gites nic nie stracilem a zyskalem piaty bieg, na forum bylo tego sporo na temat skrzyn disel - benzyna poszukaj a wiecej sie dowiesz
nie polecam to są całkowicie inne przełożenia będzie strasznie mułowaty( słabe przyspieszenie), najlepiej znajdź książkę i zobacz jakie są przeożenia skrzyni do benzyniaka , a jakie do diesla.
zgadzam się z VWajnert.
Ostatnio zmieniony czw sie 04, 2005 12:33 przez bohdan, łącznie zmieniany 2 razy.
:/ czy tylko ja uwazam ze V-max w przypadku wsadzenia skrzyni diesla do silnika benzynowego zwiekszy sie... ????
W przypadku naprawde mocnego silnika, być może, nie wziołeś jednak pod uwage strat mocy - myślę że na wiekszości silników benz takiej skrzynie nie da się zamknąc.
krótsza skrzynia - lepsze przyspieszenie - kwestią dyskusyjną jest natomiast to, jak szybko trzeba bedzie zmieniac biegi, bo moze się okazac że trzeba będzie ruszać z 2 biegubohdan pisze:dokładnie jest odwrotnie przyśpieszenie będzie słabsze natomiast prędkość maksymalna będzie większa.
W przypadku słabszych silników benz moze sie jednak okazać że i przyspieszenie i v-max beda gorsze - przy tego typu swapach nalezy się zastanowić i porównać charakterystyki silników i przełożenia skrzyń. Diesle mają spcyficzną charakterystykę momentu, który jest dostępny w niskich prędkościach obrotowych i wystepuje w sumie dośc krótko w porównaniu z silnikiem benz, który to ma go znacznie wyżej i dłużej, stąd róznica w przełożeniach. Dieslem jeżdzi się w przedziale 2000-3500 i tak jest własnie dopasowana skrzynia.
U mnie np. 1 bieg jest bardzo krótki - tylko w zasadzie żeby bujnąc auto - benzynka może miec tu problem, z kolei na 2 i 3 miała by niezłego kopa, problem powtórzy się na 5 biegu - u mnie przy 2000obr jest w okolicach 120km/h - ale wszystko jest ok bo to jest zakres max momentu - w benzynie przy tych obrotach praktycznie nie ma mocy. Vmax 180km/h i moc max uzyskuję przy 4000 obr, w 90 konnym silniku benz v-max i moc maks jest 1500obr wyzej - biorac pod uwage charakterystyke momentu w benzynie i straty mocy, może się okazac że auto nie rozpedzi się nawet do takiej predkości jak na ori skrzyni, a jesli nawet to potrwa to znacznie dłuzej.
Tak ja to widze, jesli macie inne zdanie to chetnie poczytam, bo dyskusja zapowiada sie ciakawie...
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
no wlasnie... 2000 obrotow i 120 km/h wtedy rozpedzamy benzyniaka na mniejszym biegu i przelaczamy na 5 i jedziemy max ekonomicznie.. a krotkie biegi w dieslu... przeciez musimy pamietac ze w benzynie kazdy z biegow sie "wydluzy" przez wieksze obroty benzyny... przerabialem ten temat ale odwrotnie, i wlasnie ze wzgledow wprots przeciwnych nie zakladlismy silnika diesla na skrzynie od benzynika, ale to zupelni inna historia. w tym konkretnym przypadku zakladalbym ta skrzynie i cieszyl sie z ekonomicznej jazdy - jest tylko jeszcze inna kwestia - czy skrzynia przygotowana na obroty max rzedu 4000 dlugo wytrzyma krecenie do np 6000 , choc ponoc diesle sa solidniejsze
wydaje mi się że to nie jest dokonca tak "krótka skrzynia" czyli potrzeba większei sił (mocy, momentu) aby uzyskać odpowiednie przyśpieszenie, to samo dotyczy ruszania - piszesz;Corvax pisze:krótsza skrzynia - lepsze przyspieszenie - kwestią dyskusyjną jest natomiast to, jak szybko trzeba bedzie zmieniac biegi, bo moze się okazac że trzeba będzie ruszać z 2 biegu
i dlatego pierwszy bieg służy praktycznie do ruszenia (samochody z silnikiem diesla) natomiast silniki benzynowe przy niskich obrotach mają mały moment obrotowy zakładając do nich skrzynie z diesla samochód taki miałby słabe pzyspieszenie i to na wszystkich biegach. Chyba ,że byłby to silnik o dużej mocy.Corvax pisze:Diesle mają spcyficzną charakterystykę momentu, który jest dostępny w niskich prędkościach obrotowych i wystepuje w sumie dośc krótko w porównaniu z silnikiem benz, który to ma go znacznie wyżej i dłużej, stąd róznica w przełożeniach. Dieslem jeżdzi się w przedziale 2000-3500 i tak jest własnie dopasowana skrzynia.
To jes moje zdanie na ten temat, choć nie uważam się za fachowca w tych sprawach.
sorki ze sie wetne, ale jak przy 2000 masz 120, to tak na logike 180 to raczej przy 3 a nie przy 4 tysiacach musisz miec... czy moze sie myle...Corvax pisze:u mnie przy 2000obr jest w okolicach 120km/h - ale wszystko jest ok bo to jest zakres max momentu - w benzynie przy tych obrotach praktycznie nie ma mocy. Vmax 180km/h i moc max uzyskuję przy 4000 obr
bo u mnie jest tak, ze przy 80 mam 2000, przy 120 3000, a przy 240 mam 6000, wiec???
skrzynie w tdi maja nieliniowe przelozenia ?? :>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 296 gości