Postrzępiony pasek wielorowkowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Postrzępiony pasek wielorowkowy
W moim golfie 1.9 tdi 90 koni AHU zauważyłem wcześniej że pasek wielorowkowy napedu alternatora i pompy wody stracił miejscami ząbki. Co może być powodem wyciącia ząbków może juz ktoś miał taki przypadek, na co stawiać pompa wody, alternator czy napinacz?
seba899, tu nie ma co gdybać na co stawiać tylko trzeba zdjąć pasek wielorowkowy i dokładnie sprawdzić wszystkie koła pasowe począwszy od koła wału silnika, klimy (jeżeli masz), alternatora, napinacza, rolek pośrednich itd. a wtedy po ocenie ich wyglądu można stawiać na przyczynę. Czasami nawet drobne kamyki lub piach jak się dostanie na koła pasowe może narobić wiele szkód w pasku.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Dokładnie to mogą być oznaki starzenia. Zatem do sklepu kupujesz new i tak jak poradzono sprawdż koła pasowe czy nie maja jakiś uszkodzeń.
Ja stawiałbym na zużyty pasek.[/quote]
Jestem tego samego zdania, miałem to samo po prostu ze starości. Dodatkowo lekko obrotomierz szwankował. Nowy najlepszy chyba Contitech. Pozdro
Ja stawiałbym na zużyty pasek.[/quote]
Jestem tego samego zdania, miałem to samo po prostu ze starości. Dodatkowo lekko obrotomierz szwankował. Nowy najlepszy chyba Contitech. Pozdro
Na pasku
Było zrobione około 15 tysięcy, był w dobrym stanie, wyglądał jak nówka i z dnia na dzień się powyszarpywał. Mechanik który mi wymieniał paski stwierdził że niby od napinacza, ale wyczytałem na forum że jak pompa wody pada to hałasuje troszeczkę a u mnie hałas dochodzi z okolicy pompy wtryskowej, ciężko zlokalizować, napewno nie od napinacza bo jest naprawiony . Hałasuje bardziej jak jest silnik rozgrzany, a jak zimny nie słychać tego hałasu i pomyślałem że to może winna pompa wodna i to przez nią powyszarpywało pasek, myśle że to ma sens bo jak płyn rozgrzeje pompę to poprostu ją bardziej luzuje acha dzis rano pojawiły się jakieś piski, ale nie wiem gdzie bo narazie nie sprawdzam bo mrozek za duży aż 16 stopni i paluszki sztywnieją ale jak się ociepli to zdejmę pasek wielorowkowy i sprawdzę jak wygląda pompa wody, bo nic innego już mi nie przychodzi do głowy co tak może hałasować przy pompie wtryskowej a może to pompa hałasuje. Zdejmę pasek napędu pompy i odpalę zobaczymy czy będzie hałasowało, dam znać jak cosik ustalę. Czekam na wasze sugestie co może rwać pasek i hałasować, napewno nie napinacz paska bo jest naprawiony.
[ Dodano: 07 Sty 2008 22:14 ]
I okazało się co jest usterką pompa cieczy chłodzącej padnięte łozysko, kółko lata na boki jak oszalałe i niszczy pasek wielorowkowy. Należy się 2 dla mechanika który nie tak dawno wymieniał rozrząd a niesprawdził pompy cieczy.
[ Dodano: 07 Sty 2008 22:14 ]
I okazało się co jest usterką pompa cieczy chłodzącej padnięte łozysko, kółko lata na boki jak oszalałe i niszczy pasek wielorowkowy. Należy się 2 dla mechanika który nie tak dawno wymieniał rozrząd a niesprawdził pompy cieczy.
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 13:16 przez seba899, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości